Lær barna deres å respektere dyr!

Hadde blitt irritert selv.. Ikke greit å være slem mot hunder.. Og en gutt på 10 år vet stort sett bedre. Tenker at han kanskje skulle tøffe seg litt ovenfor de andre guttene.

Jeg har en datter på 7 år. Hun lærte jeg tidlig å respektere dyr. Og ALDRI gå bort til fremmede hunder uten å spørre eieren først.

Alle foreldre,, uansett om man har dyr eller ikke.. Bør fokusere på å lære barna sine å vise respekt ovenfor firbente venner.

Skjønner deg veldig godt

Tror du virkelig at alle 10 åringer lærer hvordan de skal forholde seg til hunder? At de lærer det på skolen? Det kan jg love deg at de ikke lærer på skolen her, og mange barn i gata her kunne funnet på å gjøre det samme(sprute vann) som han gjorde på din hund. Jeg syns det er så respektløst å kalle denne guttenfor en drittunge! DU hadde en mulighet og et ansvar her å lære hunden din og gutten noe av dette, men du valgte å snakke strengt og la de andre vennene hans bli sur på han for det. Du skulle ha fortalt han med en god stemme hva som var feil og hva man kan gjøre med hunder- slik at han et det til neste gang og hunden din skjønner at gutten var snill.
Jeg skjønner at det er vanskelig å gjøre tingg riktig i en slik situasjon, men da kan du iallefall ikke skrive dritt om en unge du ikke kjenner. Jeg hadde blitt sur om dette var mitt barn, ikke på han men på deg! Til han ville jeg ha snakket rolig om saken, lært han masse og deretter hilst masse på hunder me han

Fra min kjære iPhone<3ææ

Ærlig talt?

Hadde du vært mor til den gutten hadde du ikke hatt RETT TIL å bli sur påTS her, for da hadde det vært DIN feil at barnet ditt oppførte seg som en drittunge. Jeg vil på ingen måte unnskylde en 10 år gammel gutt som med normalt vett i hodet burde forstå at man ikke oppfører seg slik mot hverken mennesker eller dyr, men mora hans hadde jeg jammen angrepet for slett barneoppdragelse!

Ærlig talt?

Hadde du vært mor til den gutten hadde du ikke hatt RETT TIL å bli sur påTS her, for da hadde det vært DIN feil at barnet ditt oppførte seg som en drittunge. Jeg vil på ingen måte unnskylde en 10 år gammel gutt som med normalt vett i hodet burde forstå at man ikke oppfører seg slik mot hverken mennesker eller dyr, men mora hans hadde jeg jammen angrepet for slett barneoppdragelse!

Enig! Gutten er 12 år fant jeg ut i dag..

Jeg har faktisk motsatt erfaring. Min erfaring er at barn som har hund hjemme er veldig voldsomme og iskikkelige når det kommer til andre hunder. Jeg har en rottweiler hannhund, veldig snill og god. elsker alle.
Var en dag jeg var ute å gikk tur, hvor det kom noen barn løpende bort, slo han i ansiktet og kasta stein på han.. Aldri vært så sint jeg.. uansett hvor lydig en hund er, så kan den bite når den blir behandlet sånn!

Ærlig talt?

Enig:) man kan ikke alltid snakke med en "gosselig" og mild stemme til større barn. Er det ikke lov til å kjefte på unger som oppfører seg dårlig lengre?
Hadde en mamma kommet bort til meg å kjeftet fordi jeg hadde snakket til ungen hennes på et slikt grunnlag så hadde jeg spruta vann i trynet på kjerringa og sett hvor mild og god hu var i stemmen da. Unger blir jo unnskyldt hele tiden nå..alt skal være så pedagogisk riktig og gud forby at en unge føler seg ubekvem eller tett etter at han/hun har gjort noe tett.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Helt enig med TS :) Må kunne si ifra til et barn, små som store, når de ikke oppfører seg! At noen her inne velger å bruke masse tid på å skrive laaaange innlegg om hvor feil TS opptrådte og at det ALDRI er barnas feil, sier mer om dem. Mon tro hvordan barnas deres er...

Dyr skal respekteres.

Vi har ikke dyr hjemme, men i vår familie er det 2 hunder og 2 katter. Så hun omgås en del med de.

Vesla har lært at hun skal kose forsiktig med de. De har også mange forskjellige dyr i bhg og hun lærer å respektere dyrene der også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig:) man kan ikke alltid snakke med en "gosselig" og mild stemme til større barn. Er det ikke lov til å kjefte på unger som oppfører seg dårlig lengre?
Hadde en mamma kommet bort til meg å kjeftet fordi jeg hadde snakket til ungen hennes på et slikt grunnlag så hadde jeg spruta vann i trynet på kjerringa og sett hvor mild og god hu var i stemmen da. Unger blir jo unnskyldt hele tiden nå..alt skal være så pedagogisk riktig og gud forby at en unge føler seg ubekvem eller tett etter at han/hun har gjort noe tett.

Enig!
En skal jo for all del IKKE kjefte på unger lenger og vise sinne. Man får jo nesten lyst til å spy av ordet "pedagogisk".
Det er jo ikke så forbanna lett å holde seg rolig hele tiden i enhver situasjon, og om noen hadde slått/spruta vann på hunden min hadde jeg reagert på samme måte som trådstarter.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker det ikke er barnas skyld, men foreldrene... Er stort sett foreldrene som er skylden i oppdragelsen.

Men respekt for dyr gjelder for både voksne og barn :)

Datteren min på 3 gikk bort til ei ista å spurte om hun kunne klappe hunden ista uten at jeg sa det til henne. Endelig har hun skjønt det vi har jobbet litt med :)

Litt moro at dere tror at jg har frekke barn fordi jeg skriver som jeg gjør. Har istedet veldig trygge barn som hilser rolig på hunder, de spør om å få klappe men kan glemme å spørre hvis ikke eier er i nærheten. Vi har hatt 3 hunder og har nær familie som er oppdretter av jakthund.
Jeg hadde ikke blitt sur hvis du hadde kjefte på ungen min hvis ungen hadde slått hunden din, det hadde hun fortjent. Jeg hadde derimot blitt sur hvis noen hadde kjeftet på henne pga spruting av vann hvis hun gjorde det som en tøff morsom lek med hunden og ikke forsto at hunden ikke likte det. Men skjønner nå at du kun sa Ida strengt, og det er greit.
Hvis man skal få lov til å kjefte på andres unger bør det også være ditt ansvar å lære ungen hva deg har gjort galt. Hvis du ikke ønsker noe ansvar så sier du ifra til foreldre, og snur deg og går når ungen kommer.

Nå er jeg dog av de "grusomme" menneskene som syns menneskeliv er 1000 ganger mer verdt enn dyr, og en hund som før har vært menneskeaggresiv syns jeg ikke skal være i nærheten av barn man ikke kjenner og vet at foreldrene syns det er greit.

Fra min kjære iPhone<3ææ

Blir litt satt ut hva enkelte skriver jeg, slå tilbake å kalle andre drittunger er ikke særlig modent. Ikke rart enkelte barn er som de er..
Jeg tror også mange barn er som de er Fordi foreldrene ikke snakker til dem!

Back
Topp