Kyssesyken hos barn i barnehage

Nei jeg vet ikke jeg, men sannsynligheten for kyssesyke er vel liten. Men fortsetter hun å hangle får de ta ordentlige blodprøver...

Tja, jeg vet ikke helt om influensaen har kommet, men jeg ser ikke hva annet det da skulle være. Man blir da ikke så satt ut av en forkjølelse..?

Tror det er sånn at influensaen kommer fra ca uke 40, så det er vel ikke umulig at det er det, nei. Men som du sier, når barna får veldig nedsatt allmentilstand er det som regel litt mer enn en vanlig forkjølelse.
 
Hvordan går det med henne?
 
Hvordan går det med henne?
Joda. Ingen feber siden torsdag, og hun er i fin form. Men vi sliter med å få i henne mat... Vært et par dager i bhg nå, men spiser knapt. Så hun er helt utkjørt om ettermiddagen... Spiser litt smoothie eller yoghurt bare... Litt potetmos i går og i dag.

Gått ned 2-3 kg.

Så jeg vet ikke helt hvor lenge hun kan gå sånn før hun evt må få noe næring på noen annen måte....
 
Hørtes ikke helt bra ut
 
Jøss. Visste ikke at det var mulig. Stakkar barn. God bedring til snuppa di :)
 
Hørtes ikke helt bra ut
Nei med tanke på matinntaket er det ikke bra... Jeg tror det har satt seg så i hodet hennes at mat ikke var godt å spise pga sår hals, og at det smakte rart, at hun har fått noe sperre på det eller noe.. Hun blir illsint når vi nevner mat og at hun må spise

Så i bhg maser de ikke, men følger med på om hun spiser eller ikke. Sånn at vi får vite når vi henter.

Men nå har vi begynt å si at det er sånn det blir med kroppen når hun ikke spiser, når hun hyler og bærer seg fordi hun er sliten eller har vondt i beina. I håp om at det går inn til slutt.

Ellers er vel sykehusinnleggelse og intravenøst siste utvei... Men jeg vet ikke hvor grensa går på det. Hun tisser jo og bæsjer, så hun får jo i seg noe. Systemet er iallefall igang.
 
Kanskje spørre legen om hva han tror om sånn næringsdrikk man får på apoteket i en kort periode slik at energinivået blir bedre ihvertfall
 
Kanskje spørre legen om hva han tror om sånn næringsdrikk man får på apoteket i en kort periode slik at energinivået blir bedre ihvertfall
Det kan vel umulig skade uansett tenker jeg. Utfordringen er å få henne til å drikke det... Vi prøvde sånne på storebror en periode han knapt spiste, og de er jo litt spesielle på smak mener jeg å huske?
 
Det kan vel umulig skade uansett tenker jeg. Utfordringen er å få henne til å drikke det... Vi prøvde sånne på storebror en periode han knapt spiste, og de er jo litt spesielle på smak mener jeg å huske?
Spør de på apoteket om det, kommer di riktig har de god kunnskap om de ulike men juice versjonene kan være lettere å få ned siden de blir som et tilskudd og ikke fullstendig næring
 
Spør de på apoteket om det, kommer di riktig har de god kunnskap om de ulike men juice versjonene kan være lettere å få ned siden de blir som et tilskudd og ikke fullstendig næring
Og de er sikkert litt tynnere i konsistens også? Mener de andre er ganske tykke?
 
Og de er sikkert litt tynnere i konsistens også? Mener de andre er ganske tykke?
Ja de skal være det ihvertfall, men spør på apoteket om hvilken de vil anbefale for er ganske mange man kan velge mellom og jeg husker ikke de som vil kunne passe best [emoji85] altfor lenge jeg var i Norge på praksis på et apotek som hadde godt utvalg
 
Ja de skal være det ihvertfall, men spør på apoteket om hvilken de vil anbefale for er ganske mange man kan velge mellom og jeg husker ikke de som vil kunne passe best [emoji85] altfor lenge jeg var i Norge på praksis på et apotek som hadde godt utvalg
Jeg får sjekke litt i morgen [emoji4]
 
Uff stakkars da!

Se næeingsdrikker er veldig gode, særlig sen med sjokolade :)

Masse masse god bedring!
 
Brukt næringsdrikker til guttungen en periode. Prøvde alle de hadde , og han likt 2. Sjokolade og en med noe tropisk smak . Håper hun får matlysten tilbake snart. Fortsatt god bedring :)
 
Back
Topp