FrøkenMG
Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Sniker fra desember. Om far kan utsette permisjon pga avspasering er helt opp til arbeidsgiver. Jeg er lærer, og skal ha permisjon tom. siste uka i juni, så fem uker ferie og deretter er jeg «på jobb» (har avspasering) i to uker før skolen starter opp i midten av august. Far begynner sin permisjon først når jeg begynner på jobb rent fysisk. Det var faktisk arbeidsgiver som foreslo dette for meg.Sniker fra mai. Vi har det motsatt her. Far er lærer, og jeg har derfor funnet ut at hans permisjon må avsluttes FØR sommerferien begynner i 2022, ellers «mister» han avspaseringsukene sine inn i farspermisjonsukene. Lærere får ikke utsette permisjonstiden med det som er avspasering i sommer/høst/vinterferien, så det lønner seg for lærere å ikke ha permisjon som strekker seg over den tiden..
Jeg prøver å se på en løsning der han kan ha permisjon mellom vinterferien og sommeren, eller fra jul til sommer inkl. ulønnet. Har ikke landet det helt ennå..
Men, jeg hadde nok ikke fått gjennom avspaseringen i vinter- og påskeferien i tillegg til de to ukene jeg har fått.
Dialog med arbeidsgiver er stikkordet her. Ovenfor NAV er avspaseringsperioder det samme som 100% jobb, så de bryr seg ikke med hva man gjør når det er arbeidsgiver som er ansvarlig for utbetaling av lønn.