Dette er mitt fjerde svangerskap, men er 12 år siden sist.
Jeg mente å huske at kynnere ikke skulle gjøre vondt, men de kynnerne jeg har er faktisk av og til ubehagelige. Jeg fikk de første da jeg var 20+1. Hadde hatt en skikkelig stressende dag helt fra kvelden før, og var nok også litt dehydrert. Kynnerne var regelmessig en liten time, men ikke spesielt lange eller sterke. Men nok til at jeg tenkte at om dette fortsetter, må jeg nesten kontakte føden. Men det gav seg etter en liter vann, 1 gr Paracet, 2 timer hvile, og en lang varm dusj.
Etter det har jeg lagt merke til at jeg har varierende kynnere alt ettersom hvor aktiv dag jeg har, hvor mye jeg rekker å slappe skikkelig av mellom slagene, og at jeg har mer kynnere når jeg er dehydrert.
Nå er jeg 26+2 og har så og si daglige kynnere. De fleste er helt uten ubehag og smerter, men noen er faktisk ubehagelige. Og hadde det ikke vært for at de er så uregelmessige, ville jeg tenkt at det er svake rier.
Heldigvis er jeg gift med en lege, og han sier at kynnere absolutt kan være ubehagelige, og at han aldri ville sagt til en pasient at kynnere skal være smertefri. Han sier kynnere absolutt kan være som svake menstruasjonssmerter.
Det stod også i Nørs-appen at det er normalt å ha kynnere fra uke 22-23-24. Så jeg har slått meg til ro med det.