Kynnere.

Cilie09

Flørter med forumet
Jeg er i uke 34+2 og har utrolig mye kynnere når jeg slapper helt av på sofaen. Ikke vondt, bare litt ubehagelig.

Er det flere som er mye plaget med dette?

Ja hatt kynnere leeenge, og de kommer bare oftere og blir bare mer ubehagelige for hver dag:p

Ja, mine er mye kraftigere og hyppigere nå enn for er par uker siden... 34+6.

Puh! Godt å høre. :) Trodde man fikk mest kynnere når man gikk, var sliten osv. Ikke når man slapper av.

Jo her kommer de av og til når jeg bare slapper av også. Jordmor sa at det kan skyldes både psykisk stress, at du har styrt veldig dagen før, sovet lite, eller bare at du er generelt sliten i kroppen :)

Jo her kommer de av og til når jeg bare slapper av også. Jordmor sa at det kan skyldes både psykisk stress, at du har styrt veldig dagen før, sovet lite, eller bare at du er generelt sliten i kroppen :)

Så er ikke nødvendigvis tegn på tidlig fødsel?

Jeg har også mensmurringer, mye og flytende utflod/slim og løper på do døgnet rundt....

Jeg har også mensmurringer, mye og flytende utflod/slim og løper på do døgnet rundt....

Nei så lenge det ikke er regelmessig så er det ikke nødvendigvis tegn på tidlig fødsel :)

Vannete utflod og mensmurringer er vel ganske vanlig. Murrer mye mot slutten her også. Tenker at det bare er kroppen som begynner å gjøre seg klar :) babyen som kanskje jobber seg lenger ned i bekkenet osv.

Men ingenting er jo sikkert! Alt kan være tegn, og ingenting kan være tegn. Veldig vanskelig å avgjøre. Men jeg var aldri i tvil når riene begynte forrige gang. Bare de første timene hvor jeg ikke fikk helt ro i kroppen, men så begynte murringene å komme regelmessig og ble etterhvert sterkere. Da var jeg ikke i tvil om hva som var i ferd med å skje :)

Ja, mine er mye kraftigere og hyppigere nå enn for er par uker siden... 34+6.

Er det mine er også. Kommer oftere og oftere. Tenkte litt med gru på om det skjer noe....Blir fort litt engstelig. Heldigvis romsterer poden godt, så alt bra der. :)

Lite søvn - Check!
Sliten i kroppen - Check!
Litt stresset med tanke på det som kommer - Check!

Med andre ord, helt normalt. :)

Ikke uvanlig å løpe på do hele tiden. Oppe 2-3 ganger om natten og ofte på do på dagen. Drikker mye vann..:p

Er vel bare kroppen som klargjør seg til fødsel. ;)

Ja jeg får også når jeg ligger og slapper av. Ganske ubehagelig! Har hatt det i 10 uker i alle fall.. Er 34+6.

Nei så lenge det ikke er regelmessig så er det ikke nødvendigvis tegn på tidlig fødsel :)

Vannete utflod og mensmurringer er vel ganske vanlig. Murrer mye mot slutten her også. Tenker at det bare er kroppen som begynner å gjøre seg klar :) babyen som kanskje jobber seg lenger ned i bekkenet osv.

Men ingenting er jo sikkert! Alt kan være tegn, og ingenting kan være tegn. Veldig vanskelig å avgjøre. Men jeg var aldri i tvil når riene begynte forrige gang. Bare de første timene hvor jeg ikke fikk helt ro i kroppen, men så begynte murringene å komme regelmessig og ble etterhvert sterkere. Da var jeg ikke i tvil om hva som var i ferd med å skje :)

Jeg har et barn fra tidligere, men det er så mange år siden at jeg ikke husker stort fra graviditeten. (21 år siden!) Har tenkt på det noen ganger, men husker ikke hvordan veene startet. (Smertene)

Husker ikke så mye kynnere så tidlig fra forrige gang, derfor man blir usikker på om det er tegn på noe. :s

Ja jeg får også når jeg ligger og slapper av. Ganske ubehagelig! Har hatt det i 10 uker i alle fall.. Er 34+6.

Er rimelig ubehagelig ja....
10 uker?! Huff, det var mye.

Hadde noen få før når jeg var veldig aktiv, eller gikk lange turer. Nå kommer de hele dagen, og kvelden oftere enn før.

Ja! Jeg ligger rett ut på sofaen og har ganske så regelmessige kynnere ofte! Men ikke vonde:)

Er det mine er også. Kommer oftere og oftere. Tenkte litt med gru på om det skjer noe....Blir fort litt engstelig. Heldigvis romsterer poden godt, så alt bra der. :)

Ikke sant... Man lurer jo på hva som skjer der nede når ting stadig forandrer seg. Har lest at det er vanlig å ha kraftigere/hyppigere kynnere fra uke 32. Skal allikevel høre med jordmor i dag :)

Ikke sant... Man lurer jo på hva som skjer der nede når ting stadig forandrer seg. Har lest at det er vanlig å ha kraftigere/hyppigere kynnere fra uke 32. Skal allikevel høre med jordmor i dag :)

Er vel kroppen som forteller oss hva som kommer. ;) Så lenge det ikke er vondt, går det jo greit. Bare ubehagelig og usikkerheten kommer snikende....

Lykke til hos jordmor..1,5 uke til jeg skal snakke med min...:)

Får ofte kynnere når jeg har gått mye den dagen. Har ikke kynnetr når jeg får slappe helt av. Men får når jeg sitter. Veldig ubehageli ja. Tar jo tak i ryggen min også, så blir jo så ekstra sliten pga det. 32 uker idag.

Back
Topp