Lammeskinn

prippen

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberfruene 2018
Skal dere ha lammeskinn? Hvorfor/hvorfor ikke? Er litt usikker på om det er nødvendig..

Vi har liggende, men kommer ikke til å bruke det noe særlig. Ikke når man har vinterposen,mer enn nok det.
Brukte den når det ble noe varmere igjen som underlag og med kun ullpledd en periode...

Ellers ble det brukt noe på barnerommet som underlag...er jo mykt og godt.

Skal ikke ha det i vogna da posen har ullunderlag fra før :) men har kjøpt et til å ha i bilstolen (med "lommer" for plass til bilsele).

Anbefaler dere å ha i senga også?

Vi skal ha, fordi det er en kjapp måte å holde temperaturen jevn i senga/vogna når været skifter eller vi triller innom en butikk. Skinnet isolerer mot både kulde og varme, og ungen ligger luftig så den ikke blir svett.

Enig med Synnøve i at du ikke trenger både skinn og pose for å få det varmt nok, men ser at mange legger skinn i posen for å unngå at ungen blir klam. Ikke vet jeg, vi har ikke brukt pose.

Skal ikke ha det i vogna da posen har ullunderlag fra før :) men har kjøpt et til å ha i bilstolen (med "lommer" for plass til bilsele).

Jeg gjør, mest fordi egen erfaring og en gammel prematur-studie viser at ungene sover dypere og lengre på skinn. Muligens fordi de ligger mykere, fordi temperaturen er jevnere, og svette eller bleiefukt tørker raskt.

Last edited:
Vi har til guttungen og det ligger i vogna hele året nesten:) ull er jo varmeregulerende. Skal ha til lille i magen og:)

Ja vi brukte det mye da lillegutt var liten, har to stykker så de får vel et hver de to minste til vinteren tenker jeg :)

Jeg hadde 2 skinn til storebror og brukte de masse. Ull er veldig temperaturregulerende og et bra underlag for både varm og kald baby.:) har 1 igjen etter storebror og kommer til å kjøpe 1 til tror jeg. De blir jo fort tisset og gulpet på så må ha reserve.:)

Jeg skal kjøpe soveskinnet fra Nøstebarn den gangen her.
Vi har jo 2 forskjellige poser også, men kommer til å ha skinnet i senga den første perioden :)

Kommer til å ha lammeskinn i bunn av vogna under voksiposen denne gangen også :)

Vi brukte i senga til storesøster. Kjempegodt!! Ikke den typen med hull til sele men den mer runde. Har på barnas hus. Storesøster ble aldri for varm, for den puster så fint :)) Skal sies at her i hus sover vi i forholdsvis kalde rom både av hygieniske grunner og astma/bronkittforebyggende :)

Vi brukte i senga til storesøster. Kjempegodt!! Ikke den typen med hull til sele men den mer runde. Har på barnas hus. Storesøster ble aldri for varm, for den puster så fint :)) Skal sies at her i hus sover vi i forholdsvis kalde rom både av hygieniske grunner og astma/bronkittforebyggende :)
Ja, tror jeg må på Barnas Hus og kjøpe ett skinn til :) vi liker også litt kalde soverom :D takk for tipset :)

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe, men ser noen gode argument over..

Er dog litt redd for at kattene skal ta det som en invitasjon - det er hittil de som har brukt det vi hadde før..

Jeg skal ha et par stk, lammeskinn er kjempekjekt synes jeg :) det regulerer varmen, leder bort fuktighet, er ikke kaldt hvis det blir vått og lanolin er bakteriehemmende. Og så er det mykt :)

Bruker det på soveplasser eller i vogn.

Back
Topp