*hage*
Gift med forumet
Jeg har vært på foreldremøte hvor det ble tatt opp hva de har lært om dyr, og hvordan man skal behandle dem.
Mer enn det gidder jeg ikke å skrive om.
Hvordan han har det hjemme, hva han vet om hunder osv, spiller ingen rolle. Han er stor, og burde vite bedre.
Og jeg har som sagt ikke kjeftet på han, men jeg snakket til han på en streng måte.
Jeg sa at han aldri måtte gjøre sånn, og at man ikke skal plage dyr. Thats it.
Du motsier deg selv litt her.. Du sier det er skremmende at jeg sier at ho ikke kjenner min hund, men det gjør jeg
Det samme gjelder jo den du skiver om din søsters hund. De andre kjenner den ikke, og vet ikke at den har blitt angrepet. Men det vet dere.
Og jeg er enig med deg at man ikke bare skal ta hunden sin bort til en annen, uansett hvor snill ens egen hund er.
Man må respektere hva andre hundeiere/mennesker vil.
Det at min hund står på to bein for å kose, er ikke noe jeg lar han gjøre fordi jeg syns det er søtt.
Spiller ingen rolle for meg, og ikke for de som har hilst på han heller, hvordan han hilser, så lenge han er rolig og underdanig.
Det er klart min hund (alle som har blitt misshandlet) er et unntak. Man kan ikke forvente at en hund som har blitt misshandlet i 3 år skal være på samme måte som en man har oppdratt ordentlig fra den er valp.
Det er tydelig at du har veldig lite peiling på hund.
Når en hund har blitt misshandlet, blir de ofte agressive, engstelige osv.
Når en hund er engstelig, så kan man ikke forvente så mye av den.
Det beste er at mye blir gjort på dens måte, der hunden er komfortabel.
Som feks, så liker ikke min hund når noen kommer uventet bort å bare begynner å klappe han. Da kommer halen mellom bena, og han gjemmer seg bak meg.
Derfor sier jeg alltid at de som vil hilse, må la hunden lukte først. Når han har luktet bare 3-4 sekunder, så er han trygg og lar folk kose han så mye de vil.
Mens med min golden som jeg har hatt fra ho var valp, gjør jeg det på en helt annen måte.
Der kan folk kose så mye de vil, uten det luktegreiene først.
Alle hunder er forskjellige, og den stakkars gutten min har hatt det fryktelig tøft.
Det er mye jobb, og jeg har kommet langt med han, men det hjelper ikke når bedrevitere mener at unger/voksne kan gjøre hva de vil.
Det er helt greit at du ikke vil si noe mer om det, men jeg må bare si at med mindre dette barnet går i klassen til ditt barn, så er det ikke gitt at han har lært det. Og hva om han har vært borte osv. I tillegg, så er ikke det at man har hatt om det på skolen ensbetydende med at man vet hva det innebærer. Hadde det man lærte på skolen festa seg hadde det jo ikke vært mennesker som stjal, røyka, snusa, løy osv. I tillegg hadde de fleste vært kløppere i de fleste fag, og sånn er det ikke.
Jeg er helt enig med deg at man må lære barn å respektere dyr, vi har dyr selv, men barn må få lov til å gjøre feil. Det er ikke alltid barn tenker konsekvens før de gjør noe (ikke voksne heller), og de må få lov til å gjøre feil. Det er ikke sikkert din reaksjon festa seg så godt hos barnet, men de andre barnas reaksjon har nok festa seg. Forhåpentligvis gjør han ikke noe sånt igjen.