Lager du pålegg til jul?

Jeg tåler ikke peanøtter. Guttungen ikke valnøtter. Kan forsåvidt tåle hassel men for hans del har han litt sperre mot nøtter etter den gangen vi oppdaget han ikke tåler valnøtter og havna på legevakta. For min del, jeg har virkelig aldri likt nøtter så jeg spiser det ikke.

Mannen gjorde noe sånt med mandler da, det tålte alle. Men falt ikke sånn helt i smak at det ble gjort flere ganger.

Men.vi storkoser oss med ikke-veganske pålegg og har dette i bakhodet om min svigerinne kommer på besøk. Til konfirmasjonene eller noe sånn?

Mange tåler nøtter når de er varmebehandlet, kanskje derfor alle tålte mandelpålegget til mannen din. Her har vi alltid hatt nøttepålegg og brød til bursdager, konirmasjon o.l sammen med hummus og falaffler (bruker å ha buffet pga allergi og vegetar kost)

Mange tåler nøtter når de er varmebehandlet, kanskje derfor alle tålte mandelpålegget til mannen din. Her har vi alltid hatt nøttepålegg og brød til bursdager, konirmasjon o.l sammen med hummus og falaffler (bruker å ha buffet pga allergi og vegetar kost)
Vi tåler mandler (i alle fall marsipan) alle sammen der var derfor han valgte mandler

Men vegetar er ikke noe vi må lage ofte. Og siden sist vi gjorde det gikk det fea vegetar til vegan så derves utgikk egg og ost også så vi må tenke mer kreativt når drt er tid for konfirmasjon enn vi måtte til dåp. Mannens vegaske søster treffer vi nemlig stort sett bare hos dem/svigermor utenom sånne store anledninger.

Vi tåler mandler (i alle fall marsipan) alle sammen der var derfor han valgte mandler

Men vegetar er ikke noe vi må lage ofte. Og siden sist vi gjorde det gikk det fea vegetar til vegan så derves utgikk egg og ost også så vi må tenke mer kreativt når drt er tid for konfirmasjon enn vi måtte til dåp. Mannens vegaske søster treffer vi nemlig stort sett bare hos dem/svigermor utenom sånne store anledninger.

Hummus og falaffler er vegansk ;)

Prøvde meg på å lage lammerull for par år siden. Det ble fiasko :hilarious: Kanskje jeg skal gjøre et nytt forsøk i år. Er jo så godt! :happy:

Nei, men kanskje jeg kan lage noe i slowcookeren. Må sjekkes ut:)

Lager leverpostei med min farmor[emoji4]

Nei, lager ikke noe :nailbiting: jeg er ikke vant til det fra jeg vokste opp, og ikke er jeg spesielt glad i mye av det heller :)

Her er det tradisjon å lage tomatsild - for det blir ikke jul uten julesild! I tillegg blir det gjerne lammerull, noe jeg har lært av mine besteforeldre. Har fryktelig lyst å prøve meg på leverpostei en gang også :)

Sylte!! [emoji173]️ Blir ikke jul uten!

Nope, men vi får vært år noe hjemmelaget pålegg i gave av et vennepar

Back
Topp