La barnet sitte I handlevogna

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Inspirert av en annen tråd, lar dere barna sitte i handlevogna? Altså i selve vogna og ikke i setet?

Ja, innimellom gjør jeg det.. :) Ho har alfri vært glad i i sitte i setet, som nå også begynner å bli trangt å løfte ho opp og ned fra. Så for at jeg skal få handlet får ho til tider sitte oppi vogna.Men KUN hvis ho sitter stille, og ikke når det ho har på fullt med dresser og yttertøy.

Nei.

Edit: må legge til at det ikke har noe med bakterier å gjøre. Har ei på termingruppa der ungen tryna ut av handlevogna, vil ikke risikere det. Har uansett ikka hatt behovet så langt, om han er med handler vi på obs hvor de har bilvogner :)

Last edited:
Av og til, han er for stor til det setet,men ikke alltid like samarbeidsvillig på butikk. Så for å gjøre det enklere for meg selv gjør jeg det nå og da.

Har ikke hatt behov for det, men jeg tenker ikke noe spesielt om de som setter barna oppi. Det er jo mer bakterier på håndtaket enn det blir i vognen :-)

Jepp, lar guttungen sitte oppi vogna. Når man har en 2 åring på størrelse med en gjennomsnittlig 3 åring og som er for tung til å sitte i setet så har jeg ikke så mye valg.

Sitter i setet nå, men ser ingen problemer med det. Som andre skriver, så er ikke vognene rene uansett. Og mat ligger aldri rett i vognen.

Ja det gjør hu. Og spesielt nå med en lillebror som trenger babysete. Er lettest når man har med seg barn på 2.5 år og 4 uker. Men Vær obs folkens. Jeg datt ut når jeg var liten og måtte trekke to fortenner.

Ja det gjør jeg en sjelden gang! Om ongene er ville og styrer og vi MÅ kjøpe middag.. Da hiver jeg de oppi å løper gjennom butikken :p

Aldri i mitt liv gjort på mine 8 år som mamma snart, aldri hatt behov og kommer ALDRI til å gjøre. Og JADA jeg har fint hatt med meg både en og to unger i butikken jeg som har gått selv, men likevel ALDRI satt de oppi der. Fysj og æsj.

(og handler ikke om at det er ekkelt og skittent, for maten er jo pakket inn. er bare ekkelt likevel, og veldig unødvendig!)

Han kan GÅ selv?
Må bare svare denne, selv om den ikke er til meg ;) men her har vi en som la seg ned i butikken, stakk av og gjemte seg, løp mot utgangsdøren osv. Har hatt sele på henne, men noe ukomfortabel med det. Så lett at hun ble plassert oppi vognen de få gangene hun måtte bli med på butikken. Nå er hun fem år og fortsatt et mareritt å ha med. Skulle gjerne hatt en som gikk sammen med meg på butikken uten å lage så himla mye styr ;)

Vi gjør ikke det. Det blir for gyngete for henne, og hun syntes det er morsommere å sitte i setet :)

Frøkna har sitti der, sjelden hu får lov nå da med mindre det er seint og hu er sliten. Men har og hatt baby liggende oppi vogna :P

Jeg savner den tiden jeg kunne sette dem i vognen:p handlingen gikk så mye fortere og var gøyere for dem da! Nå er de 5 og for store!

Ja, gjorde de ofte når de var mindre og har aldri sett problemet med det. Jobber på butikk og ser ofte barn oppi vogna og reagerer ikke på det! Mye bedre det enn unger som kjører rally med lita vogn eller springer løs i butikken.

Back
Topp