Løfte nakken?

IdaRoRa

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Er babyene deres blitt sterke i nakken. Min gidder ikke å løfte hodet når han ligger på magen!

Mi løfta hodet like etter fødselen og har styra mye med det siden. Men har ikke hatt henne på gulvet så mye, skal begynne med det, må bare støvsuge skikkelig først :-D

Når hun er trøtt gidder hun ikke løfte så mye på hodet. Men med god taiming holder hun det oppe kjempelenge og kikker seg rundt.

Vi trener hver dag, hun synes det er vanskelig når hun ligger helt flatt. Fikk tips fra fysio, legg en litt fast pute eller et brettet teppe på gulvet, legg overkroppen oppå og pass på å hold hendene hennes inntil kroppen, ikke strake armer men som en L på en måte :p da løftet hun hode med en gang, nå holder hun det kjempe lenge og kikker frem og tilbake med store øyne ;) tar henne også opp med en gang hun starter å syte/gråte, så prøver vi igjen senere, da forbinder hun ikke det å ligge på magen som noe negativt :)

Mi løftet hodet allerede rett etter hun vsr født og lå på magen. Nå er hun 6,5 og løfter hele brystkassen.
Bærer vi henne holder hun hodet ut fra kroppen hele tiden selv :o
Generelt sterk da. I armer og ben og.

Min vil ikke ligge på magen.løfter det når jeg holder han

:)

Vedlegg

• 1429121270221.jpg
    1429121270221.jpg
    67,1 KB · Visninger: 52
Vi trener hver dag, hun synes det er vanskelig når hun ligger helt flatt. Fikk tips fra fysio, legg en litt fast pute eller et brettet teppe på gulvet, legg overkroppen oppå og pass på å hold hendene hennes inntil kroppen, ikke strake armer men som en L på en måte :p da løftet hun hode med en gang, nå holder hun det kjempe lenge og kikker frem og tilbake med store øyne ;) tar henne også opp med en gang hun starter å syte/gråte, så prøver vi igjen senere, da forbinder hun ikke det å ligge på magen som noe negativt :)

Takk for tips:)

Vi fikk tips av hs om å legge en ringperm under teppet for at hun skulle få litt hjelp:) Her har hun vært ivrig på hodeløftingen siden hun kom ut;)

har løftet hodet fra dag en. men han gidder ikkje løfte så mye når han ligger flatt på gulvet. men har jeg han oppå meg når jeg sitter godt tilbake lendt, nesten liggende, så løfter han godt på hodet og studerer verden rundt seg.
helsesøster sa at jeg bare skulle fortsette å "trene" han sånn hvis han ikke villleligge på gulvet.
godt tips å bruke pute eller ringperm. dette må testes :)

Vi prøver å øve men han legger seg bare ned å sover, latsabben hehe

Back
Topp