Kynnere

Jeg har... Ble sykemeldt i dag og fått beskjed om å bare holde meg i ro pga masse kynnere. Startet gradvis fra uke 17.

Har ganske mye kynnere, også når jeg er i ro. Hadde det sist også. Fått beskjed om at det ikke er noe farlig. Om jeg får NPR jeg trener eller er i aktivitet så stopper jeg opp til det går over.

Ingenting som jeg kan merke faktisk... Merket ikke noe i forrige svangerskap heller :-P
Er uke 26 nå.
Kan forresten hende at jeg merker svakt at magen strammer seg, men ikke noe ubehag eller plagsomt :-)

Har en del kynnere, særlig om jeg "gjør noe" eller er sliten. Hadde ingenting sist, så har fått beskjed om å ta kontakt med føden dersom det øker på, siden jeg fødte så tidlig sist

"Godt" å høre at det er andre som har det sånn å(misforstå meg rett). Har i perioder skikkelige tak, får litt sånn trykk oppover i halsen og pulsen øker. Men har jo vært sånn iover 3 uker nå, så er vel kanskje bare sånn jeg er? Har vel så mange kynnere i ro som i aktivitet. Til tider mye på natta! Hmmm..

Har en del kynnere, særlig om jeg "gjør noe" eller er sliten. Hadde ingenting sist, så har fått beskjed om å ta kontakt med føden dersom det øker på, siden jeg fødte så tidlig sist
Ja, da er vel terskelen betraktelig lavere for å undersøke. Bra de følger opp.

Ikke som jeg har merket men jeg kan ikke huske at jeg har hatt noe særlig med kynnere i de to andre svangerskapene heller, hadde mye i det første svangerskapet. Da strammet magen seg i hytt og pine:-)

Har du sjekket deg på noen måte, eller ble du bare sykemeldt pga av at det var så mange?
Ja har vært inne til ekstra UL utvendig og innvendig for å se til at det ikke har noen påvirkning. Har heldigvis ikke det pr. nå. Så får hyppig kontroller nå. Hadde dette også sist gang, fikk da premature rier med påvirkning av cervix.

Veit ikke om jeg har hatt kynnere, er førstegangs, så veit ikke hva jeg skal kjenne etter :-P

Hadde masse kynnere de siste to.mnd med første! Ingenting med andre, med tredje littegrann rundt uke 28 og en del på slutten! Nå har jeg hatt det siden uke 17 iallefall og har flere stk for dagen! Og huleboeren er kjempe aktiv! Romsterer hele tiden og sparker og eg føler han skal dette ut nedentil

Begynte å merke kynnere først sist uke. Mest på kvelden og hvis jeg er veldig aktiv. Magen blir nesten 'todelt' hard, er noe ubehagelig. Og lillegutt har også begynt å bli veldig aktiv, ser noen bevegelser utenpå magen nå<3

Jordmor sa på sist kontroll at man får kynnere tidligere hvis man har gått gravid før. Om man fikk de var det kroppen sin måte å gi beskjed om å ta det mer med ro. Hadde en del kynnere i forrige svangerskap, både under aktivitet og når jeg satt i ro. Har hittil ikke kjent noen kynnere.

Ja har vært inne til ekstra UL utvendig og innvendig for å se til at det ikke har noen påvirkning. Har heldigvis ikke det pr. nå. Så får hyppig kontroller nå. Hadde dette også sist gang, fikk da premature rier med påvirkning av cervix.
Får håpe du slipper påvirkning av cervix og premature rier denne gangen.. Ikke gøy med så mye kynnere så tidlig.

Jordmor sa på sist kontroll at man får kynnere tidligere hvis man har gått gravid før. Om man fikk de var det kroppen sin måte å gi beskjed om å ta det mer med ro. Hadde en del kynnere i forrige svangerskap, både under aktivitet og når jeg satt i ro. Har hittil ikke kjent noen kynnere.
Førtsegangsgravid, så spent på hvordan jeg skal bli i et evt senere svangerskap. Føler ikke det er noe forskjell på om jeg er i ro og aktivitet, så mulig jeg bare har kynnere. Men litt roligere nå enn for noen dager siden. Hun har kommet litt mer opp av bekkenet(ligge langt nede lenge) , og det føles litt mer behagelig.

Begynte å merke kynnere først sist uke. Mest på kvelden og hvis jeg er veldig aktiv. Magen blir nesten 'todelt' hard, er noe ubehagelig. Og lillegutt har også begynt å bli veldig aktiv, ser noen bevegelser utenpå magen nå<3
Veldig merkelig følelse.... Kan jo kjenne tydelig hvordan babyen ligger når det strammer sånn..

Ble sykmeldt forrige sv.skap 3mnd før termin pga kynnere. Har allerede kjent tendensen denne gangen ja. Er spent på hvordan det skal gå på jobb etter ferien.
Fødte prematurt forrige gang, så tar det absolutt med ro tidlig hvis det skulle bli samme mønster på kynnerne. 23+0 nå.

Ble sykmeldt forrige sv.skap 3mnd før termin pga kynnere. Har allerede kjent tendensen denne gangen ja. Er spent på hvordan det skal gå på jobb etter ferien.
Fødte prematurt forrige gang, så tar det absolutt med ro tidlig hvis det skulle bli samme mønster på kynnerne. 23+0 nå.

Da er det nok veldig fornuftig å ta det med ro denne gangen ja! :-) var plaget og ble sykmeldt siste tiden pga kynnere og lavt blodtrykk sist (2013). Men fødte heldigvis til termin. Men kjenner samme tendensene nå og lurer på om det er noe man kan gjøre for å forebygge?? Har prøvd å være flinkere til å holde meg i form og går mye turer - men det utløser ofte sterke kynnere og en ubeskrivelig tissetrang!!! Litt upraktisk....

Har begynt å plages mye med kynnere den siste uka og blir litt skremt over hvor fort de har økt i styrke og mengde. De kommer regelmessig med 5-10 minutters mellomrom hvis jeg blir for sliten. Er 22+6 i dag. Legen min er bekymret, men jeg skal prøve å begynne jobbe noe den uka her og se hvordan det går. Fått beskjed om at hun sykmelder meg igjen hvis jobben framprovoserer det :(

Back
Topp