Lån og økonomi

Vi har ca 5 000 000 i huslån- som i realiteten dekker hus, hyttetomt og bil. Og nå holder vi på å bygge hytte. Blir 1,5 mill til:-0

Sent from my iPhone using BV Forum

Så på nyhetene i kveld at vi anbefales å gå i banken og kreve lavere rente. Noen som har tenkt å gjøre det? Hva er renten på lånet ditt i dag, og hvilken bank? Ble litt sinna av den store forskjellen på indeks og realitet ;) renten her ligger nominelt på 3,6.
effektiv rente på 3,7 tror jeg det var. da jeg tok huslån for første gang for ca 11 år siden, lå den på rundt 8 %..
så jeg regnet 9% rente da jeg skulle se om jeg fikk lån nå.

Vi har 2,4 i huslån og til sammen ca 200.000 i studielån.. Men nå skal vi selge båten og betale ned topplånet på huslånet :) Og kanskje en liten ferie :P

Har igjen 260.000 kr på boliglånet mitt (bolig verdt 4.3 mill, så det er absolutt greit), studielånet står det nå igjen 31.000 kr på. Har ikke billån da jeg betalte "kontant" den gangen den ble kjøpt helt ny. Er aleneforsørger og dette er mer enn nok lån og utgifter for mitt vedkommende og min inntekt (jeg er 100 % ufør). Har ikke kredittkort og ingen ønsker om det heller. Tror faktisk ikke jeg vil få det innvilget ;).

Har igjen 260.000 kr på boliglånet mitt (bolig verdt 4.3 mill, så det er absolutt greit), studielånet står det nå igjen 31.000 kr på. Har ikke billån da jeg betalte "kontant" den gangen den ble kjøpt helt ny. Er aleneforsørger og dette er mer enn nok lån og utgifter for mitt vedkommende og min inntekt (jeg er 100 % ufør). Har ikke kredittkort og ingen ønsker om det heller. Tror faktisk ikke jeg vil få det innvilget ;).
Wow! Ikke verst å ha betalt ned så mye! Må være herlig :)

Vi har 1.5 med hus og 2 biler. Er 24 år begge to. Og hatt huset og bilene i 2 år.. håper på å være så og si gjeldsfrie i en alder av 50 -60 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har 1,8mil i lån tilsammen. Billån og boliglån.

Har 2,5 i hus og 340 000 i bil. Vi har ca 800 000 tilsammen. Går bra :)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

800.000 i boliglån
ca 1.3 tilsammen i studielån om et år. (Han har måtte finansiere en STEIDYR utdanning selv, nesten 1 mill bare hos han!!)

Back
Topp