Lakserolje??

MGA

Flørter med forumet
Noen som har erfaring med Lakserolje til å sette igang fødsel? Hva syns du om dette? 
Har hørt både positivt og negativt om det. 
 
Det er IKKE anbefalt av helsepersonell.
Kan føre til styrtfødsel,og det er ikke bra for verken deg eller den lille.
Større smerter,større sjangs for å spjæle siden det går fort,og mer stress rundt situasjonen.
Vet om ei som gjorde det,og hadde en kjapp og grusom fødsel.
 
Det er absolutt ikke anbefalt! Det kan gi styrtfødsel og er ikke gunstig hverken for mor eller barn. Babyen kommer når den kommer
 
Ja har hørt det jeg og. Men jeg kjenner ei som fødte for 3 mnd siden, og hun tok lakserolje, og anbefalte det på det sterkeste. Hun syntes fødselen gikk kjempe fort og greit. Er litt skummelt, har til og med hørt om en jordmor som har anbefalt dette. 
 
Det kan gå bra og det kan gå dårlig, går det dårlig kan det gå utover både deg og babyen. En fullstendig unødvendig og uansvarlig risk å ta!
 
Hold deg laaaangt unna! Med mindre du vil sette både deg selv og babyen i fare da;) for det kan faktisk være farlig. Skjønner ikke at folk tør å ta sjansen! Er jo bare noen dager ekstra å vente før man blir satt igang på sykehuset! Det tåler du.
 
Har bare sett at det frarådes på det sterkeste jeg...
 
Har bare sett at det frarådes på det sterkeste jeg...
 
Etter mye "studie" av dette selv så har jeg liiiittt trua på å prøve dette. Jeg driter om hva andre mener om dette.. De fleste som sier at en skal holde seg unna, har enten hørt grøsser historier av andre, lest det eller såklart fått en dårlig erfaring med det.. Men ingenting kommer frem i fortellingene om hvor langt de var på vei, om de var moden i det hele tatt og ikke minst hvor mye de har drukket..... Jeg tror det skal gå bra om en er moden og tar anbefalt dosering og ikke kaster i seg halve flaska..(om 2-3ss ikke fungerer er det IKKE bra å ta større dose.... Og man er kanskje ikke moden så kanskje det er derfor ingenting skjer, bedre å prøve igjen om noen dager) man har ingen garantier om hvor lenge man går moden, så ser ikke poenget med å vente på at noe skal skje OM man sliter med svangerskapet.. (men hadde såklart prøvd oss på noen runder sex før en gikk mer drastisk til verks ^^) Dessuten hadde det lønnet seg å prøve å blande det i en kopp havregraut der du tilsetter 2 ss olje, har hørt at det skal hjelpe på at en ikke får den diareen ^^ så det skal jeg prøve om jeg skal gjøre det... Skal snakke med legen min selv om det neste uke før jeg tar en beslutning :) vil være sikker på at jeg er moden først....
 
hvordan ser denne flaska ut og har den et annet navn? Har ikke klart å finne det på apoteket.
 
Lakserolje setter ikke are i gang tarmbevegelse hos mor, men kan være med på å sette i gang en viss tarmbevegelse hos fosteret... Det kan altså føre til at barnet bæsjer i fostervannet... I tillegg kan barnet bli så stresset at det skjer. Dette kan være farlig!

Det er tett forbindelse mellom livmor og tarm, så hvorfor ikke prøve en tungt fordøyelig middag i stedet??? Helt ufarlig!

Det som hjalp meg var brystvortestimulering... En halvtime holdt jeg på, og da startet riene umiddelbart og stoppet ikke opp.
 
Det er bare å holde ut til den lille er klar..
 
Jeg ser virkelig ikke problemet med å bare vente til barnet er klart. Og du som påstår at det bare er tull, hvorfor tror du det blir frarådet? Jeg fikk høre både fra lege og jordmor at det måtte jeg ikke finne på for alt i verden. De som driter i at det blir advart mot syns jeg rett og slett er uansvarlige med tanke på barnets helse, det er en forelders oppgave å gjøre det som er best for barnet. Og det er en ufattelig dårlig start med å gjøre noe risikabelt for å få ut ungen, den kommer jo når den er klar uansett.
 


Nuppa skrev:
Jeg ser virkelig ikke problemet med å bare vente til barnet er født. Og du som påstår at det bare er tull, hvorfor tror du det blir frarådet? Jeg fikk høre både fra lege og jordmor at det måtte jeg ikke finne på for alt i verden. De som driter i at det blir advart mot syns jeg rett og slett er uansvarlige med tanke på barnets helse, det er en forelders oppgave å gjøre det som er best for barnet. Og det er en ufattelig dårlig start med å gjøre noe risikabelt for å få ut ungen, den kommer jo når den er klar uansett.


Signerer!

Barnet bør komme første rekke selv om man er lei...
 
lakserolje starter kun fødsel om man er moden og klar. Skjønner ikke hvorfor folk er så bekymret. Lakserolje ble brukt mot forstoppelse under hele svangerskapet før i tiden.
 


lykkelig90 skrev:
lakserolje starter kun fødsel om man er moden og klar. Skjønner ikke hvorfor folk er så bekymret. Lakserolje ble brukt mot forstoppelse under hele svangerskapet før i tiden.


Men så har det seg sånn at lakserolje kan føre til styrtfødsel, og hvis ikke du visste det kan det være dårlig både for mor og barn. Og det argumentet med hva du gjorde i før i tiden er bare helt på jordet, før i tiden var det ingen råd mot koffein, gjennomstekt kjøtt, godkjente bilseter osv. Men som du forhåpentligvis skjønner så gjør man nye oppdagelser i tiden og rådene om hva som er anbefalt og ikke forandrer seg.
 
å de som ble født før i tiden klarte seg helt fint. Nå om dagen er alt farlig for gravide. Og de som får styrtfødsel etter å ha prøvd ut kjærringråd ville Fått det uansett. Er flere styrtfødsler uten avførings middel enn med;)
 


lykkelig90 skrev:
å de som ble født før i tiden klarte seg helt fint. Nå om dagen er alt farlig for gravide. Og de som får styrtfødsel etter å ha prøvd ut kjærringråd ville Fått det uansett. Er flere styrtfødsler uten avførings middel enn med;)


Du skjønner vel at det var flere spontanaborter, dødfødsler og fosterskader før håper jeg? Når ikke de visste alt de vet idag. Og du vet ingenting om folk ville hatt styrtfødsel uten lakserolje, eller har du kanskje kilder? Og selvom du hadde vært uansvarlig nok til å ta lakserolje på tross at helsepersonellets anbefaling trenger du ikke sitte her å si det er tull.  Det er en grunn til at det frarådes selvom ikke du skjønner det tydligvis..
 
Hvis ikke man har tålmodighet til å vente til barnet er klart og kommer naturlig burde man jammen tenk som om et par ganger til før man ble gravid, det er på utsiden med årene at barna blir en tålmodighetsprøve- ikke inne i magen!
 
Back
Topp