Lammeskinn

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Vasker dere lammeskinnet før bruk? Har lest at det er vanskelig å få det fint igjen, så vegrer meg litt for det :p

Jeg har vasket vårt 2 ganger :) tulla vår sølte blåbæryoghurt en gang, og vasket det nå til lillesøster skal ta det i bruk. Det kostet 600,- det vi kjøpte, er testet på krybbedød og slike ting. Vårt er ikke blitt "ødelagt" i utseende, må bare strekke det godt etterpå, og kamme det når det er tørt (det skal jo egentlig alle lammeskinn gjøres på i blant) og ristes. Kan hende det holder seg så pent på grunn av kvalitet, vet ikke :) men når jeg rister det og ser nøye på det, så er det ikke rent med mindre det får seg en vask en sjelden gang, og det vises stor forskjell når det er nyvasket og "rent" , enn om jeg ikke gjør det.

Jeg tenker... Selv om det er selvrensende... Kommer det ikke masse støv på de? Burde dem ikke vaskes innimellom da mon tro?

Jeg vasker de med eget middel beregnet for lammeskinn. Går helt fint, men strekker det, rister og grer over det etterpå som det skrives om over her ☺️ Husk å tørke det med "pelsdelen" ned, hvis ikke mener jeg å ha lest at det kan bli stivt i tillegg til at det vil ta veldig lang tid å få det tørt.

Nå skal jeg begynne å sove på det, sånn at det blir en trygg og kjent lukt i det når babyen kommer. Gjorde det samme sist også med god erfaring :)

Jeg vasket vårt på håndvask-/ullprogram (30 grader) med milo. Det gikk helt fint :)

Jeg vasket i maskina på ullprogram (30gr) med parfymefri milo, synes nesten det ble finere etter vask. Børstet det med hårbørste når det var tørt og smurte på rapsolje på baksiden - kjempesuksess

Vasket det med lammeskinn-shampoo fra babyshop på ullprogram. Trengte ikke gre det eller noe, ble ok. (Måtte vaske det for arvet det av familiemedlem og det har ligget i boden deres).

jeg spurte da jeg kjøpte d, og da sa de at det var ikke nødvendig.. MEN det kan være lurt å gre d, da d røyter litt..... :)

Jag har köpt lammeakinn o spurte om vask i butikken. Hon sa jeg skulle vaske de, så köpte milo o körde på ullprogram.
Kammade den etterpå og syns den var penere for vask, men nå föles den vartfall ren o fresh i vognen :-))

Nei, vi støvsugde det bare. Det skal jo helst ikke vaskes i maskina. Guttungen tissa på vårt, så vi måtte vaske det. Tror det var ganske likt etterpå.

Det korthårede til vogna har jeg vasket uten problemer mens det langhårede har jeg ikke vasket enda.

Trodde man skulle styre unna de langhåra til små barn?
Mye mulig jeg tar feil altså
Har ikke brukt det til lille her enda og blir nok evt aktuelt først til vinteren for aprilgutten.

Back
Topp