Lammeskinn

Men er det noen som har en butikk eller en type skinn å anbefale? Ser en del har skinn med hull til seler... Er det å anbefale fra starten av? Kan man kjøpe skinn hvor som helst eller er det bedre å holde seg til butikker som selger utstyr til barn og baby?
Jeg anbefaler det fra Nøstebarn. Det er av ubehandlet ull og fritt for kjemikalier. Når ulla er ubehandlet puster den bedre, slik at barnet ikke blir klamt når det blir varmt.

NB-skinnet er også "selvrensende" pga stor andel lanolin, så om babyen tisser eller gulper på skinnet vasker man det lett av med en fuktig klut.

De formsydde skinnene med hull til seler er mye mer behandlet, og trekker til seg skitt etc. Det må i maskinen hver gang det et tilgriset (vi har både Nøstebarn og vognskinn med selehull).

Da skal jeg sjekke ut nøstebarn sine skinn... Tenker man uansett ikke trenger åpning til seler i starten så får man heller se hva man gjør når det behovet melder seg :)

Da skal jeg sjekke ut nøstebarn sine skinn... Tenker man uansett ikke trenger åpning til seler i starten så får man heller se hva man gjør når det behovet melder seg :)
Vi har et skinn til vogn og et til innebruk. Mest fordi når de begynner å sitte i vogna og bruke seler så spiser de som regel, har sølete klær og gjerne sko på så da blir skinnet rimelig fort skittent. Da syntes jeg det var greit å ha et reint skinn i senga ;)

Vi kjøpte nøsebarnskinnet selv og fikk vognskinn med selehull i barselgave fra mamma. :)

Vi har et korthåret som vi bruker i vogna. Bruker samme, eller kjøper et til hvis det er behov for det :)

Vi har et skinn til vogn og et til innebruk. Mest fordi når de begynner å sitte i vogna og bruke seler så spiser de som regel, har sølete klær og gjerne sko på så da blir skinnet rimelig fort skittent. Da syntes jeg det var greit å ha et reint skinn i senga ;)

Vi kjøpte nøsebarnskinnet selv og fikk vognskinn med selehull i barselgave fra mamma. :)

Kommer sikkert til å gjøre det samme, men tenker man ikke trenger to på en gang kanskje... Eventuelt ønske seg et i gave :) etterhvert som lille skal opp å sitte må man jo ha med hull til selene enten man lager selv eller kjøper beregnet på vogn etc :)

Har pleidd å bruke lammeskinn både i senga (når det er kaldt) og i vogna :)
Har prøvd både langhåret og korthåret.

Back
Topp