La baby gråte?

Babyen gråter vel ikke for å få vilja si? Er det ikke når de bikker året de finner ut at de kan gjøre det da?
 
Hs sa til oss da storebror var 4 mnd at nå kunne vi bare la han ligge å gråte seg i søvn (vi gjorde altså ikke det) Så joda, tror faktisk det er en del som kjører ferber o.l. metoder fra babyen er 4 mnd.
Husker ikke når jeg la merke til at storebror begynte å bruke gråt bevisst. Kanskje litt før han ble ett år. Uansett, så får begge barna alltid trøst (men ikke vilja si) når de gråter, uansett hva slags gråt det er.
Det syns jeg er sykt at hs kan si!! :eek: den personen bør ikke få lov å råde foreldre! Tenk om noen gjør det fordi hs sa det:eek:
 
Det syns jeg er sykt at hs kan si!! :eek: den personen bør ikke få lov å råde foreldre! Tenk om noen gjør det fordi hs sa det:eek:
Ja, det er jeg helt enig. Synes mange hs generelt sett har et veldig gammeldags syn på babyer, noe som er veldig leit synes jeg.
 
Nei, gråte seg i søvn er ikke ok. Ja hun kan skrike litt hvis hun er uenig. Og sutre. Men skjønner fra at det er natta. Fordi hun er trygg og aldri latt henne gråte seg i søvn. Hun skriker heller aldri når hun er våken, fordi hun vet vi kommer.

Men skriker hun er det viktigste er at man er tilstede og prøver å roe.
 
Storesøster hylte og skreik når hu var trøtt, byssing og dulling da gjorde bare alt mye værre, så hun fikk skrike seg i søvn fra 4-5 mndr alder. Tok max et halvt minutt:p byssa vi ble hun bare sintere og sintere og leggingsa halte ut i det uendelige. lillebror bysses, for han skriker seg bort bare og han vil gjerne ha trøst og nærhet når han skriker. Man kjenner jo sin unge best. Har ei venninne som synes jeg var grusom som lot storesøster gråte. Gråt er uttrykk for at noe er ubehagelig og det kan være ubehagelig å være trøtt, men hun sovnet nå engang best enten med flaska i fanget eller i egen seng i ro uten forstyrrelser.
 
Med storesøster hadde vi to kvelder hvor vi lot henne gråte etter hun var lagt, husker ikke eksakt alder, men jeg husker jeg hørte tydelig forskjell på gråtinga, at det var for å få opp igjen. Tror hun var rundt 1 år.. Var aldri problem med legging, før hun hadde sterk forkjølelse og fikk sovne i armene eller på sofaen. Det var etter hun ble frisk igjen at hun ikke ville legge seg i senga. Husker jeg syns det var helt forferdelig, men det tok ikke lang tid med trassig hyling og skriking før hun sovna, og etter det var det ikke noe problem med legging. Lilletupp har ikke begynt med skriking "for å få viljen" sin enda nei (6,5 mnd) , håper det er leenge til enda! Det er sikkert individuelt som det aller meste!
 
Back
Topp