Lån

da bør det være en skikkelig GOD grunn.. at du har Masse regninger, som ligger til inkasso osv, for å få de bort.. det er skyhøye renter osv.. å det vil koste deg DYRT. om du gjør det. sett på så du får betalt ned så mye som mulig..

jeg har forbrukslån i bank (min bank liksom) og renten er på ca 12% [&o] Ganske høy! Jeg er tidsbegrenset ufør og alene uten kausjonist får jeg ikke mer enn 40 000. Med kausjonist ville renten vært på 6% og jeg kan få opp til 200 000.

Vi har hus...jeg har lån fra lånekassen fra før, men ikke noe mer enn det (er i grunnen nok det også)..

Er ikke livsnødvendig med det lånet, men hadde lettet mitt sinn med et lån, men etter å ha lest svarene deres, vet jeg ikke om det er verdt det..[8|]

Men er kjipt å ta opp et annet lån hvor renten er enda høyere enn i en vanlig bank...

ORIGINAL: Vesle_mor

Går det ikke an å ta opp et lån som ikke heter forbrukslån da? [8D] Tenker på å låne fra banken jeg tilhører, ikke på noe city bank opplegg! Er da ikke helt gal (enda)..

Men hvorfor har de forbrukslån hvis så mange brenner seg på dem, råder de ikke folk fra å ta slike lån hvis de vet at de ikke vil kunne håntere lånet?

Vel, saken er at jeg trenger ca 100 000 sårt til et par ting som jeg ikke vil gå dypere inn i...men vil jo ikke bli gjelsslave heller da[8|]

Nordea har noe som heter Check in lån.. Der kan du låne opptil 100.000 uten sikkerhet, men du må være under 30 år mener jeg grensa er.. Og det har ingenting med hvor stor stilling du har,men hvor mye inntekten er.. Jeg har check in lån der og renta er ikke så høy heller... Gå i banken, si hva du trenger penger til så hjelper de deg der [:)]
Lykke til [:)]

ORIGINAL: jk81

Går det ikke an å ta opp et lån som ikke heter forbrukslån da? [8D] Tenker på å låne fra banken jeg tilhører, ikke på noe city bank opplegg! Er da ikke helt gal (enda)..

Men hvorfor har de forbrukslån hvis så mange brenner seg på dem, råder de ikke folk fra å ta slike lån hvis de vet at de ikke vil kunne håntere lånet?

Vel, saken er at jeg trenger ca 100 000 sårt til et par ting som jeg ikke vil gå dypere inn i...men vil jo ikke bli gjelsslave heller da[8|]

Nordea har noe som heter Check in lån.. Der kan du låne opptil 100.000 uten sikkerhet, men du må være under 30 år mener jeg grensa er.. Og det har ingenting med hvor stor stilling du har,men hvor mye inntekten er.. Jeg har check in lån der og renta er ikke så høy heller... Gå i banken, si hva du trenger penger til så hjelper de deg der [:)]
Lykke til [:)]

Takk, hvor mye ligger renten på om jeg tørr å spørre [:)] Er under 30 [:)]

Jeg fikk ikke 20 000 i lån fra banken min, engang. Jeg ba om det i forbindelse med samvlisbrudd, hvor jeg måtte ha endel møbler etc.
Jeg har 100% stilling, tjener 315 000 kr i året.

Fikk ån til leilighet nesten 600 000,- pluss en husleie på 3200,- i mnd. Fikk også lån på 60 000,- til bil. UTEN fast jobb overhode, har livnært meg på vikar vakter. (Har ikke dette nå da, samboeren min hadde hus, så solgte leiligheten og sparer isteden)

Har siden jeg har fylt 18 hatt et par bil lån, og siden bilene har vært for gamle til at jeg har kunnet hatt bil lån så har det vært forbrukslån.

Men jeg har vært flink til å betale, og jeg har betalt ned lånene før jeg trenger det. Dvs at jeg har brukt feriepengene og skattepenger på å betale ned lån før tiden.

ORIGINAL: catgun

tja, man kan vel det

nei, det er overhodet ikke lurt!!!
jeg syns folk som tar opp forbrukslån graver sin egen grav (alt er relativt, selvfølgelig)

Hmmm hvordan da om jeg tørr å spørre [:)][:-]

si dere feks måtte selge huset og ta opp en nytt lån.
i disse tider er det ikke like lett å få lån, og et forbrukslån teller faktisk opp til 6 ganger så mye som et annet lån. tar du opp feks 100 000 så teller det faktisk opp mot 600 000 på grunn av den høye renta!

så det ender jo opp med at man betaler i dyyyre dommer, istedenfor å bruke litt tid på å spare opp penger til det man trenger.

ORIGINAL: IshavsPia

Trur ikkje du får lån m bare 50% jobb.. Ska vel godt gjøres..
Forbrukslån har sinnsyke renter [&:]

Det tror jeg også. Når jeg søkte om forbrukslån i banken på 25 tusen og var lærling med full lønn så tok de sparekonton min som sikkerhet.
Men så finnes det de som gir lån uten sikkerhet, men de har noen helt stygg høye renter..

ORIGINAL: #minime#

Du kan få forbrukslån i banken du bruker uten å ha full stilling!
Men tror ikke du får mer enn 20-30 tusen! De anbefaler det heller ikke.
Har du lån på leilighet eller hus som du kan refinansiere?? Det er nok isåfall det billigste i forhold til renter..

nope samboer eier huset [:)]

Hvis samboren din eier et hus er det nok at du går i vanlig bank og tar han med slik at han kan være kausjonist. Da får du sikkert lånt 100 000,- på flekken til en gunstig rente. Ser at dere skal gifte dere snart så det bør jo være en smal sak.

Hadde aldri i livet giddet å ta et forbrukslån på 100 000,- og betalt skyhøy rente. Du kommer aldri til å bli ferdig med det. Hvis du vurderer det ville jeg sett hva avdragene og renten vill blitt hver månede så kan du se om du har råd til å betale noe ned på lånet eller om alt bare er renter.

ORIGINAL: fairy

Jeg fikk ikke 20 000 i lån fra banken min, engang. Jeg ba om det i forbindelse med samvlisbrudd, hvor jeg måtte ha endel møbler etc.
Jeg har 100% stilling, tjener 315 000 kr i året.

Da vil jeg si at du har en dårlig bank.
Jeg ringte banken for å låne 115 000 kroner til bil og det fikk jeg uten fast jobb.
Trengte aldri møte opp i banken engang. Fiksa alt over tlf og mail.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

ORIGINAL: #minime#

Du kan få forbrukslån i banken du bruker uten å ha full stilling!
Men tror ikke du får mer enn 20-30 tusen! De anbefaler det heller ikke.
Har du lån på leilighet eller hus som du kan refinansiere?? Det er nok isåfall det billigste i forhold til renter..

nope samboer eier huset [:)]

Hvis samboren din eier et hus er det nok at du går i vanlig bank og tar han med slik at han kan være kausjonist. Da får du sikkert lånt 100 000,- på flekken til en gunstig rente. Ser at dere skal gifte dere snart så det bør jo være en smal sak.

Hmm takk for rådet...men tror nok jeg skal prøve å få en 100% stilling før jeg prøver meg på et lån, eller kanskje jeg bare sparer...men skal nok i banken og bare høre hva de anbefaler, og hvor mye jeg eventuelt må betale i mnd med renter...[:)]

Hadde aldri i livet giddet å ta et forbrukslån på 100 000,- og betalt skyhøy rente. Du kommer aldri til å bli ferdig med det. Hvis du vurderer det ville jeg sett hva avdragene og renten vill blitt hver månede så kan du se om du har råd til å betale noe ned på lånet eller om alt bare er renter.

Back
Topp