16+4 Føler kanskje at tiden faktisk har begynt å gå bitte litt fortere enn den har gjort de første 3-4 mnd. Bare 8 dager til oul, vi gleder oss masse!! Ser virkelig frem til å se om alt står bra til, og kanskje vi er så heldige å får vite om d er en liten gutt eller jente I går ble d kjøpt inn Stokke trailz vogn, Stokke sleepi seng, Ergobaby 360 bæresele, flexi bath m/nyfødtsete og noen småting. Gleder meg kjempemasse til d kommer i hus, litt tidlig er d, men når d var tilbud klarte vi ikke å motstå Magen vokser sakte, men sikkert...tidligere var d bare en liten kul nederst på magen når jeg lå på ryggen om morgenen før dotur, men nå er den der etterpå også Har lagt på meg 3,4 kg hittil, og d er vel helt ok...selv om d i hovedsak er nå d skal økes skikkelig, SPENT!!
Åh, så spennende med bare 8 dager igjen til OUL Og virkelig misunnelig på innkjøpene - Stokke trailz og sleepi står høyt på ønskelisten her! Mulig vi går for vogna, men vi har en juno-seng som arvestykke fra min mor så blir vel å bruke den Og koselig med magen ❤️
Jaaa, d gledes stort Juno-sengen (som jeg fant ut er "samme" som sebra kili, hehe) er jo også helt fantastisk da...har sett på både den og stokke, så den er jo absolutt fin å bruke, ekstra spesielt når den er arvestykke Er inne å leser jevnlig i dagboken din, skikkelig trist med ingen el etter letrozol...men vil bare si/minne om at jeg hadde el med letrozol på cd24 som resulterte i denne lille kulen på magen, så ikke gi opp håpet Tester du for el nå som du fikk beskjed om at den ennå ikke hadde vært?
Ja, stod jo mellom Kili og Sleepi for oss da, så greit å få Juno-sengen "gratis" (må males og ny madrass) Tester ikke da jeg skal ta laparoskopi neste tirsdag, men tenker jeg får legge inn aksjer i dag og imorgen før jeg reiser til Bergen til mandag kveld så en runde før operasjonen på tirsdag Dagene etter operasjonen tviler jeg på det blir så mye kos Men takk for håpet ❤️
17+0 Iiik, enda en ny uke er i gang, nå vises d godt at magen har vokst på bilder...så regner med den skal skyte fart fremover nå, som jeg gleder meg til å få skikkelig gravidmage Er flere ganger i d siste jeg har lurt på om d er baby jeg kjenner, men blir like brått usikker...så mest sannsynlig er d vel den lille
18+2 Her humper ukene avgårde når man blir satt frem hver gang man er på ul Endelig termin blir 30 juli, og vi venter en liten gutt Var mye aktivitet når han ble målt, og måtte noen bilder til før d ble bra Stor stas å se han sammen for første gang, og ikke minst få vite kjønnet sammen med pappa'en<3 Alt var som d skulle, så nå er d bare å glede seg til å kjenne tydelige spark og juli/aug kan ikke komme fort nok
19+0 Ny uke igjen Nå er d ikke lenger tvil om at d er lille jeg kjenner, noen ganger i løpet av dagen<3 Skjer ikke så mye spennende, formen er helt super og magen vokser. Noe svake murringer nederst i ryggen, men d har vært der noen uker og ikke blitt noe verre...fingers crossed for at d holder seg slik
20+0 Ny uke, nye muligheter Tenk at vi nå er så og si halvveis, lillegutt koser seg i magen (fått bekreftet på enda en UL at d er en gutt, så sikkert som d kan bli). Har så smått begynt å handle inn litt "gutteklær" og barneromstæsj Som jeg gleder meg til å gjøre rommet klart!! (Ikke at d er så viktig at rommet MÅ være klart til han kommer siden han vel blir å sove på vårt rom, men tenker d er greit å slippe og tenke på d når han har kommet) Ellers er formen fortsatt fin, prøver å gå noen turer i løpet av uken, samt spise ok. Lagt på meg nesten 6 kg hittil, mulig d er bitte litt over anbefalt, men tenker d får gå greit
21+2 Lillegutt gir fra seg masse tegn på at han er her hver eneste dag, kjenner også at d blir sterkere og sterkere tegn Nå på morgenen i dag har han vært en skikkelig partyløve der inne, hahaha! Korsryggen har så smått begynt å bli verre, kjenner når jeg sitter for lenge at d er ekstra tungt å få kroppen "i gang" igjen. Og at d å rydde, vaske og støvsuge hele huset bør deles opp over flere dager fremover...alt på en gang ble litt mye... Vi prøver å tenke på navn, men d eeeer så vanskelig å bli enige. Tenk så enkelt d hadde vært om d ble en jente (da hadde vi to alternativ som vi begge liker godt) Men vi gleder oss MASSE til den lille tøffingen vår kommer!! Tror pappan enda ikke helt har skjønt at han får en sønn om 4-5 mnd, men d går seg vel til...hvertfall når lille er kommet
24+0 Hjelpes meg, nå flyr nesten tiden avgårde 24 fullgåtte uker allerede, og dersom d skulle bli fødsel øker sjansen for at d skal gå bra hver eneste dag, d er en veldig god følelse<3 Lillegutt gir fra seg masse tegn på at han er her For øvrig går d veldig bra, ingen plager etc (vondten i korsryggen har gått over, digg!!). Dog kjenner jeg at d begynner å bli tungt å stå opp tidlig på morgenen når jeg har tidligvakt (begynner på jobb før fuglene fiser), så vi får se hvor lenge d holder! I dag skal jeg på jordmortime nr.2 hittil i svangerskapet, spent på om hun sier noe på vekten Gått opp 8,5 kg hittil, håper ikke jeg legger på mer nå mot slutten enn d jeg har gjort hittil Er også spent på hvordan d ligger ann med blodtrykket, d har jo vært litt høyt (innenfor normalen)... Edit: Jordmor sa ingen ting på vekten, helt innenfor normalen, phew Blodtrykket var cirka d samme som sist, så kommer til å få litt ekstra oppfølging på d akkurat d. Symfysemålet lå i øvre grense av normalen, så kan vel fort bli en stor gutt dette Blir spennende å se hvordan d utvikler seg!
Prøver meg på en sånn her jeg også Termin - 30 juli På vei - 24+3 Igjen til termin - 112 Trimester - 2 Neste kontroll - 28 april Ultralyd - Når jeg var 18+2 Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men synes d er greit at d er litt tid igjen Nye innkjøp - Siste innkjøp var nettshopping av klær Utstyr så langt - Har kjøpt inn ganske så mye hittil Utstyr som gjenstår - Stellekommode, bilstol m/base, stokke steps m/babysete, holder på å strikke vognpose, sengetøy, ammetopper, og sikkert noen ting jeg "aldri" har tenkt på engang Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen, men prøver å gå tur noen ganger i uken Mage - Ja, den begynner virkelig å komme seg Vektendring - +8 kg Melk i brystene - Nei Aktivitet i magen - Masse, hver eneste dag<3 Tungt - Nei, d går helt fint Kynnere - Ja, daglig Hodet festet - Nei Barnerom - Skal male barnerommet, tror d blir gjort om ikke så lenge, så er d bare å begynne og innrede Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Særdeles lite, tror dette må være d nærmeste man kan komme drømmesvangerskap (hittil hvertfall). Ikke dårlig på noe tidspunkt, bare litt sliten en periode i første trimester. Korsryggen tullet for noen uker siden, men d har gått over igjen Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Ikke tenkt på engang Høygravid - Nei Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva som skjer, men tenker ikke så mye på d pr nå egentlig.
25+2 Ny uke overstått, lille er i følge appen passert 800g og 30 cm, artig å tenke på Nå er vi begynt med planlegging av barnerommet, skal egentlig bare males og innredes...gleder meg til å se resultatet<3 Lillegutt gir fortsatt fra seg masse tegn, og til tider tar d nesten helt av...veldig spent på hvordan d blir fremover Ellers er formen helt super, d settes d stoor pris på!
Termin - 30 juli På vei - 26+5 Igjen til termin - 96 Trimester - 2 Neste kontroll - 28 april Ultralyd - Når jeg var 18+2 Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men synes d er greit at d er litt tid igjen Nye innkjøp - Litt mer klær, ammetopper, stellematte og stokke steps m/vippestol Utstyr så langt - Har kjøpt inn ganske så mye hittil Utstyr som gjenstår - Stellekommode, bilstol m/base, holder på å strikke vognpose, og sikkert noen ting jeg "aldri" har tenkt på engang Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen, men prøver å gå tur noen ganger i uken Mage - Ja, den begynner virkelig å komme seg Vektendring - +9,5 kg Melk i brystene - Nei, men hadde litt klar væske her om dagen Aktivitet i magen - Masse, hver eneste dag<3 Tungt - Nei, d går fortsatt fint Kynnere - Ja, daglig Hodet festet - Nei Barnerom - Skal fortsatt male barnerommet, tror d blir gjort om ikke så lenge, så er d bare å begynne og innrede Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Særdeles lite, tror dette må være d nærmeste man kan komme drømmesvangerskap (hittil hvertfall). Ikke dårlig på noe tidspunkt, bare litt sliten en periode i første trimester. Mulig jeg er litt mer sliten/trøtt om dagen, og korsryggen kjennes når jeg går mye. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Ikke tenkt på engang Høygravid - Nei Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva som skjer, men tenker ikke så mye på d pr nå egentlig.
Termin - 30 juli På vei - 28+0 Igjen til termin - 87 Trimester - 3 Neste kontroll - 20 mai Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul i dag (28+0) Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men synes d er greit at d er litt tid igjen Nye innkjøp - Bilstol m/base Utstyr så langt - Har kjøpt inn ganske så mye hittil Utstyr som gjenstår - Stellekommode, babycall, madrass til vugge og laken til seng/vogn/vugge. Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen, men prøver å gå tur noen ganger i uken Mage - Ja, den begynner virkelig å komme seg Vektendring - +9,3 kg Melk i brystene - Nei, men hadde litt klar væske her om dagen Aktivitet i magen - Masse, hver eneste dag<3 Vært litt annerledes aktivitet de siste uken, tror d var fordi han lå med rumpa ned...nå har han snudd seg igjen, og sparkene er mer tydelige på magen Tungt - Nei, d går fortsatt bare godt. Kynnere - Ja, daglig Hodet festet - Nei Barnerom - Så og si ferdig nå, skal bare henge opp litt bilder der inne Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Fortsatt utrolig lite plager, hadde en periode med halsbrann, men til og med d er borte. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Begynt å se litt på hva som kan være greit å pakke ned, men ikke mer enn som så Høygravid - Nei Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva som skjer. Sist jordmortime ble d litt snakk om fødsel, gjorde egentlig ingen endring på hvordan jeg ser på den Tenk at vi nå er inne i siste trimester, hadde aldri trodd tiden skulle gå fort, men jammen ta Jobber fortsatt 100% (med tilrettelegging fra og med denne uken). Nesten alt av utstyr er kjøpt, bare igjen å vente nå Var på kontroll i forbindelse med studien i dag, alt bra med lille selv om jeg ikke så så mye av lillegutt på skjermen. Sjekket bare blodgjennomstrømning i livmor og navlestreng, samt at jeg tok glukosebelastning. Litt spent på hva resultatet på den blir, men håper og krysser at alt er i skjønneste orden
Termin - 30 juli På vei - 30+0 Igjen til termin - 73 dager Trimester - 3 Neste kontroll - 20 mai Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 28+0. Neste studie-ul 9 juni (33+1). Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men synes fortsatt d er helt greit at d er litt tid igjen Nye innkjøp - Laken, sengetøy og liiitt mer klær Utstyr så langt - Har kjøpt inn d meste Utstyr som gjenstår - Stellekommode, babycall, madrass til vugge og laken til seng/vogn/vugge. Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen, men prøver å gå tur noen ganger i uken...ikke alltid like lett! Mage - Ja, nå er d ingen tvil om at d er gravidmage Merker klærne blir fortere skitten på magen, haha! Vektendring - +10,6 kg...spent på hvor dette ender! Melk i brystene - Nei, men har hatt klar væske en gang. Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Merker nok litt at d begynner å bli trangere, føles ut som d er mer "ålende" bevegelser nå. Tungt - Nei, d går fortsatt bare godt. Kynnere - Ja, daglig Hodet festet - Nei Barnerom - Så og si ferdig nå, skal kjøpe inn noe mer oppbevaring slik at d er klart til å fylles med leker etterhvert som han vokser også Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Fortsatt utrolig lite plager...får av og til ubehag i hofta, men går over like plutselig. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Begynt å se litt på hva som kan være greit å pakke ned, men fortsatt ikke mer enn d Høygravid - Nei Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva dette ukjente er! Har ikke skjedd så mye de siste 2 ukene, ikke hørt noe ang glukosebelastningstesten, så da regner jeg med resultatet var innenfor normalen Var på omvisning på sykehuset for en ukes tid siden, spennende å se hvor man skal være når lille kommer til verden! Utrolig å tenke på at d er +/- 10 uker til han kommer
Termin - 30 juli På vei - 32+0 Igjen til termin - 59 dager Trimester - 3 Neste kontroll - 9 juni Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 28+0. Neste studie-ul 9 juni (33+1). Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men synes fortsatt d er helt greit at d er litt tid igjen Nye innkjøp - Madrass til vuggen, laken til seng/vogn/vugge og stellekommode er bestilt Kjøpte også lekegrind siden den var på 50% Utstyr så langt - Nå har vi snart d aller aller meste i hus Utstyr som gjenstår - Babycall Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen, men prøver å gå tur noen ganger i uken...ikke alltid like lett! Har i d siste blitt med EN tur i uken Mage - Jepp, vokser og vokser! Vektendring - +10,7 kg...virker som d går litt saktere nå, heldigvis Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske ett par ganger. Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Kjenner at d er mindre plass, men også at han er blitt sterkere. Tungt - Nei, d har jeg ikke kjent noe på ennå. Kynnere - Ja, forholdsvis ofte. Hodet festet - Nei Barnerom - D kan vel betegnes som ferdig, deilig med alt som er gjort Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Fortsatt utrolig lite plager...får av og til ubehag i hofta/korsryggen dagen etter jeg har gått tur, men går over etter en dag eller to. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Fortsatt ikke gjort noe med den nei. Høygravid - Nei, men nå er d bare 19 dager igjen Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva dette ukjente er! Ikke så mye nytt her egentlig, skal på ul i forbindelse med PregMet studien om en ukes tid, blir koselig å se lille igjen...tror d er siste ul før han kommer ut å hilser på oss<3
Termin - 30 juli På vei - 34+0 Igjen til termin - 45 dager Trimester - 3 Neste kontroll - 29 juni Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 28+0 og 33+1. Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men ikke utålmodig ennå Nye innkjøp - Ikke mye siden forrige liste, bitte litt klær og forbruksvarer Utstyr så langt - Nå er d aller aller meste på plass Utstyr som gjenstår - Babycall Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Dårlig med d, til og med den ukentlige turen har blitt enda sjeldnere Mage - Jepp, vokser og vokser! Ser tydelig at magen har blitt større øverst. Vektendring - +11,1 kg for en uke siden, ikke veid meg siden. Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske ett par-tre ganger. Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Kjenner at d er mindre plass, men også at han er blitt sterkere. D buler godt over magen når han flytter på seg. Tungt - Føler fortsatt ikke at d er spesielt tungt, litt mer strev å bøye seg men ellers tipp topp! Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke Hodet festet - Nei Barnerom - Ferdig Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Fortsatt utrolig lite plager...får av og til ubehag i hofta/korsryggen dagen etter jeg har gått tur, men går over etter en dag eller to. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Har begynt å planlegge (på papiret) hva som skal pakkes. Høygravid - Nei, men nå er d bare 5 dager igjen Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Blir spennende å se hva dette ukjente er! Da var siste UL overstått før lille kommer ut, var ikke så mye å se siden han nå tar så stor plass. Fikk se en liten hånd og fot, samt "utstyret" hans...ingen tvil om at d blir gutt nei Ble tatt vekstestimering også...estimert til 4% under snittet, ca.2000g 33+1 og ca.3500g ved fødsel/termin<3
Termin - 30 juli På vei - 35+0 Igjen til termin - 38 dager Trimester - 3 Neste kontroll - 29 juni Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 28+0 og 33+1. Kjønn - Gutt Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men fortsatt ikke utålmodig Nye innkjøp - Småting; smokker, håndkle, nattlampe, termometer, engangs tisselaken etc. Utstyr så langt - Nå er d meste på plass gitt Utstyr som gjenstår - Babycall Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Dårlig med d, til og med den ukentlige turen har blitt enda sjeldnere Mage - Jepp, vokser og vokser! Ser tydelig at magen har blitt større øverst. Vektendring - +12,6 kg Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske ett par-tre ganger. Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Kjenner at d er mindre plass, men også at han er blitt sterkere. D buler godt over magen når han flytter på seg. Tungt - Føler fortsatt ikke at d er spesielt tungt, litt mer strev å bøye seg, men ellers tipp topp! Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke Hodet festet - Nei, men han lå langt ned på sist undersøkelse, blir spennende om en uke på jm-kontroll om han er festet da! Barnerom - Ferdig Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler Plager - Fortsatt utrolig lite plager...får av og til ubehag i hofta/korsryggen dagen etter jeg har gått tur, men går over etter en dag eller to. Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers Sykehusbagen - Har begynt å planlegge (på papiret) hva som skal pakkes....ikke gjort noe mer siste uka. Høygravid - JA Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg Tenker fortsatt likt, selv om jeg har begynt å lese litt mer rundt dette om fødselen Ikke stort som har skjedd siste uken, ser frem til neste jm time om han har festet seg, samt siste time i forbindelse med PregMet studien