Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men jeg er jo kun utenfor bilen fordi jeg skal inn et sted. Eller sitter en av oss voksne og venter i bilen mens den andre driver med noe. Det er betaling med kort på alle stasjonene så går ikke inn da.Så du har alltid oppe en dør til bilen når du er utenfor den? I all slags vær og vind?
Men ja, hvor lang tid tar det?
Det var lurt Synd min eldste er litt for sløv til sendes innJa , vet du det har jeg gjort . Var inne betalte bensin da lå mini på 2 mnd å sov .
Men når de ble så store som 5-6 år lot jeg døra være åpen , så de kunne gå ut om det skulle brenne. Kidnapping tenkte jeg ikke så mye på haha...bkan jo ikke bli paranoid heller.
Har 3 barn, så blir mye om alle skal med bare forsi jeg skal inn å hente en pakke eller ha en boks smør . Nå har jeg begynt å sende inn eldste for slike gjøremål , så venter jeg i bilen med de minste hehe
Det er nok forskjell, ja jeg var bare ikke klar over at det låser seg i forbindelse med brannMen jeg er jo kun utenfor bilen fordi jeg skal inn et sted. Eller sitter en av oss voksne og venter i bilen mens den andre driver med noe. Det er betaling med kort på alle stasjonene så går ikke inn da.
Men jeg aner ikke lang tid det tar før det låser seg, vi har jo også barnesikring så da hadde de ikke fått opp uansett på min bil. Er vel sikkert forskjell på nye og gamle biler og mtp om det låser seg?
Ja de er 9 og 6 år og syns matbutikker er kjedelig.
Kommer seg ut selv om det skulle være noe
Lar dere barna sitte igjen i bilen mens dere er kjapt inne på butikken osv? Jeg har latt den eldste sitte igjen et par ganger, men etter sett på en bilbrann så er det aldri mer aktuelt! Fy flate så fort det gikk....
Jeg er litt enig med deg. Man kan ikke gardere seg mot alt her i livet. Livet skjer.Mi sitter alene, 9 år.. Alt i livet er farlig, til nå har ingen overlevd. Jeg orker ikke å ta alle forhåndsregler, hele tiden.
Det er nok forskjell, ja jeg var bare ikke klar over at det låser seg i forbindelse med brann
Jeg tenkte litt å la døra stå åpen når det pøsregner og blåser, f.eks mens man fyller drivstoff. Jeg må innrømme at jeg alltid lukker dør da pleier som regel å fylle der de har automat ute, men hender en gang iblant at jeg må fylle på den som ikke har. (jeg er ofte alene med ungene i forbindelse med bil, samboer jobber endel)
Aner ikke....men har vært flere tilfeller i det siste her. Var mer at når jeg sto og så på det selv så var det skummelt hvor fort det gikk. Har selv latt eldste sitte igjen tidligere. Men en løsning er jo la døra stå oppeEr det noen som har noe statistikk på hvor ofte det har forekommet brann i bil e.l når den står parkert?
Jeg er litt enig med deg. Man kan ikke gardere seg mot alt her i livet. Livet skjer.
Man kan ikke stoppe å leve fordi man tar forholdsregler opp og i mente.
Men det er jo forskjell på ting, og man MÅ jo ikke legge opp til at ungene sitter i bilen hver gang.
Her er forsåvidt ungene sjelden med når vi handler. Er de med skal vi noe alle sammen, og da sitter ingen igjen.
Ja de fleste ulykker skjer jo i hjemmet.Ja livet skjer, og det er best å leve det mens vi har det.
Neida, man kan jo prøve å legge til rette. Veldig sjeldent eldste er med når vi skal handle, minste er alltid med og alltid med ut av bilen.
Ting kan jo skje når de er hjemme alene også, men hun får fremdeles lov til det. Og vi oppfordrer henne til å klatre høyt i trær, selv om hun kan skade seg skikkelig om hun ramler ned. Hun får være med både i helikopter og fly, og hun har flydd i vindtunnell mange ganger, så at hun hopper i fallskjerm når hun er gammel nok ser jeg ikke bort i fra.
Jeg tror vi påfører barna våre bekymringer og redsler ved å skulle ta alle forhåndsregler..
Er det noen som har noe statistikk på hvor ofte det har forekommet brann i bil e.l når den står parkert?
Det er vel helst branner som er påsatt. Så jeg vil anta sannsynligheten for at det skal skje på dagen i et område der det ferdes mye folk er tilnærmet lik null.