Lager du pålegg til jul?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har begynt.

Årets bitte lille fårerull/lammerull er ferdig

Neste ut er syltaflesk/sylte som jeg skal lage en dag jeg har litt god tid, og har fått tak i det jeg trenger (kjøttet altså), dvs når jeg ser på kalenderen, November

Forsåvidt lager "jeg" fenalår også men der kan jeg ikke dele bilder og beskrivelse av hva jeg gjør akkurat... For det er reelt sett pappa. Jeg bare betaler.

Ikke det. Jeg skal ikke dele bilder her heller for da er det vel mange som ikke får lest tråden. Jeg har blogget med bilder og beskrivelse om noen blir inspirert da.

Men, hva lager dere? Noe spennende nytt jeg kanskje kan prøve??

(ja, jeg skal ta et lite dykk i Musemor sin oppskriftsblogg, for jeg mener hun har noen fine tanker der. Og litt annen mat. Delvis dansk inspirasjon)

Nope gjør ikke det

Fordi du ikke vil, ikke har overskudd, ikke spiser slikt, ikke er vant det hjemmefra eller ikke kan?

Trenger ikke svare altså. Det er bare litt påfallende hvor mange jeg kjenner som vokste opp med det som en selvfølge at mot lange pålegg til jul Og hvor få (n=3) jeg kjenner som gjør det selv. Og en av dem er da min bror

Skulle ønske jeg kunne svare ja, men jeg synes det er nok av annet å gjøre. Og det man får kjøpt i butikk er godt det også. [emoji85]

Nei jeg gjør ikke det, er ikke vokst opp med det og ikke liker jeg så mye av sånt pålegg.

Da er det jo relativt logisk
Det er det, men jeg kunne glatt funnet påå gjort det om jeg hadde hatt mann og han likte slikt. Liker å være på kjøkkenet, Og prøve ut nye ting men jeg lager allerede så mye jeg selv ikke spiser at jeg får holde meg til ring ungene idet minste spiser opp haha

Det er det, men jeg kunne glatt funnet påå gjort det om jeg hadde hatt mann og han likte slikt. Liker å være på kjøkkenet, Og prøve ut nye ting men jeg lager allerede så mye jeg selv ikke spiser at jeg får holde meg til ring ungene idet minste spiser opp haha
Greit at det spises opp om man føest skal bruke tid på det ja.

Det er argumentet bak min bitte lille lammerull i år. Familien spiser nesten bare sylteflesk og fenalår. Men jeg hadde lyst på lammerull også. Men det skal spises så den er liten

Greit at det spises opp om man føest skal bruke tid på det ja.

Det er argumentet bak min bitte lille lammerull i år. Familien spiser nesten bare sylteflesk og fenalår. Men jeg hadde lyst på lammerull også. Men det skal spises så den er liten
Ja da er det jo greit å lage en liten en :)

Skulle ønske jeg kunne svare ja, men jeg synes det er nok av annet å gjøre. Og det man får kjøpt i butikk er godt det også. [emoji85]
Mye godt å få kjøpt også ja.
. Det dine er jo at jeg gjør det nå Og altså ikke tett inn i jula når det er så mye annet å gjøre

Fordi du ikke vil, ikke har overskudd, ikke spiser slikt, ikke er vant det hjemmefra eller ikke kan?

Trenger ikke svare altså. Det er bare litt påfallende hvor mange jeg kjenner som vokste opp med det som en selvfølge at mot lange pålegg til jul Og hvor få (n=3) jeg kjenner som gjør det selv. Og en av dem er da min bror
Bli lute spist

Nope er ikke det
Fikk mye av mine foreldre før men lite ble spist så vi endte med p gi bort
Jeg elsker f.eks å ha julepålegg på jobb. Det har jeg i slutten av desember og i januar til det er tomt. Så spiser jo vi en del i jula og ungene elsker i hovedsak fenalår men må ha pause innimellom og da er syltaflesk/sylte populært.

Får besøk 1.juledag hvor flere er vegetarianere så da lager jeg alltid nøttepålegg og hummus.

Får besøk 1.juledag hvor flere er vegetarianere så da lager jeg alltid nøttepålegg og hummus.
Så lurt.

Vi har svært mye kjøtt til jul. Sannelig usikker på hva jeg skulle gjort om min svigerinne kom. Hun er veganer og da er det jo mye som er ute

Så lurt.

Vi har svært mye kjøtt til jul. Sannelig usikker på hva jeg skulle gjort om min svigerinne kom. Hun er veganer og da er det jo mye som er ute

Nøttepålegg er en stor hit hos oss veganere (og oss kjøttspisere :p). Det er veldig enkelt. Bruk de nøttene du ønsker, jeg bruker å kjøpe rå usaltede nøtter som jeg rister litt i ovnen først for å få frem smaken bedre). Putt nøttene oppi en foodprosessor og la maskinen gjøre jobben. Etterhvert vil nøttene «slippe olje» og deilig nøttepålegg kommer til synet. Hvis du vil ha litt tyggemotstand er det bare å holde igjen litt biter som røres inn til slutt.

Til jul lager man ofte kaker med nøtter. Mitt julenøttepålegg inneholder en herlig miks av nøtterester + litt linfrø :)

Hos oss er det er par nøtteallergikere så det utgår nok fra menyen for vår del.

Reagerer de på peanøtter også? Det er er en belgplante i erteblomstfamilien og mange med nøtteallergi kan spise peanøtter.
Jeg tåler ikke peanøtter. Guttungen ikke valnøtter. Kan forsåvidt tåle hassel men for hans del har han litt sperre mot nøtter etter den gangen vi oppdaget han ikke tåler valnøtter og havna på legevakta. For min del, jeg har virkelig aldri likt nøtter så jeg spiser det ikke.

Mannen gjorde noe sånt med mandler da, det tålte alle. Men falt ikke sånn helt i smak at det ble gjort flere ganger.

Men.vi storkoser oss med ikke-veganske pålegg og har dette i bakhodet om min svigerinne kommer på besøk. Til konfirmasjonene eller noe sånn?

Back
Topp