Kynnere

#funneroen

Blir kjent med forumet
Flere som opplever mye kynnere? Er i uke 28 no, men har opplevd kynnere siden uke 12. Men siste dagene har de blitt fler og mer plagsomme. Har våkna flere ganger i natt pga kraftige kynnere. Noen som har erfaringer og råd de vil dele?
 
Har periodevis mye kynnere jeg også. De kommer spesielt etter en dag på jobb, en handletur osv. Det beste tipset er jo egentlig bare å lytte til kroppen og ta det med ro når de først kommer. Så lenge de ikke er regelmessige og øker i styrke så sies det at de er helt ufarlige :)
 
Jeg har og plutselig fått mer og vondere kynnere. Kjenner det i lysken at det strekker. Det skal ikke mer til enn at jeg går opp en trapp, og de kan vare lenge. Lurer på hvordan det skal gå med jobbing (lærer) neste uke..
 
Ja, tror det er kynnere jeg opplever. Veldig ubehagelig... Jeg er 50 % sykmeldt og har virkelig tilpasset tempo med mye hvile og ro. Fortsatt opplever jeg kynnere. Mest på kveld... jeg fokuserer på å legge meg nedpå og puste rolig (yogapust). Synes det hjelper :)
 
Har hatt uker/dager med veldig mange kynnere jeg også. Føltes sånn at jeg lett kunne få 3 stk på 5min. De varer ikke mer enn 30s da. Og det var bare ubehagelig. Min jordmor sa at så lenge det ikke gjør vondt så er det greit. Jeg er 100%sykemeldt så jeg kan fint tilpasse mine aktiviteter slik at jeg bare går og legger meg nedpå når det skjer. Men om du har noe tvil/usikkerhet rundt det så kan dan det være noe å spørre jordmor/lege en gang for mye enn for lite.
 
Flere som opplever mye kynnere? Er i uke 28 no, men har opplevd kynnere siden uke 12. Men siste dagene har de blitt fler og mer plagsomme. Har våkna flere ganger i natt pga kraftige kynnere. Noen som har erfaringer og råd de vil dele?
Jaa jeg har veldig mange kynnere, har tatt seg opp siden uke 31/32... Noen ganger klarer jeg ikke stå oppreist når jeg får en kynner, men det er som regel pga at babyen ligger litt ekkelt til, og presser på mageskinnet. Men jeg sliter også med vonde kynnere ellers og, hvor jeg kjenner smerte/murring nederst i magen og bak mot korsryggen. I går kveld hadde jeg regelmessige smertefulle kynnere hvert 6.minutt, og de varte i ca 40 sek-1 min, så da ble jeg litt urolig... Men det gikk over iløpet av natta. Jeg får ofte kynnere når jeg ligger å slapper av...og særlig på kveldstid... Og jeg er 100% sykemeldt så jeg er ikke overaktiv... Så det kommer ikke av det vertfall... Har ikke så mange gode råd egentlig... Jordmor sa til meg at hvile var viktig, ellers er det ikke så mye å gjøre med det. Hvis kynnerne øker og blir mer smertefulle skal man ringe føden... Da kan det jo være rier...
 
Hei! Er i uke 30 på onsdag og førstegangsfødende. Jeg jobber 100% og er nokså aktiv. Kan ikke si at jeg vet hva en kynner er, er det noe jeg burde være urolig for? Kan det hende min livmor ikke har fått med seg at den skal forberede seg på fødsel? ..eller burde jeg bare være glad for at jeg ikke merker noe til dette?
 
Hei! Er i uke 30 på onsdag og førstegangsfødende. Jeg jobber 100% og er nokså aktiv. Kan ikke si at jeg vet hva en kynner er, er det noe jeg burde være urolig for? Kan det hende min livmor ikke har fått med seg at den skal forberede seg på fødsel? ..eller burde jeg bare være glad for at jeg ikke merker noe til dette?
Det er ikke alle som merker det :) men fra uke 32 ca er det vel vanligere...
Du kjenner det ved at magen blir veldig hard, dette er fordi at livmoren trekker seg sammen.
 
Hei! Er i uke 30 på onsdag og førstegangsfødende. Jeg jobber 100% og er nokså aktiv. Kan ikke si at jeg vet hva en kynner er, er det noe jeg burde være urolig for? Kan det hende min livmor ikke har fått med seg at den skal forberede seg på fødsel? ..eller burde jeg bare være glad for at jeg ikke merker noe til dette?
Jeg har en del kynnere, men mange av dem kjenner jeg ikke annet enn at hvis jeg kjenner på magen så er den steinhard. Litt senere er den mykere og avslappet igjen. Tror vi bare skal være glade for det :)

I det siste har jeg også fått mer kynnere når jeg går eller er i aktivitet. Da er de mer vonde, som om jeg får sting helt nederst i magen og lysken. Ellers synes jeg de kan komme når som helst, gjerne når jeg sitter/ligger i sofaen og er helt avslappet.
 
Jeg har en del kynnere, men mange av dem kjenner jeg ikke annet enn at hvis jeg kjenner på magen så er den steinhard. Litt senere er den mykere og avslappet igjen. Tror vi bare skal være glade for det :)

I det siste har jeg også fått mer kynnere når jeg går eller er i aktivitet. Da er de mer vonde, som om jeg får sting helt nederst i magen og lysken. Ellers synes jeg de kan komme når som helst, gjerne når jeg sitter/ligger i sofaen og er helt avslappet.
Ok, takk, skal forsøke å følge med på det. Har merket meg at magen innimellom er mye hardere, men har liksom ikke følt så mye innvendig da.
 
Hei! Er i uke 30 på onsdag og førstegangsfødende. Jeg jobber 100% og er nokså aktiv. Kan ikke si at jeg vet hva en kynner er, er det noe jeg burde være urolig for? Kan det hende min livmor ikke har fått med seg at den skal forberede seg på fødsel? ..eller burde jeg bare være glad for at jeg ikke merker noe til dette?
Jeg kjente heller nesten ingenting til kynnere i mitt første svangerskap, skjønte aldri helt hva folk snakket om når de nevnte kynnere :p

Denne gangen er det helt LOL-O-RAMA på kynnerfronten da, så virker som kroppen har fått med seg hva kynnere er nå :D
 
Ok, takk, skal forsøke å følge med på det. Har merket meg at magen innimellom er mye hardere, men har liksom ikke følt så mye innvendig da.

Jeg la heller ikke merke til kynnere i min første graviditet :) Merker det mer denne gangen, men er ikke veldig plaget :happy:
 
Jeg merka heller knapt kynnere i første svangerskap. Kun ved trening eller orgasme. Denne gangen derimot, fyyy flate! Det er seriøst non stop! Jeg har det omtrent sammenhengende ved all bevegelse, det holder at jeg står oppreist, og kynnerne er der. De varer lenge, og en avløser den annen. Kun få sekunders pause. Fryktelig slitsomt! Vart sykemeldt 100 % forrige uke, og var hos legen i dag, og fikk beskjed om at jeg må forvente å være sykemeldt fram til permisjonsstart. Vi ble enige om 50 ut uka i første omgang, men med lav terskel for 100 % deretter. Så får vi se om det blir 50 % hele veien til permisjonensstart eller om det endres til 100 %.
 
Kynnere hos meg hittil har bare vært rolige sammentrekninger i magen. Men nå har jeg plutselig fått veldig vondt i korsryggen. Begynte plutselig isted mens jeg satt i sofastolen. Ble litt nervøs, siden riene mine begynte på samme måte forrige svangerskap. Skikkelig verk i korsryggen nå. Kan dette og være kynnere?
 
Jeg får raskt kynnere ved bevegelse, men det er faktisk litt roligere nå enn før jul.
Men har begynt å få kynnere på kvelden, mens jeg ligger henslengt i godstolen. Og noen etter legging. Vet ikke helt hva som trigger. Men leste et sted at full blære kan trigge, og jeg utsetter i det lengste å kave meg opp for å gå på do :hilarious:
 
Kynnere hos meg hittil har bare vært rolige sammentrekninger i magen. Men nå har jeg plutselig fått veldig vondt i korsryggen. Begynte plutselig isted mens jeg satt i sofastolen. Ble litt nervøs, siden riene mine begynte på samme måte forrige svangerskap. Skikkelig verk i korsryggen nå. Kan dette og være kynnere?
Jeg har det også sånn når jeg har kynnere, verker masse i korsryggen og fremme over skambeinet... Veldig ubehagelig...
Men hvis de ikke øker i styrke og smerte, så er det nok bare kynnere...
 
Jeg har det også sånn når jeg har kynnere, verker masse i korsryggen og fremme over skambeinet... Veldig ubehagelig...
Men hvis de ikke øker i styrke og smerte, så er det nok bare kynnere...
Nå har jeg verk i korsrygg og hoftene. Har bekkenløsning, så har alltid vondt i symfysen/skambeinet,så merker vel ikke noe forskjell der. Men har ikke opplevd dette før. Får vel bare følge med, og satse på det er harmløst :D
 
Nå har jeg verk i korsrygg og hoftene. Har bekkenløsning, så har alltid vondt i symfysen/skambeinet,så merker vel ikke noe forskjell der. Men har ikke opplevd dette før. Får vel bare følge med, og satse på det er harmløst :D
Ååå, jaa da må du bare følge med. Snakket med jordmor i dag, siden jeg hadde regelmessige kynnere i gårkveld.... Og hun sa også at jeg måtte følge med, men det typiske for rier var hvis det var smerter slik som du beskriver det, i korsrygg,og nedover hofter/lår. Men rier vil jo ikke gå over, så du merker nok sikkert hvis det er det :D men er man usikker skal man jo alltid ringe føden, for hvis det er rier, vil de jo prøve å stoppe det hvis man er 34 uker eller mindre på vei...
 
Ååå, jaa da må du bare følge med. Snakket med jordmor i dag, siden jeg hadde regelmessige kynnere i gårkveld.... Og hun sa også at jeg måtte følge med, men det typiske for rier var hvis det var smerter slik som du beskriver det, i korsrygg,og nedover hofter/lår. Men rier vil jo ikke gå over, så du merker nok sikkert hvis det er det :D men er man usikker skal man jo alltid ringe føden, for hvis det er rier, vil de jo prøve å stoppe det hvis man er 34 uker eller mindre på vei...
Er skremmende likt forrige gang fødselen var igang, og husker det tok lang tid før jeg skjønte hva som foregikk. Virker ikke som noe system på det her enda hvertfall. Merker vel etterhvert om det kommer regelmessig. Er uke 33, så tenker vi kan vente noen uker til :p
 
Hei! Er i uke 30 på onsdag og førstegangsfødende. Jeg jobber 100% og er nokså aktiv. Kan ikke si at jeg vet hva en kynner er, er det noe jeg burde være urolig for? Kan det hende min livmor ikke har fått med seg at den skal forberede seg på fødsel? ..eller burde jeg bare være glad for at jeg ikke merker noe til dette?
Jeg kjente aldri noe kynnere med førstemann! For så vidt ikke etterrier heller:cool: Så det er absolutt ikke noe man måå kjenne, eller være bekymret for ikke å kjenne.. Dette svangerskapet begynte jeg vel å kjenne det rundt uke 28 ish.. Og i starten visste jeg ikke at det var det en gang;) er 33+0 og kjenner kynnere innimellom når jeg går mye/fort eller reiser meg!
 
Back
Topp