Løken Gård

Thunderella

Gift med forumet
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så insane innsats for å få stengt denne gården, hvertfall ikke her inne..

For at et preparat skal være trygt for gravide, skal preparatet ha blitt prøvd på minst 3 dyrearter hvor svangerskap og fødsel også må inngå.
Konsekvensene av å IKKE teste preparater før det blir gitt til gravide har vi jo allerede sett ved blandt annet Thalidomid og Dietylstilboestrol.

Thalidomid ble gitt på 50-tallet for å stille kvalme hos gravide, og barna som ble født hadde store misdannelser på armer og bein. Dietylstilboestrol ble gitt også på 50 tallet for å forhindre tidlig fødsel, og ga skjedeslimhinnekreft hos barna.

Etter dette så ble det strenge krav for medisin/gravide, som også dessverre innebærer testing på dyr.

Jeg ser faktisk nødvendigheten av f.eks Løken Gård.. Er overrasket over at jeg føler meg så alene om det! De tester og torturere ikke dyr for å være slemme, de gjør det for å kunne lage trygge medisiner..

Det som overasker meg mer er at folk bruker sminke, babyprodukter, vaskeprodukter og annet som både tester og kjøper ingredienser som er testet på dyr hver eneste dag og totalt ignorerer at det skjer, men ting som blir slått opp i media og får stort fokus på seg, f.eks Løken gård og pelsdyr - da skal en engasjerer seg.....

jeg ser poenget ditt og la og merke til svaret ditt i en annen tråd om samme gården der du påpekte folk som ikke ville ta f.eks SI vaksinen uten at den var blitt skikkelig testet.

je bruker forøvrig nesten ingen produkter som er dyretestet på neon måte eller samarbeider med selskaper som tester andre ting på dyr, men ser nødvendugheten av dyr brukt i medisinsk forskning

ORIGINAL: Black Beauty

Det som overasker meg mer er at folk bruker sminke, babyprodukter, vaskeprodukter og annet som både tester og kjøper ingredienser som er testet på dyr hver eneste dag og totalt ignorerer at det skjer, men ting som blir slått opp i media og får stort fokus på seg, f.eks Løken gård og pelsdyr - da skal en engasjerer seg.....

jeg ser poenget ditt og la og merke til svaret ditt i en annen tråd om samme gården der du påpekte folk som ikke ville ta f.eks SI vaksinen uten at den var blitt skikkelig testet.

je bruker forøvrig nesten ingen produkter som er dyretestet på neon måte eller samarbeider med selskaper som tester andre ting på dyr, men ser nødvendugheten av dyr brukt i medisinsk forskning

Dessverre så er produkter som er merket med "ikke testet på dyr" veldig missvisende.
De sikter da som regel til at sluttproduktet ikke er testet på dyr, men som regel så har testproduktene før det ferdig resultatet blitt testet på dyr..
Det er ingen lov som sier at for å merke et produkt med "Ikke testet på dyr" så må hele prosessen være gjort uten dyreforsøk. Eneste kravet gjelder som nevnt sluttprodukt..

Og ja, jeg synes det er rimelig latterlig når folk her inne først skriver at de nekter å være forsøkskaniner og ta en vaksine som ikke er testet ut!  5 minutter etterpå lager de en underskriftskampanje for å få stanset dyreforsøk..

Jah.. [8D]

Hvordan tror man medisiner/vaksiner og andre nødvendigheter blir testet ut?

Jeg er imot løken gård.. mener det må finnes andre måter å teste på... stakkars dyr[:(]

Har du hørt om Guinnea Pig-kids....?

Det er faktisk vanlig å teste medisiner på foreldreløse barn på barnehjem.. Den mest brukte HIV-medisinen ble godtkjent takk til en rekke småbarn rundt om på amerikanske barnehjem.

Heller hunder og katte da!

ORIGINAL: Thunderella

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så insane innsats for å få stengt denne gården, hvertfall ikke her inne..

For at et preparat skal være trygt for gravide, skal preparatet ha blitt prøvd på minst 3 dyrearter hvor svangerskap og fødsel også må inngå.
Konsekvensene av å IKKE teste preparater før det blir gitt til gravide har vi jo allerede sett ved blandt annet Thalidomid og Dietylstilboestrol.

Thalidomid ble gitt på 50-tallet for å stille kvalme hos gravide, og barna som ble født hadde store misdannelser på armer og bein. Dietylstilboestrol ble gitt også på 50 tallet for å forhindre tidlig fødsel, og ga skjedeslimhinnekreft hos barna.

Etter dette så ble det strenge krav for medisin/gravide, som også dessverre innebærer testing på dyr.

Jeg ser faktisk nødvendigheten av f.eks Løken Gård.. Er overrasket over at jeg føler meg så alene om det! De tester og torturere ikke dyr for å være slemme, de gjør det for å kunne lage trygge medisiner..

ORIGINAL: Black Beauty

Dessverre så er produkter som er merket med "ikke testet på dyr" veldig missvisende.  De sikter da som regel til at sluttproduktet ikke er testet på dyr, men som regel så har testproduktene før det ferdig resultatet blitt testet på dyr..

Det er ingen lov som sier at for å merke et produkt med "Ikke testet på dyr" så må hele prosessen være gjort uten dyreforsøk. Eneste kravet gjelder som nevnt sluttprodukt..

Og ja, jeg synes det er rimelig latterlig når folk her inne først skriver at de nekter å være forsøkskaniner og ta en vaksine som ikke er testet ut!  5 minutter etterpå lager de en underskriftskampanje for å få stanset dyreforsøk..

Jah.. [8D]

Hvordan tror man medisiner/vaksiner og andre nødvendigheter blir testet ut?

jeg sikter til produsentene som har bekreftet skriftlig ovenfor dyrevernalliansen, PETA eller Djurenes rett at de bruker dyr i sin forskning.

ORIGINAL: Drømmeren

Jeg er imot løken gård.. mener det må finnes andre måter å teste på... stakkars dyr[:(]

enig der. jeg unngår all sminke og produkter som står det er testet på dyr.
jeg synes ikke verken mennesker eller dyr skal måtte gjennomgå grusomme smerter for å få TESTA ut ting. Forsøksdyr lider og har det helt forferdelig og jeg synes det er grusomt å tenke på at de blir født kun for å bli misshandla til de dør. ( ja jeg kaller det misshandling når man vet man påfører noe/noen smerter ).

ORIGINAL: Marinah

enig der. jeg unngår all sminke og produkter som står det er testet på dyr.
jeg synes ikke verken mennesker eller dyr skal måtte gjennomgå grusomme smerter for å få TESTA ut ting. Forsøksdyr lider og har det helt forferdelig og jeg synes det er grusomt å tenke på at de blir født kun for å bli misshandla til de dør. ( ja jeg kaller det misshandling når man vet man påfører noe/noen smerter ).

Ja jeg ønsker ikke at noe levende , verken dyr eller mennesker skal måtte være forsøks kaniner[:(]

kunne ikke vært mer enig.. ett dyr reagerer annerledes enn det vi mennesker gjør. En ape kan reagere på noe som en kanin ikke reagerer på.. hvorfor skal dyr lide for noe vi mennesker kan finne ut av, uten å plage stakkars uskyldige.
Egoistisk av oss mennesker faktisk. Stakkars stakkars dyr. [:(][:(][:(][:(][:(]

Jeg er for å stenge Løken Gård uansett! Skjønner ikke hvordan folk kan forsvare sånn dritt en gang[:'(]

ORIGINAL: Lillingen x2

Jeg er for å stenge Løken Gård uansett! Skjønner ikke hvordan folk kan forsvare sånn dritt en gang[:'(]

Takk!!!

ORIGINAL: *WilliamPrinsen*

kunne ikke vært mer enig.. ett dyr reagerer annerledes enn det vi mennesker gjør. En ape kan reagere på noe som en kanin ikke reagerer på.. hvorfor skal dyr lide for noe vi mennesker kan finne ut av, uten å plage stakkars uskyldige.

jeg tenker.. hvilken rett har vi mennesker.. til å ta ett forsvarsløst dyr som håper den er i gode hender... å utsette den for grusomme eksperimenter?
Mennesker snakker om hvor fælt det er å brekke ett bein eller en arm f eks.. men forsøksdyra går gjennom mye verre smerter enn det. tenk disse gravide dyrene og, som blir utsatt for utrolig smertefulle ting, som om ikke det å gå gravid er like fælt for de som oss, om de ikke skal få påført grusomme smerter attpåtil. og fosteret i dens mage, hvem bryr seg om den har det fælt liksom.. nei.. synes virkelig mennesker bør respektere dyra mer, og tenke på at dyr har følelser og kjenner smerte som oss mennesker..

jeg tenker.. hvilken rett har vi mennesker.. til å ta ett forsvarsløst dyr som håper den er i gode hender... å utsette den for grusomme eksperimenter?
Mennesker snakker om hvor fælt det er å brekke ett bein eller en arm f eks.. men forsøksdyra går gjennom mye verre smerter enn det. tenk disse gravide dyrene og, som blir utsatt for utrolig smertefulle ting, som om ikke det å gå gravid er like fælt for de som oss, om de ikke skal få påført grusomme smerter attpåtil. og fosteret i dens mage, hvem bryr seg om den har det fælt liksom.. nei.. synes virkelig mennesker bør respektere dyra mer, og tenke på at dyr har følelser og kjenner smerte som oss mennesker..

Men hvordan skal man da teste ut legemiddler slik at de skal være trygge til å behandle f.eks kreft hos barn...?

ORIGINAL: Lillingen x2

Fordi jeg er glad det finnes legemidler som er trygge å bruke for syke mennesker.
Både voksne og barn..

For å si det sånn..
Jeg liker ikke dyreforsøk, men jeg ser nødvendigheten. Og om jeg hadde skrevet side opp og side ned her inne om hvor tragisk og hvor imot det jeg var og datteren min hadde blitt syk, så hadde jeg antagelig endret mening.

Hadde min datter vært livsnødvendig avhengig av et medikament som dessverre IKKE var testet godt nok ut til at de kunne gi det til henne fordi forsøk på dyr var ulovlig, så ville jeg endret mening og blitt for dyreforsøk.

Da ville jeg vært en hykler av rang!!

I tilegg så kan du tenke deg alle de tusenvis av mammaer og pappaer rundt i verden som må se sitt barn kjempe en smertefullkamp de antagelig ikke vil vinne, nettopp fordi medikamentet som ville reddet de ikke er testet godt nok ut!
Da tenker jeg heller de burde vært flere gårder som Løken Gård.. Dessverre.

Men kreft kommer i fler og fler former og fasonger og barn er på ingen måtte skånet fra dette.
Kreftmedisiner til voksne kan i de fleste tilfeller ikke brukes på barn, da de må testes på en helt annen måte for å bli godkjent. Prossessen med å få det godkjent tar ofte flere år blandt annet pga ventetid på forsøksdyr!

Er det riktig at det som oftest er barna som må bøte med livet for at noen aktivister tilstadighet gjør alt for å ødelegge forsøksgårdene?

Tviler på at Løken gård kun selger hunder, griser og katter til medisinske forsøk.
De selger nok til de som er villig til å betale.

ORIGINAL: LiljaLilly

Men hvordan skal man da teste ut legemiddler slik at de skal være trygge til å behandle f.eks kreft hos barn...?

Ja, det lurer jeg også på...

Såklart er det fælt at noen må lide for at medisiner til mennesker blir testet ut, men liker dere alternativet bedre?
At medisin IKKE blir testet og utprøvd før den masseproduseres og taes i bruk? Bare ta en sjans på at det går bra liksom....
Sminke og slikt som testes på dyr burde vært forbudt, men medisin - ofte livsviktig medisin...jeg ser ikke noe alternativ jeg.

Jeg tviler veldig sterkt på at de som utfører disse forsøkene gjør det så fælt de kan for dyrene.
Jeg får ihvertfall HÅPE at de gjør det så humant som mulig.

som mamma til 2 barn med diabetes (og en mann med dia) så kan jeg ikke annet enn å være evig takknemmelig for at noen kom på ideen og bruke insulin fra griser i sin tid..og at utviklinga har gått framover sånn at mine(og alle andre med sykdommen) kan leve trygt, lenge og normalt med sykdommen..

ORIGINAL: Terria

Tviler på at Løken gård kun selger hunder, griser og katter til medisinske forsøk.

Så vidte jeg vet så er det rimelig spesielle krav som stilles til medisinske dyr. Om de har dyr til medikamentell eksperimentering så er kravene for dyrehold og dyrehelse såpass strenge at de vil tape enormt ved å selge dyrene til forsøk på kosmetiske produkter..

Er vel litt lover om hva du kan holde sammen og sånn også tror jeg..

eg er veldig glad i dyr!eg synest synd på forsøks dyr!får oppriktig vont av og høre om dei!!

men ærligtalt.....dere som sier at dere er i mot at medisin blir testet på dyr,har dere noen betre forslag??
dere har kansje ikkje syke mennesker runt dere,som er avhengig av forskjellige medisiner for og overleve??'
kem vil la barna sine vere forsøks kaniner eller seg sjølv for den slags skyld??
tenk om du eller ditt barn trengte medesin som var testet på dyr,for og overleve....ville du sakt nei??

bare lurer....

ORIGINAL: Terria

Så vidte jeg vet så er det rimelig spesielle krav som stilles til medisinske dyr. Om de har dyr til medikamentell eksperimentering så er kravene for dyrehold og dyrehelse såpass strenge at de vil tape enormt ved å selge dyrene til forsøk på kosmetiske produkter..

Er vel litt lover om hva du kan holde sammen og sånn også tror jeg..

det er veldig strenge retningslinjer for dyrehold i medisinsk forskning, gikk igjennom de da jeg gikk på psykologi for mange år siden.

Back
Topp