BlåRose
Flørter med forumet
hei. Jeg er gravid og skal bli alenemamma. For tiden er jeg uten jobb og lever på sosialhjelp og bostøtte fra husbanken. Leier leilighet. Men jeg vil gjerne flytte nærmere familie siden jeg kommer til å trenge deres hjelp og støtte fremover. Ser at husleien blir for dyr om jeg skal leie i den bydelen, da de bor veldig sentralt. Derfor lurer jeg på om det er noen her som kanskje har vært i lignende situasjon økonomisk, om dere vet om jeg kan få boliglån når jeg ikke har jobb. Evt andre ting som kan være nyttig for meg å vite. Jeg er veldig bekymret i forhold til fremtiden, spesielt økonomisk sett.. Jeg har fått erklæring fra lege om at jeg har nedsatt arbeidsevne, men dette er ikke tatt videre til nav, så jeg går ikke på trygd. Men er mulig jeg har rett på det, isåfall ønsker jeg å kunne jobbe 50% vedsiden av. Kan det isåfall øke sjangsene for et boliglån om jeg søker om uføretrygd nå, da det blir en form for fast inntekt? Eller har dere noen andre forslag til hva jeg bør gjøre i denne situasjonen? Jeg er så fortvilet..