Lån og økonomi

Har 1,9 i lån. Men vi må nok plusse på etterhvert siden huset må pusses opp etterhvert:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har 2,7 mill i huslån og 220.000 i bil lån på hans bil, min bil betalte jeg kontant etter ett arveoppgjør. :)

huslån på ca 1,5. mer enn nok for oss.. betaler ned fort. pusser opp med lønn og sparepenger, istedenfor å ta mer lån. gleder meg til vi nærmer oss 1 mill. får litt svettebyer når vi har over 1 mill egentlig.. /=

Høres ut som oss det der, litt annen lånesum og det er ikke noe problem. Men jeg gleder meg stort til den dagen vi er under 1 mill. Mannen har bruker ikke en kalori på det, er jeg som er "gjerrigknarken" her i huset.

Jeg har 280 000 i studielån og ca 125 000 i billån. Han har studielån, vet ikke hvor mye men vet at det er en del mindre enn meg. Og så har han 130 000 i annen gjeld.
Huslån får vi foreløpig ikke, holder på å spare opp egenkapital.

Vi har vel 2,7 i lån. Er jo egentlig ikke så mye hvis vi ser på hvilke verdier vi har. Husker da vi tok opp vårt første huslån på 1,9.. sov sikkert ikke på en uke:)

Boliglån på litt under 3,6 mill.. Har 2 biler uten lån. Har utleie i boligen så vi betaler ikke noe mere i lån enn det vi gjorde når vi hadde lån på ørilighet på 1,5 mill.. Veldig greit å få inn litt ekstra penger..

4.5 i huslån her.. har en årslønn på ca 1 mill, går helt fint, men det er mye lån så jeg gleder meg til vi kommer oss under 3, eller 2.. håper på å få betalt ned fort..

Jeg har 1,9 mill i huslån og ca 350 000,- i studielån. Bilen eier jeg heldigvis... ;-)

Samboer har ikke ei krone i lån (jeg hadde bygd huset før han kom inn i bildet, vurderer å la han kjøpe seg inn da vi ønsker å innrede uinnredet loftsetasje når vi blir flere).

2,5 i huslån og campingvogn. Bil uten lån, og har utleiedel.

Vi er 26 og 27 år, og har 2.6 mill i lån på huset, som vi pusser opp og har enda 300 000 i egenkaptial til oppussingen. Kjøper ny bil til sommeren med lån på 300 000.
Synes alder spiller en rolle på hvor mye lån man har også, og hvor man bor, her er det dyrt. Og lånet er vell 70% av boligene verdi.

Vi er 26 og 27 år, og har 2.6 mill i lån på huset, som vi pusser opp og har enda 300 000 i egenkaptial til oppussingen. Kjøper ny bil til sommeren med lån på 300 000.
Synes alder spiller en rolle på hvor mye lån man har også, og hvor man bor, her er det dyrt. Og lånet er vell 70% av boligene verdi.
Enig med deg i at alder spiller en stor rolle. Det er forskjell på å være 25 med høyt lån og si 50 med høyt lån ;) burde greie å kvitte seg med lån i god tid før pensjonsalder er min mening :)

Lånet nå er ca.3,4mill, skal nå heve tak på loftet og bygge terasse på fremsiden. Det må da økes med ytteligere 500000 omtrentlig.Dette er kun hus/bygglån.
Har 2 biler,hvorav begge nedbetalt.
Felles lån hvor vi betaler 50/50 hver mnd. Det går veldig greit:)

Så på nyhetene i kveld at vi anbefales å gå i banken og kreve lavere rente. Noen som har tenkt å gjøre det? Hva er renten på lånet ditt i dag, og hvilken bank? Ble litt sinna av den store forskjellen på indeks og realitet ;) renten her ligger nominelt på 3,6.

Så på nyhetene i kveld at vi anbefales å gå i banken og kreve lavere rente. Noen som har tenkt å gjøre det? Hva er renten på lånet ditt i dag, og hvilken bank? Ble litt sinna av den store forskjellen på indeks og realitet ;) renten her ligger nominelt på 3,6.
Og banken er Sparebank1søre sunnmøre ;)

Har per nå huslån på 2.1, ikke billån, men to studielån. Går helt fint, har utleiedel som dekker ca 2/3 av huslån. Men vil heller ikke ha så veldig mye mer da det er godt å ha penger til noe annet enn lån og :-)

Back
Topp