La baby gråte?

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Når syns dere det er greit å la dem begynne å gråte litt når de legger seg? Hu er stup trøtt men vil bare sitte oppe :p
 
Lar han sutre, men ikke gråte. Men tar han kun opp vis han blir hysterisk. Små grine han litt prøve jeg bare å roe han i senga med tutt og litt stryk å hysj så så.. :p
 
Satt akkurat og lurte på det samme!!!!
For de siste dagene nå har han våknet i der jeg legger han fra meg så da har jeg bestemt at nå begynner kampen for å slutte å amme i søvn!
Jeg har latt han gråte to minutter (må se på klokka for føles som 10!!!!!) da må jeg ta han opp for da må han rape alltid. Surve lar jeg han gjøre lenge...
Nå har jeg tatt han opp 4 ganger men nå tror jeg det ble stilt nedi der. Bankbank!!
Edit: Jeg sitter ved senga hele tiden
 
Last edited:
Ja sutre lar jeg, men ikke når jeg hører det er lei seg gråt! Men nå føler jeg det er litt sutring-gråt å kun for å komme opp virker det som!
Syns det er litt vanskelig, men samtidig føler jeg hu nå kanskje er der at hu sutrer fordi hu vil opp.. Å vil ikke la hu vinne på det hver gang :p
 
Jeg lot lillegutt sutre men aldri gråte eller hyle, men er en stund siden han drev med det da, "avennet" han amming i søvn for halvannen mnd siden ca og var bare noen få kvelder med sutring og sånn før han skjønte at han måtte sove på egen hånd og ikke fikk puppe seg i søvn, men nå sovner han innen 5 minutter etter litt "gymnastikk" i sengen, kan til å med gå ut av rommet og han sovner av seg selv :) Når det bare var sutring kunne jeg sitte å kose på han også bare, stryke han på kinnet å hodet å sånn å da var alt bra og han sovnet og sluttet med sutringen :)
 
Nei, jeg synes ikke det er greit å la en baby gråte alene på rommet sitt.
 
Mi ammes fortsatt i søvn, merker at det gjør hun trygg og ha mammaen sin der selv om hun ikke er sulten.. Kommer nok til å fortsette med det også, selv om jeg forøvrig fikk streng beskjed på helsestasjon at det burde jeg kutte ut, ellers kom vi til å få problemer med legging senere.. Men jeg tar heller den kampen litt senere kjenner jeg, hun er jo tross alt bare 5 mnd :) Men jeg tror man må føle litt på det selv, for mi får veldig sånn lei seg gråt med en gang, og det klarer jeg ikke høre på :p hadde kanskje følt det anderledes om det bare var litt småsutring for så å sovne :)
 
Jeg lar aldri babyen gråte.
Gråt er som jeg har sagt tidligere den mest primitive formen for utrykkelse/kommunikasjon og jeg synes såkalte skrikekurer er på kanten til ren tortur.
Når en baby gråter prøver de jo å fortelle noe og tenk så grusomt det må være å ikke kunne utrykke hva man vil og så bli møtt med avvisning.

Det sagt er det forskjell på gråt og sitter man på toalette når mini våkner så er det lov å gjøre seg ferdig uten å få dårlig samvittighet.
Men overtrøtt baby stagges best med kos her i huset :)
 
Jeg lar han aldri grine seg selv i søvn. Hvis han gråter når jeg legger han ned bysser jeg ham til han sovner. Synes ikke noe om å la barn gråte alene.
 
Jeg lar ikke baby gråte altså, det jeg lurer på er når de er så lure at de griner for å få komme opp! Da er det greit å la de gråte litt mener jeg! Min niese på 2 år lar jeg grine i 2-3 minutter når hu er her, for hu sovner. Sånn mener jeg! Når begynner det?:)
 
Mener jeg leste at når de er rundt 4 mndr kan de begynne å bruke gråten litt bevisst?
 
I følge babyverden-Appen kan de i 4.levemåned begynne å bruke gråten bevisst for å påkalle oppmerksomhet :).
 
Mener jeg leste at når de er rundt 4 mndr kan de begynne å bruke gråten litt bevisst?
Ville aldri i verden latt en baby på 4 mnd gråte seg i søvn.
 
Jeg lar ikke baby gråte altså, det jeg lurer på er når de er så lure at de griner for å få komme opp! Da er det greit å la de gråte litt mener jeg! Min niese på 2 år lar jeg grine i 2-3 minutter når hu er her, for hu sovner. Sånn mener jeg! Når begynner det?:)
Her står det at de først ved ca ett år er intellektuelle nok til å utnytte situasjonen

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article1585445.ece
 
Ville aldri i verden latt en baby på 4 mnd gråte seg i søvn.
Nei, absolutt ikke jeg heller! Var bare et svar på når de kan begynne å bruke gråten for å påkalle oppmerksomhet. Ingen barn bør trenge å gråte seg i søvn, og i alle fall ikke små babyer.
 
Ville aldri i verden latt en baby på 4 mnd gråte seg i søvn.
Er da ikke snakk om å la baby gråte seg i søvn..
Er snakk om når de bruker gråt som en måte for å komme opp på fordi de ikke vil legge seg .. Ingen lar en baby ligge å gråte, men et barn som bevisst bruker gråt for å få vilja si, den kan ligge å grine i par minutter!
 
Babyen gråter jo ikke for å "være slem", de har jo et behov som må dekkes, derfor vil jeg gi min baby den tryggheten at når han gråter kommer jeg/vi. Dette er min mening :)
 
Mulig jeg har omformulert meg feil, men som jeg har nevnt over her så er det ikke spørsmål om å la baby gråte eller gråte seg i søvn, men når det er gråt fordi baby bruker gråt for å få vilja si for å ikke vil legge seg, og DA greit å la gråte litt
 
Er da ikke snakk om å la baby gråte seg i søvn..
Er snakk om når de bruker gråt som en måte for å komme opp på fordi de ikke vil legge seg .. Ingen lar en baby ligge å gråte, men et barn som bevisst bruker gråt for å få vilja si, den kan ligge å grine i par minutter!
Hs sa til oss da storebror var 4 mnd at nå kunne vi bare la han ligge å gråte seg i søvn (vi gjorde altså ikke det) Så joda, tror faktisk det er en del som kjører ferber o.l. metoder fra babyen er 4 mnd.
Husker ikke når jeg la merke til at storebror begynte å bruke gråt bevisst. Kanskje litt før han ble ett år. Uansett, så får begge barna alltid trøst (men ikke vilja si) når de gråter, uansett hva slags gråt det er.
 
Back
Topp