Kynnere

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
❁ Juliskatter 2026 ❁
Er der flere som allerede har begynt å få kynnere? Dette er mitt tredje barn og begynte å kjenne kynnere i slutten av uke 22. De kommer litt hyppigere og sterkere nå (er i uke 24+2). Kan ikke huske at det kom så tidlig sist, eller er jeg bare glemsk?

Tror jeg også har kynnere, er 25+6, men dette er mitt første svangerskap og jeg er ikke alltid helt sikker på hva som er hva. Er det kynnere jeg har er de nok ikke veldig sterke, men får absolutt er litt sånn strammende følelse innimellom og har gjort det i minst en uke nå.

Er der flere som allerede har begynt å få kynnere? Dette er mitt tredje barn og begynte å kjenne kynnere i slutten av uke 22. De kommer litt hyppigere og sterkere nå (er i uke 24+2). Kan ikke huske at det kom så tidlig sist, eller er jeg bare glemsk?
Dette er mitt fjerde svangerskap, men er 12 år siden sist.
Jeg mente å huske at kynnere ikke skulle gjøre vondt, men de kynnerne jeg har er faktisk av og til ubehagelige. Jeg fikk de første da jeg var 20+1. Hadde hatt en skikkelig stressende dag helt fra kvelden før, og var nok også litt dehydrert. Kynnerne var regelmessig en liten time, men ikke spesielt lange eller sterke. Men nok til at jeg tenkte at om dette fortsetter, må jeg nesten kontakte føden. Men det gav seg etter en liter vann, 1 gr Paracet, 2 timer hvile, og en lang varm dusj.

Etter det har jeg lagt merke til at jeg har varierende kynnere alt ettersom hvor aktiv dag jeg har, hvor mye jeg rekker å slappe skikkelig av mellom slagene, og at jeg har mer kynnere når jeg er dehydrert.

Nå er jeg 26+2 og har så og si daglige kynnere. De fleste er helt uten ubehag og smerter, men noen er faktisk ubehagelige. Og hadde det ikke vært for at de er så uregelmessige, ville jeg tenkt at det er svake rier.

Heldigvis er jeg gift med en lege, og han sier at kynnere absolutt kan være ubehagelige, og at han aldri ville sagt til en pasient at kynnere skal være smertefri. Han sier kynnere absolutt kan være som svake menstruasjonssmerter.

Det stod også i Nørs-appen at det er normalt å ha kynnere fra uke 22-23-24. Så jeg har slått meg til ro med det. :happy:

Dette er mitt fjerde svangerskap, men er 12 år siden sist.
Jeg mente å huske at kynnere ikke skulle gjøre vondt, men de kynnerne jeg har er faktisk av og til ubehagelige. Jeg fikk de første da jeg var 20+1. Hadde hatt en skikkelig stressende dag helt fra kvelden før, og var nok også litt dehydrert. Kynnerne var regelmessig en liten time, men ikke spesielt lange eller sterke. Men nok til at jeg tenkte at om dette fortsetter, må jeg nesten kontakte føden. Men det gav seg etter en liter vann, 1 gr Paracet, 2 timer hvile, og en lang varm dusj.

Etter det har jeg lagt merke til at jeg har varierende kynnere alt ettersom hvor aktiv dag jeg har, hvor mye jeg rekker å slappe skikkelig av mellom slagene, og at jeg har mer kynnere når jeg er dehydrert.

Nå er jeg 26+2 og har så og si daglige kynnere. De fleste er helt uten ubehag og smerter, men noen er faktisk ubehagelige. Og hadde det ikke vært for at de er så uregelmessige, ville jeg tenkt at det er svake rier.

Heldigvis er jeg gift med en lege, og han sier at kynnere absolutt kan være ubehagelige, og at han aldri ville sagt til en pasient at kynnere skal være smertefri. Han sier kynnere absolutt kan være som svake menstruasjonssmerter.

Det stod også i Nørs-appen at det er normalt å ha kynnere fra uke 22-23-24. Så jeg har slått meg til ro med det. :happy:
Skjønner hva du mener med at de kan være ubehagelig, føler det også! De er som regel ikke det, men i blant kan jeg bli litt sånn «aww». Minner meg veeeldig om rier ja, de første man får før de trapper opp.

Muligens vi som er fleregangsfødende trenger litt mer aktivitet der inne? Veldig betryggende å være gift med en lege, hehe. Heldige deg!

Skjønner hva du mener med at de kan være ubehagelig, føler det også! De er som regel ikke det, men i blant kan jeg bli litt sånn «aww». Minner meg veeeldig om rier ja, de første man får før de trapper opp.

Muligens vi som er fleregangsfødende trenger litt mer aktivitet der inne? Veldig betryggende å være gift med en lege, hehe. Heldige deg!
Han er veldig omsorgsfull og støttende, så jeg er heldig på flere måter der :love7

Jeg har merket at det er forskjell på kynnerne jeg har. Det kommer noen når jeg har vært mye aktiv; som disse dagene jeg har gått mye med de store jentene mine på sightseeing og shopping i Stockholm - da strammer magen seg helt, det kjennes ut som jeg skal tisse meg ut, jeg har til slutt problemer med å holde følge med jentene, hvor jeg knapt nok klarer å gå 10 meter uten pause. Da er det liksom på tide å sette seg ned en times tid og hvile, kanskje spise og drikk litt :playful:

Og så er det de som er ubehagelige, litt som svake rier - men uregelmessige. De kommer når jeg har hatt et par dager med mye psykisk stress, er urolig og bekymret, gjerne sovet veldig dårlig en natt eller to, og drukket lite væske, kanskje spist lite også.

Uansett, uavhengig av om det er det ene eller andre, så er løsningen å slappe av og hvile, samt fokusere på det som er mulig å gjøre noe med :happy:

Dette er mitt første svangerskap, og jeg kjente tidlig en stramming nede i magen. Ikke vondt, men ubehagelig. Tok det opp med jordmor på ordinær ul når jeg var 19+0, og hun sa da det var nok kynnere. Hun sa alle hadde det fra tidlig, men ikke alle kjente det.
Nå kjenner jeg det mest hvis jeg har vært aktiv og setter meg ned, men kan og komme litt innimellom :happy:

Back
Topp