Kynnere

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Hvor mange her opplever kynnere? Dere som gjør det, hvor ofte, lange og hvor lenge pågår det om gangen?
 
Jeg har masse kynnere hele tiden. Men de er overhodet ikke vonde, bare stramming i magen. 35+1 idag. Det er kun hvis de blir vonde det er grunn til bekymring (eller håp) ikke sant?
 
Her er det også mye kynnere. De holder ikke vanligvis på i mer enn ca et halvt til et minutt om gangen. De kommer hyppigere når jeg gjør noe aktivt, løfter, går fort eller i bakke for eksempel. De er ikke vonde, men i noen tilfeller må jeg likevel stoppe opp og puste litt, for det strammer helt fra hoftene og opp til brystene.
 
Jeg har også begynt å få kynnere, spesielt når jeg er i aktivitet. Varer ca et halvt minutt og magen strammer seg skikkelig :wideyed: Gjør heldigvis ikke vondt da.
 
Noen kvelder er bare en eneste lang kynner, syntes jeg! De kommer særlig hvis jeg har måttet bruke magemusklene mye, som på løfting på storebror og opp og ned fra gulvet og sengen hans. Har aldri tatt tiden på dem. Noen kvelder er det som sagt kynnere hele tiden, mens andre ganger er det en periode med kynnere og så et opphold før det starter igjen. Noen av dem er sånn at jeg teller meg gjennom dem frem til de slipper taket, mens andre merkes mye mindre.
 
Mine gjør heller ikke direkte vondt, kan ikke sammenlignes med rier. Men de kommer veldig ofte, spesielt når jeg er i bevegelse eller stresser litt. Magen blir knallhard, og det er skikkelig ubehagelig :(
 
Jeg har ikke så mye tror jeg. Men kjenner at magen strammer seg i ca 10-20 sekunder noen ganger, så går det over igjen.
 
Her er det ganske sjelden, men jeg kjenner det når jeg er mye i aktivitet, stresser eller ofte når jeg bøyer meg og får magen i klem. Da strammer det i kanskje 20 sek eller så. Nesten litt skuffa over hvor lite jeg kjenner av sånt, kommer sikkert til å gå på overtid. [emoji14]
 
Har daglig kynnere, men allikevel ikke like mye som sist svangerskap (da hadde jeg regelmessige kynnere fra uke 33), men de er til gjengjeld kraftigere. Ikke vonde da, men blir helt svimmel og konvarm i kinnene. Får jeg en mens jeg går må jeg stoppe opp litt.
 
Jeg aner faktisk ikke. Magen blir stram og tung når jeg er sliten, men ellers er det lite altså. Og noen ganger når jeg ligger på sofaen og koser med den, da blir det stram. Jordmor nevnte igår at siden jeg har gått på magnesium en stund så kan det bremse kynnere.
 
Jeg har veldig hyppige kynnere. Dagen i dag har vært ekstrem. Og idag har jeg ikke gjort noe spesielt som har gjort at de har kommet heller... Magen strammes i ca.30 sek, også er den over også har det gått noen minutt også har det kommet en ny. Slik har dagen gått... Mine kynnere er så harde at jeg blir kvalm når de pågår. Hun har også vært veldig aktiv idag og ligger akkurat nå i tverrleie, romestere noe veldig. Begynner å lure på om hun er veldig lita siden hun ennå er så "bevegelig" nedi der... :-/
Er 36+1 idag...
 
Jeg aner faktisk ikke. Magen blir stram og tung når jeg er sliten, men ellers er det lite altså. Og noen ganger når jeg ligger på sofaen og koser med den, da blir det stram. Jordmor nevnte igår at siden jeg har gått på magnesium en stund så kan det bremse kynnere.
Såå... Magnesium kan være med på å stagnere modningen noe? [emoji33] Jeg går også på Mg og har ikke mye kynnere..
 
Jeg har det hver dag og hver natt. Magen blir helt hard og ser veldig rar ut! Utrolig ubehagelig!!!
 
Det blir bare mer og mer - og som hos mange av dere andre er det spesielt når jeg er i bevegelse det kommer. Ikke vondt, heldigvis, for jeg har mange ila en dag. [emoji5]
 
Såå... Magnesium kan være med på å stagnere modningen noe? [emoji33] Jeg går også på Mg og har ikke mye kynnere..

Ikke modningen nødvendigvis, men at man kjenner det så godt da. Sånn som jeg forsto det! Jeg har jo endel modningstegn nå, men har ikke hatt så mye kynnere og det er jo muskelsammentrekninger. Kan selvsagt være tilfeldig også, er jo ikke alle som har så mye kynnere. Jeg spurte henne fordi jeg leste at man burde slutte å ta magnesium når det nærmet seg fødsel fordi det kan hemme. Så jeg skal slutte nå straks, hun anbefalte det. Men det er vannløselig og går fort ut av kroppen når man slutter, så ikke noe hast.
 
Ikke modningen nødvendigvis, men at man kjenner det så godt da. Sånn som jeg forsto det! Jeg har jo endel modningstegn nå, men har ikke hatt så mye kynnere og det er jo muskelsammentrekninger. Kan selvsagt være tilfeldig også, er jo ikke alle som har så mye kynnere. Jeg spurte henne fordi jeg leste at man burde slutte å ta magnesium når det nærmet seg fødsel fordi det kan hemme. Så jeg skal slutte nå straks, hun anbefalte det. Men det er vannløselig og går fort ut av kroppen når man slutter, så ikke noe hast.
Ok, men så greit å vite! Det har ikke min jordmor sagt noe om, men så kan hun være litt på bærtur også da [emoji14] Helt okay om jeg kan kutte ut to av tablettene jeg tar daglig. Da blir det bare.. Ni tabletter daglig i steden. Haha..
 
Ok, men så greit å vite! Det har ikke min jordmor sagt noe om, men så kan hun være litt på bærtur også da [emoji14] Helt okay om jeg kan kutte ut to av tablettene jeg tar daglig. Da blir det bare.. Ni tabletter daglig i steden. Haha..

Jeg er innmari spent da, hater jo disse leggkrampene, så håper ikke de kommer tilbake. :( Jeg spurte om det på kontroll igår siden jeg har lest det, hun hadde nok ikke nevnt det for meg her heller om ikke. Siden magnesiumen ikke er nødvendig for noe annet enn å spare meg for leggkrampene tenker jeg at det kan jo være greit å prøve å slutte iallefall.

Må understreke at dette er noe som gjelder for meg og min kropp da, så vil ikke anbefale noen å slutte med et tilskudd de tar mot plager uten å snakke med sin egen jordmor/lege. Jeg er 37 imorgen, går iallefall på det en uke til. :)
 
Jeg er innmari spent da, hater jo disse leggkrampene, så håper ikke de kommer tilbake. :( Jeg spurte om det på kontroll igår siden jeg har lest det, hun hadde nok ikke nevnt det for meg her heller om ikke. Siden magnesiumen ikke er nødvendig for noe annet enn å spare meg for leggkrampene tenker jeg at det kan jo være greit å prøve å slutte iallefall.

Må understreke at dette er noe som gjelder for meg og min kropp da, så vil ikke anbefale noen å slutte med et tilskudd de tar mot plager uten å snakke med sin egen jordmor/lege. Jeg er 37 imorgen, går iallefall på det en uke til. :)
Jeg har ikke hatt veldig ekstreme leggkramper, så det hadde nok ikke vært krise for min del uansett. Jeg begynte på det av eget initiativ :) Så tror jeg gir det et forsøk!
 
Jeg har ikke hatt veldig ekstreme leggkramper, så det hadde nok ikke vært krise for min del uansett. Jeg begynte på det av eget initiativ :) Så tror jeg gir det et forsøk!

Jeg tenker det samme som deg. Finner dessverre ingen god forskning på det, bare generelle råd her og der som råder til å slutte på magnesium når det nærmer seg nettopp pga.av at magnesium hjelper mot sammentrekninger i muskler, noe vi jo gjerne helst vil ha mest mulig av nå fremover.
 
Jeg aner faktisk ikke. Magen blir stram og tung når jeg er sliten, men ellers er det lite altså. Og noen ganger når jeg ligger på sofaen og koser med den, da blir det stram. Jordmor nevnte igår at siden jeg har gått på magnesium en stund så kan det bremse kynnere.

Å, kan det gjøre en forskjell? Jeg har også tatt magnesium ganske lenge nå. Kanskje det er derfor jeg ikke kjenner så mye heller!
 
Back
Topp