Kynnere

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Flere som sliter med kynnere allerede? Jeg har hatt det en stund, men de siste to ukene blir de tidvis så kraftige at jeg må puste meg igjennom det, noen ganger blir jeg bare stående å holde meg på magen. Et par ganger har det kjentes ut som maserier.

Nå i helgen kom bekkenløsningen også, så når jeg skulle en liten tur på butikken idag, med min over snittet store mage, bekkenløsning og kynnere så kjenner jeg litt på at jeg mest sannsynlig ser høygravid ut allerede :hilarious:
 
Jepp. Har også hatt det lenge. Siden uke 10 eller før, husker ikke helt. Har de ikke så ofte om jeg ikke stresser fælt da :)
 
Flere som sliter med kynnere allerede? Jeg har hatt det en stund, men de siste to ukene blir de tidvis så kraftige at jeg må puste meg igjennom det, noen ganger blir jeg bare stående å holde meg på magen. Et par ganger har det kjentes ut som maserier.

Nå i helgen kom bekkenløsningen også, så når jeg skulle en liten tur på butikken idag, med min over snittet store mage, bekkenløsning og kynnere så kjenner jeg litt på at jeg mest sannsynlig ser høygravid ut allerede :hilarious:
Jeg har også de siste ukene opplevd kraftige kynnere som jeg ikke helt klarer å skille fra masrier. Syns det er skremmende, hadde tre tilfeller med prematurrier i forrige svangerskap. Så kommer til å ta det opp med jordmor til uka.
 
Jeg har også de siste ukene opplevd kraftige kynnere som jeg ikke helt klarer å skille fra masrier. Syns det er skremmende, hadde tre tilfeller med prematurrier i forrige svangerskap. Så kommer til å ta det opp med jordmor til uka.
Jeg skal også på første kontroll hos jordmor denne uken, skal snakke med henne om det
 
Jeg har hatt det en del men fra siste uka har det blitt helt vanvittig. Kjenner på nedpress i tillegg så er glad jeg snart skal på ny kontroll :)
 
Har også mye sammentrekninger. Kom plutselig for ett par uker siden. Har tenkt at det må være kynnere. Men siden dette er første gang og jeg er ukjent på dette området. Hva er forskjellen på kynnere/maserier/ prematurrier? Det er ikke vondt når det kommer sammentrekninger, men i perioder kommer det hyppig.
 
Også hatt mye kynnere siste to ukene. Kan ikke huske å ha kjent noe særlig til dem forrige svangerskap. Tror hvertfall det er kynnere? Kjennes tidvis ut som litamor prøver å presse seg ut av siden på magen, og magen blir helt hard
 
Har også mye sammentrekninger. Kom plutselig for ett par uker siden. Har tenkt at det må være kynnere. Men siden dette er første gang og jeg er ukjent på dette området. Hva er forskjellen på kynnere/maserier/ prematurrier? Det er ikke vondt når det kommer sammentrekninger, men i perioder kommer det hyppig.
Kynnere kjennes ved at magen strammer seg og gjerne blir steinhard. Jeg syns det er ubehagelig og slitsomt når det sitter i lenge, føles liksom som om magen blir tyngre og tøyes nedover når det står på.
Rier er helt annerledes, og kommer sine egne med smerte. De første maseriene trenger ikke være veldig vonde da, men de kommer i tak på en annen måte enn kynnere. Som regel er det ganske trygt å si at hvis du er i tvil om det er kynnere eller rier, så er det kynnere ;)
 
Får en del kynnere etter sex eller hvis jeg har vært veldig aktiv en dag (da kommer de på kvelden når jeg prøver å roe meg ned). Men ikke så vonde, blir bare hardt :joyful:
 
Har hatt en del kynnere fra uke 18..
Hadde også mye kynnere med lillemor i fjor men de er hyppigere og kraftigere denne gangen med tvillingene.
 
Jeg har noen spredd utover dagen. Definitivt blitt vondere over de siste ukene.
 
Jeg har hatt masse siden uke 16. Til tider nesten hele tiden, men det er mindre når jeg ikke jobber så mye eller stresser :)
 
Back
Topp