La barn sitte igjen i bilen

Ja, når jeg handler på nærbutikken. Nå vil de helst være med inn eller leke på lekeplassen bak butikken. :)
 
Hender de sitter i bilen og venter hvis vi er på tur ut og jeg har glemt noe og må løpe inn igjen. Men ikke imens jeg er inne på butikken. Føler det er for uforutsigbart. Plutselig er det kø eller noe.. men jeg har små barn da. Annerledes med store..
 
Ja , vet du det har jeg gjort . Var inne betalte bensin da lå mini på 2 mnd å sov .
Men når de ble så store som 5-6 år lot jeg døra være åpen , så de kunne gå ut om det skulle brenne. Kidnapping tenkte jeg ikke så mye på haha...bkan jo ikke bli paranoid heller.
Har 3 barn, så blir mye om alle skal med bare forsi jeg skal inn å hente en pakke eller ha en boks smør . Nå har jeg begynt å sende inn eldste for slike gjøremål , så venter jeg i bilen med de minste hehe
 
Så du har alltid oppe en dør til bilen når du er utenfor den? I all slags vær og vind? :)

Men ja, hvor lang tid tar det? :)
Men jeg er jo kun utenfor bilen fordi jeg skal inn et sted. Eller sitter en av oss voksne og venter i bilen mens den andre driver med noe. Det er betaling med kort på alle stasjonene så går ikke inn da.

Men jeg aner ikke lang tid det tar før det låser seg, vi har jo også barnesikring så da hadde de ikke fått opp uansett på min bil. Er vel sikkert forskjell på nye og gamle biler og mtp om det låser seg?
 
Ja , vet du det har jeg gjort . Var inne betalte bensin da lå mini på 2 mnd å sov .
Men når de ble så store som 5-6 år lot jeg døra være åpen , så de kunne gå ut om det skulle brenne. Kidnapping tenkte jeg ikke så mye på haha...bkan jo ikke bli paranoid heller.
Har 3 barn, så blir mye om alle skal med bare forsi jeg skal inn å hente en pakke eller ha en boks smør . Nå har jeg begynt å sende inn eldste for slike gjøremål , så venter jeg i bilen med de minste hehe
Det var lurt:) Synd min eldste er litt for sløv til sendes inn:laughing025
 
Men jeg er jo kun utenfor bilen fordi jeg skal inn et sted. Eller sitter en av oss voksne og venter i bilen mens den andre driver med noe. Det er betaling med kort på alle stasjonene så går ikke inn da.

Men jeg aner ikke lang tid det tar før det låser seg, vi har jo også barnesikring så da hadde de ikke fått opp uansett på min bil. Er vel sikkert forskjell på nye og gamle biler og mtp om det låser seg?
Det er nok forskjell, ja :) jeg var bare ikke klar over at det låser seg i forbindelse med brann :nailbiting:
Jeg tenkte litt å la døra stå åpen når det pøsregner og blåser, f.eks mens man fyller drivstoff. Jeg må innrømme at jeg alltid lukker dør da :shy: pleier som regel å fylle der de har automat ute, men hender en gang iblant at jeg må fylle på den som ikke har. (jeg er ofte alene med ungene i forbindelse med bil, samboer jobber endel)
 
Nei aldri! Hadde aldri kunnet tilgitt meg selv hvis noe skulle skjedd med datteren min de få minuttene jeg hadde vært inne i butikken. Så her tar jeg alltid henne med inn i butikken uansett om jeg bare skal ha en liten ting eller kun ta ut penger.
 
Lar dere barna sitte igjen i bilen mens dere er kjapt inne på butikken osv? Jeg har latt den eldste sitte igjen et par ganger, men etter sett på en bilbrann så er det aldri mer aktuelt! Fy flate så fort det gikk....

Nei, men han er også bare 16 mnd da.
Men han sitter i bilen med døra oppe mens jeg betaler på parleringsautomat. Da kan jeg rope til han så han vet jeg er der og det går raskt. Parkerer ganske nære automaten.
 
Mi sitter alene, 9 år.. Alt i livet er farlig, til nå har ingen overlevd. Jeg orker ikke å ta alle forhåndsregler, hele tiden.
 
Har hendt at eldste har sittet igjen. Men da var han 8 eller 9. Er 10 nå. Og har ikke barnesikring på døra.
Yngste satt i bilen i vår en gang, da samboer og jeg var på butikken. Men jeg var ute hos henne en gang for å sjekke. Dørene var ulåst, og hun har heller ikke barnesikring. Da var hun 6.
 
Mi sitter alene, 9 år.. Alt i livet er farlig, til nå har ingen overlevd. Jeg orker ikke å ta alle forhåndsregler, hele tiden.
Jeg er litt enig med deg. Man kan ikke gardere seg mot alt her i livet. Livet skjer.

Man kan ikke stoppe å leve fordi man tar forholdsregler opp og i mente.

Men det er jo forskjell på ting, og man MÅ jo ikke legge opp til at ungene sitter i bilen hver gang.
Her er forsåvidt ungene sjelden med når vi handler. Er de med skal vi noe alle sammen, og da sitter ingen igjen.
 
Eldste på snart åtte får vente i bilen mens jeg henter de andre i bhg eller henter en pakke osv. Bilen er da ulåst og han har ikke barnesikring på døra.
 
Er det noen som har noe statistikk på hvor ofte det har forekommet brann i bil e.l når den står parkert?
 
Det er nok forskjell, ja :) jeg var bare ikke klar over at det låser seg i forbindelse med brann :nailbiting:
Jeg tenkte litt å la døra stå åpen når det pøsregner og blåser, f.eks mens man fyller drivstoff. Jeg må innrømme at jeg alltid lukker dør da :shy: pleier som regel å fylle der de har automat ute, men hender en gang iblant at jeg må fylle på den som ikke har. (jeg er ofte alene med ungene i forbindelse med bil, samboer jobber endel)
Er det noen som har noe statistikk på hvor ofte det har forekommet brann i bil e.l når den står parkert?
Aner ikke....men har vært flere tilfeller i det siste her. Var mer at når jeg sto og så på det selv så var det skummelt hvor fort det gikk. Har selv latt eldste sitte igjen tidligere. Men en løsning er jo la døra stå oppe:)
 
Jeg er litt enig med deg. Man kan ikke gardere seg mot alt her i livet. Livet skjer.

Man kan ikke stoppe å leve fordi man tar forholdsregler opp og i mente.

Men det er jo forskjell på ting, og man MÅ jo ikke legge opp til at ungene sitter i bilen hver gang.
Her er forsåvidt ungene sjelden med når vi handler. Er de med skal vi noe alle sammen, og da sitter ingen igjen.

Ja livet skjer, og det er best å leve det mens vi har det.

Neida, man kan jo prøve å legge til rette. Veldig sjeldent eldste er med når vi skal handle, minste er alltid med og alltid med ut av bilen.

Ting kan jo skje når de er hjemme alene også, men hun får fremdeles lov til det. Og vi oppfordrer henne til å klatre høyt i trær, selv om hun kan skade seg skikkelig om hun ramler ned. Hun får være med både i helikopter og fly, og hun har flydd i vindtunnell mange ganger, så at hun hopper i fallskjerm når hun er gammel nok ser jeg ikke bort i fra.

Jeg tror vi påfører barna våre bekymringer og redsler ved å skulle ta alle forhåndsregler..
 
Ja livet skjer, og det er best å leve det mens vi har det.

Neida, man kan jo prøve å legge til rette. Veldig sjeldent eldste er med når vi skal handle, minste er alltid med og alltid med ut av bilen.

Ting kan jo skje når de er hjemme alene også, men hun får fremdeles lov til det. Og vi oppfordrer henne til å klatre høyt i trær, selv om hun kan skade seg skikkelig om hun ramler ned. Hun får være med både i helikopter og fly, og hun har flydd i vindtunnell mange ganger, så at hun hopper i fallskjerm når hun er gammel nok ser jeg ikke bort i fra.

Jeg tror vi påfører barna våre bekymringer og redsler ved å skulle ta alle forhåndsregler..
Ja de fleste ulykker skjer jo i hjemmet.
Her falt jo eldste ned fra trappa si ved senga i desember og brakk begge bena i håndleddet og måtte gjennom 2 narkoser og til slutt 2 pinner i armen for å holde bena på plass mens det grodde. Så ja.
Nå er jo dette uskyldig ifht bilbrann og andre ting, men det kunne gått verre her og siden han mest sannsynlig har falt et par meter og var cm unna å slå hodet og ansiktet i ei bokhylle...

Jeg tror nok, uten at jeg har noe hold for det eller statistikk, at det er større sjanse for å skade seg hjemme, under lek, klatring i trær osv enn å havne i bilbrann akkurat den gangen.

Jeg har opplevd bilbrann jeg som barn. Bilen vår tok fyr. Helt plutselig. Bare pappa satt inni.
Det var ikke gøy, og jeg måtte sjekke huset flere ganger før jeg sovna i lang tid etterpå.
Men jeg går ikke og tenker på dette nå likevel.
Så det kan jo skje. Er vel 30 år siden dette skjedde nå, så satser på at jeg har fått min dose med bilbrann :p
 
Er det noen som har noe statistikk på hvor ofte det har forekommet brann i bil e.l når den står parkert?

Det er vel helst branner som er påsatt. Så jeg vil anta sannsynligheten for at det skal skje på dagen i et område der det ferdes mye folk er tilnærmet lik null.
 
Det er vel helst branner som er påsatt. Så jeg vil anta sannsynligheten for at det skal skje på dagen i et område der det ferdes mye folk er tilnærmet lik null.

Det er min tanke også, men siden så mange her inne er redd for å gå fra barna i bilen i tilfelle brann lurte jeg på om det var vanligere enn jeg trodde
 
Back
Topp