Lakris

Jeg tenker på lakris hele tiden nå.
Spesielt salt sild men pgså tyrkisk pepper og dundersalt.

Hvor mye spiser dere? Hvor mye er ok?? Finner ingenting konkret og jeg kjenner direkte abstinenser!
Har lest og hørt maks 500g i uka :happy:

Elsker lakris! I starten før jeg tok test hadde jeg en kveld med sikkelig cravings og typen dro å kjøpte en liten smågodt pose med bare lakris :facepalm: men gikk heldigvis fint da. Nå spiser jeg kun ett par få smågodt av det, hvis jeg kjøper smågodt :) ellers spiser jeg ikke noe.

Har lest så mye forskjellig, så det er skikkelig vanskelig å vite hva som stemmer :banghead: I Finland mener de vel at man bør kutte det helt, men ikke lest at noen i Norge mener det :p

Ja hallo nå snakker vi! Takk for noe mer konkrer! Lakris er så utrolig digg, samme med at det roer kvalmen.

Men hva er forskjellen på lakris og lakrisekstrakt? (Har lest innholdsfortegnelser)
Du må sjekke om det inneholder glykyrrhizinsyre eller ikke. Det er glykyrrhizinsyren som kan være farlig i for store mengder

Du må sjekke om det inneholder glykyrrhizinsyre eller ikke. Det er glykyrrhizinsyren som kan være farlig i for store mengder
Står det som en ingrediens hvis det er der?

Står bare lakris. Sjekket bar et parr pakker og eneste variasjon var lakris og lakrisekstrakt:bag:
Samme på det jeg sjekket. Men i følge det jeg har googlet virker det som det ikke finnes lakris uten det der stoffet

Nei det tror jeg også. Derfor jeg lurer på hva som er forskjellen på laktis og lakrisekstrakt. Tenkte det kanskje var et smutthull. Salt sild hadde ekstrakt:)
Det hadde vært fint med smutthull :hilarious: Det er sikkert noen som har vært desperate før og spurt produsentene, så vil tro noen vet :p

Nei det tror jeg også. Derfor jeg lurer på hva som er forskjellen på laktis og lakrisekstrakt. Tenkte det kanskje var et smutthull. Salt sild hadde ekstrakt:)

Såvidt jeg forstår er det ingen forskjell på dette. Man fremstiller lakrisekstrakt fra lakrisplanten for å lage lakris. Så når noe er lakris så er det alltid lakrisekstrakt i det ...

Dessverre ...

Heldigvis mulig å spise en del uten å gå over grensa da :D Akkurat nå er det hockeypulver jeg vil ha, og de er bare 12 gram. Skal lett klare å holde meg under 20 i uka:hilarious:

Løsningen blir enkelt og greit.. sug litt på lakrisen for så å spytte ut.. da får en smaken som en vil, men uten å spise den...

Jeg prøver å unngå lakris nå når jeg er gravid, men jeg har høyt blodtrykk i tillegg :bag: sykt dårlig kombinasjon :( I går gikk jeg på en kjempesmell å spiste en hel pose med salt skum, men jeg tenker så lenge man ikke spise det hver dag så går det bra! Innimellom tar man ikke skade av :p

Nei men nå kan du jo spise bittelitt lakris uten dårlig samvittighet :happy:
Har sluttet å snuse, drikke kaffe osv. Men er lakrisen jeg savner:hilarious:
Har sluttet å røyke/snuse selv, så hadde vært greit å trøstespise lakris. Lakris e absolutt t savn her og ja:) å jeg tør ikke spise lakris i det hele tatt nå, spiste en drops en dag, men den måtte jeg spytte ut igjen:hilarious:

Back
Topp