Lærer barna flere språk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Hjemme lærer de bare norsk. På skolen lærer de engelsk i tillegg.

Last edited:
Ja, de blir tospråklige. Snakker kun morsmålet mitt med storesøster og snart også med lillesøster

Last edited:
Norsk og engelsk, både hjemme og på skolen. Eldste snakker og skriver i tillegg tysk og italiensk meget godt (tysk har hun hatt i tre år på ungdomsskolen, italiensk lærer hun på eget initiativ på fritiden).

Vi er begge norske, men vi ser aldri filmer/serier på fremmedspråk tekstet, så ungene lærer mye språk hjemme. Vesla på tre snakker engelsk like godt som norsk.

Jeg elsker språk! Dessverre kan jeg bare norsk og engelsk. Lærte meg endel japanske fraser og ord mens jeg så anime og leste manga i mine yngre dager. Mye husker jeg fortsatt. Drømmer om å lære meg spansk! Kjøpte også en finsk ordbok mens jeg var i tenårene og forgudet Lordi [emoji23]
Nå har jeg lært litt arabisk etter å ha tre av dem på avdelingen [emoji4]

Lærer seksåringen enkelt engelske ord. :)

Last edited:
Norsk og engelsk :)
Vi snakker begge språk her hjemme, og fars foreldre snakker bare engelsk. Lillemor er veldig flink I engelsk :)

Barna lærer seg svensk, norsk og arabisk [emoji4]

Storesøster på 5 år har begynt å lære seg litt av alfabetet på både svensk og arabisk og ser fort om noe står på svenskt eller arabisk.

Norsk, svensk og engelsk hjemme hos oss :)

Nei, vi prater kun norsk hjemme hos oss :)

Her snakkes det norsk (pappa) og nederlandsk (meg) hjemme. Storebror er 2,5 og opptatt av at mamma sier ting annerledes enn pappa. Sier ofte ting som "pappa sier hest, mamma sier paard" [emoji4] Han har også begynt å forstå at foreldrene mine ikke forstår han når han snakker norsk. Men det er nok enda en stund til han vil bytte aktivt mellom norsk og nederlandsk. Foreløpig blir det han sier en god blanding [emoji6]

Norsk og bulgarsk hjemme, har begynt så vidt med litt engelsk med storesøster på 5 år og har planer å lære henne spansk og, er selv utdannet lærer i spansk og engelsk.

Back
Topp