kynnere?

Reiseglad

Flørter med forumet
Er det noe som plages av det? jeg er i uke 17 og har vært plaget av det de siste 2-3 dagene. det er svært ubehagelig, det er littsom krampelignende smerter, som kommer og slipper tak etter et minutt eller så. jeg har ikke kunnet sove noe særlig pga smertene- når smertene kommer så kjennes nedre del og sidene i mageregionen veldig harde og der krampen sitter kjennes det som en hard klump.kjenner noen seg igjen? er så redd for at det skal være farlig for babyen eller at noe er galt...
 
Hei hei...jeg har hatt kynnere siden uke 16, og har det sikkert 50 ganger om dagen, men kynnerene skal ikke være vonde og de skal gå over om du endrer liggestilling eller sittestilling osv...jeg synes du skal ta kontakt med jordmor jeg for å være på den sikre siden[:)] Er nok sikkert ikke farlig, men greit å sjekke. Jeg også synes det er ubehagelig - men ikke vondt i den forstand.
 
takk for svar, skal kjekke det opp i morgen, for dette er virkelig ubehagelig og smertefullt og endrer seg ikke når jeg skifter stilling.
 
Hei igjen, nå har jeg vært hos legen og blitt fortalt at dette ikke var normalt og vidersendt til poliklinikken der jeg fikk konstatert myomer i livmoren .... fikk se ungen, den så så liten og søt ut og bevegde armer og ben hele tisden...ser ut som jeg må leve m smertene en stund fremover... ikke noe å gjøre bortsett fra å hvile
 
Myomer i livmoren? Hva vil det si da?? Er det derfor kynnerene dine er vonde da eller?
Så fint du fikk se babyen og at alt var bra da[:)]
 
det var egentlig ikke kynnere, og smertene var knyttet til myomer/ en myom som ble strukket fordi livmoren strakk seg og derfor fikk den lite blod forkynning. det er heldigvis over nå... håper ikke at det kommer tilbake. kynnere er vanlig mye senere i svangerskapet:)
 
Bra at du fikk en forklaring på det. Og så håper jeg at det går bra med deg resten av svangerskapet [:)]
 
Back
Topp