Lærer på barneskolen sa du?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Til deg som har 100% stilling:

- hvor mange undervisningstimer har du i uka?

- Kontaktlærer? Hvor stort tillegg for du?

Finner tabeller som sier at 26 undervisningstimer i uka er ett gjennomstnitt på barneskolen når man har 100%. 

Men det virker som det varierer veldig med tillegget for kontaktlærer..

Der jeg jobber er det 24 undervisningstimer i u-skolen og 26 i barneskolen. Er man kontaktlærer så får man skrive av en time på dette, altså 25 timer.
Tillegg er 10 tusen i "bunn" og 500 pr. elev man er kontaktlærer for. Men dette er ulikt fra kommune til kommune.

Gulda skrev:
Der jeg jobber er det 24 undervisningstimer i u-skolen og 26 i barneskolen. Er man kontaktlærer så får man skrive av en time på dette, altså 25 timer.
Tillegg er 10 tusen i "bunn" og 500 pr. elev man er kontaktlærer for. Men dette er ulikt fra kommune til kommune.

Varierer ikke undervisningstimene i ungdomsskolen etter hvilke fag dere underviser i?

ser ut til at du har fått svar, men jeg kan ikke se det, så svarer likevel

19,5 timer undervisning per uke, (fratrekk på 0,75 om du er kontaktlærer)

Kontaktlærersatsen husker jeg ikke for øyeblikket, men mellom 10 og 15 000 tenker jeg

Ser det opereres med ulike timetall, i kommunen hvor jeg jobber regnes en kort dag 08.50 - 12.50 som 3 timer, og en lang dag 08.50-14.40 som 4,5 timer.

Som lærer i 3. og 4. må du jobbe alle timene som elevene har for å få 100 % stilling. På 1. og 2. trinn må man i tilegg være kontaktlærer ha ett annet fratrekk på undervisningstiden for å få full jobb. Dette siden 1. og 2. klasse kun har 18 timers uke.

Som kontaktlærer 26 timer undervisning. Har et tillegg 26 000 kontaktlærer:)

IsThaBeth skrev:

Gulda skrev:

Varierer ikke undervisningstimene i ungdomsskolen etter hvilke fag dere underviser i?

Jo. En norsktime f.eks er større prosentstilling enn en gymtime. Det har med for- og etterarbeid å gjøre.

Kontaktlærer her er 1000,- pr elev i løpet av året med en minimumslønn på 10 000. Så hvis man har færre enn 10 elever, skal man fremdeles ha 10 000,-

*Skorpion84* skrev:

IsThaBeth skrev:

Gulda skrev:

Jo. En norsktime f.eks er større prosentstilling enn en gymtime. Det har med for- og etterarbeid å gjøre.

Kontaktlærer her er 1000,- pr elev i løpet av året med en minimumslønn på 10 000. Så hvis man har færre enn 10 elever, skal man fremdeles ha 10 000,-

For å svare for meg selv så varierer ikke timeantallet der jeg jobber uansett hvilke fag man har i u-skolen. Men mener noen lager individuelle avtaler.

Jeg har 100% stilling og kontaktlærertillegg. Har 25 undervisningstimer i uken + en kontaktlærer time. Grunnlønn på ca 30000 i måneden + 1300 i kontaktlærertillegg.

Ser det er store forskjeller på hvor mye man får for kontaktlærerjobben...så det blir spennende å se hvor mye jeg får :)

Gulda skrev:

*Skorpion84* skrev:

IsThaBeth skrev:

Gulda skrev:

For å svare for meg selv så varierer ikke timeantallet der jeg jobber uansett hvilke fag man har i u-skolen. Men mener noen lager individuelle avtaler.

Jeg trodde det var gjeldende overalt jeg. Hvis en lærer kun underviser i norsk, mens en annen kun underviser i kroppsøving, så har de likt mange undervisningstimer?

100% stilling er 26 undervisningstimer. Får ca 1500 pr mnd i kontaktlærertillegg.

Back
Topp