Lammeskinn

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Fra alle babybutikker står det jo at de er trygge osv, men de koster jo dobbelt så mye som i vanlige butikker, er det en reel forskjell, altså at de til rundt 300 er skadelige, eller er det bare et inntrykk de skaper ved å skrive noe ikke de andre nevner?
Hvor har dere kjøpt lammeskinn fra? Hvordan behandlet dere det før dere tok det i bruk? :)
Var like usikker sist, så var jeg så heldig å arve et som skulle være selvrensende, men hadde aldri babyen naken mot det siden jeg var så usikker...

Å dette har jeg også lurt på, håper noen vet :)

Tror det er stor forskjell jeg... Her har vi nøstebarn sitt lammeskinn. Veldig fornøyd!

Sniker fra april;) Her har vi kjøpt ett på kid og ett dyrere ett i en babybutikk, og for å være ærlig synes jeg ikke det virker som det er så stor forskjell på kvaliteten. De både ser og kjennes like ut:) Har ingen erfaringer med nøstebarn sitt jeg da.

Jeg har et fra nøstebarn og du par billigere (bla. fra babyshop). Mine skinn er korthåret. Forskjellen på mine er at i skinnet fra nøstebarn er ulla ganske tett, noe som gjør at barnet ligger oppå skinnet og ikke nedimellom ulla. Dermed blir ikke barnet så svett. Dersom ungen snur seg til magen er det nok også enklere å puste om de ligger oppå skinnet og ikke nedi.

Nøstebarnskinnet er også størst. Det er dette skinnet vi har brukt i senga om natta, mens de andre har blitt brukt i vogn og litt rundtomkring.

Kommer til å kjøpe nøstebarn sitt til sprinkelsengen. Storebror på 4 år sover på sitt enda, så store og holdbare er de :) men har også et fra ham som ble kjøpt på en babybutikk til 300kr. Det er helt greit, men bittelite, dekker så vidt vuggen- så holder jo mye kortere.

Disse IKEA etc. Er vel ikke anbefalt til soving pga. røyting, og kjemikalier/bleking. Leste at IKEA selv hadde gått ut og sagt at de ikke anbefalte sine skinn til spedbarn.

KID har egne som er egnet til småbarn, som ikke er kjemisk behandlet. De er litt større og virker greie til å ha i vognen. Men akkurat i sengen til natten sverger jeg til nøstebarn :)

Jeg kjøper fra garveri. Har prøvd fra " billig" steder, men tok fyrstikk testen på og jeg ble livredd da skinnet tok fyr. Så jeg velger garveri:-) Så spør der dere kjøper om det er garanti for at det ikke er tilsatt noe eller at det ikke er bare syntetisk!!!!!

Må nok ta en tur på barnas hus å sjekke ut ja

Jeg synes det er vanskelig å se om det ser bra ut. Jeg vil lukte og kjenne på det for å si noe om det. Lukter det sau er det som regel ikke tilsatt noen " farlig" stoffer.Men vanskelig over nettet;-)

Sniker fra juli, personlig ville jeg gått for et som kommer fra garveri. Mange av de i butikkene har hvert gjennom mye rart som jeg ikke vil ha min liggende på.

Hu på 8 har et stort skinn etter spælsau og så har hun sagt at lillebroren skal få låne hennes tibetanske saueskinn. Det er veldig mykt, men ikke tilsatt mye rart og røyter ikke.

Men så bruker vi mye skinn og så lenge jeg får tak i ville jeg gått for et som faktisk man kan se, kjenne og lukte at kommer fra en sau.

Nøstebarn sine skinn er ubehandlede, tette og veldig gode. Skal sies at de er rimelig dyre, men vi har ett fra nøstebarn og ett billigere fra barnas hus og det er virkelig stor forskjell på kvaliteten. Har kjøpt inn nytt til lillebror fra nøstebarn siden storesøstra fremdeles har sitt i sengen :-)

Hvorfor skal dere ha lammeskinn? Aldri hørt om noen som bruker det.

Nøstebarn sine skinn er ubehandlede, tette og veldig gode. Skal sies at de er rimelig dyre, men vi har ett fra nøstebarn og ett billigere fra barnas hus og det er virkelig stor forskjell på kvaliteten. Har kjøpt inn nytt til lillebror fra nøstebarn siden storesøstra fremdeles har sitt i sengen :-)
Jeg elsker nøstebarn sine. Eller egentlig nøstebarn generelt :0) Deilig, myk og god ull :0) Ull er gull.

Har et stort fra Nøstebarn til senga, og et mindre til vogn/vugge som jeg kjøpte på barnas hus tror jeg. Det har jeg klipt hull i til vognseler.

Hvorfor skal dere ha lammeskinn? Aldri hørt om noen som bruker det.
Det er veldig godt for babyen å ligge på, og isolerer godt samtidig som det puster, så kan brukes sommer som vinter :) til storebror brukte jeg det bare i vogna under pose på vinteren, men nå ønsker jeg å ha et jeg tør bruke til å legge babyen direkte på :)

Back
Topp