Kynnere!

Hermine

Gift med forumet
I hele går og store deler av natten tror jeg at jeg opplevde kynnere, ganske vonde også.. Har vært veldig engstelig, men føler meg bedre i dag. Smertene kom i jevnlige tak, og satt under trusestrikken på en måte. De starten ved lyskeområdet og beveget seg innover mot midten, deretter avtok smerten. Ikke noe hyggelig! Flere som har opplevd lignende?
Snakket med jordmor i dag, og hun sa jeg måtte ta det med ro og se det an. Redd for alt for tidlig fødsel nå, men har roet meg nå etter å ha snakket med gyn. Han sa jeg ikke skulle bekymre meg, og se det an. Ellers så er lille i magen i jevnlig aktivitet fra i går, og holdt meg våken i natt:-) Mannen fikk også kjenne spark i går!

Har sånne veldig ofte. Veldig vondt, fysisk og psykisk slitsomt. Det er visst ikke farlig isolert sett, men kommer det nedpress samtidig må man sjekke om det påvirker livmorhalsen. Jeg kjenner det spesielt etter aktivitet og utover natten.

Plaget med vonde kynnere her jeg også. Ganske tette å vonde sist også. Hadde dem fra uke 20-fødsel sist

Se det positivet i det, de trener opp livmoren.
Men jeg klarte ikke skille dem fra kynnere og tidlige rier sist gang. Men jeg skjønte noe var på gang da de kom tett og var regelmessige.

Hadde litt kynnere i uke 15, må si jeg ble bekymra da, for de var veldig ubehagelige også var det så tidlig. Men nå får jeg det kun hvis jeg har vært veldig aktiv, stressa o.l.. noe jeg gjør ofte med en 5 åring i hus ;)
Med henne hadde jeg jevnlig kynnere hver eneste dag fra uke 30 med mye nedpress, men fødte ikke Før 38+3 :) Jordmor sa livmoren gjør seg klar for fødsel, derfor man får de :) men hun sa de kunne være ubehagelige, men skulle ikke være direkte vonde, som rier feks.

Plaget med vonde kynnere her jeg også. Ganske tette å vonde sist også. Hadde dem fra uke 20-fødsel sist

Se det positivet i det, de trener opp livmoren.
Men jeg klarte ikke skille dem fra kynnere og tidlige rier sist gang. Men jeg skjønte noe var på gang da de kom tett og var regelmessige.
Sånn var det hos meg også. Kjente ikke forskjell på kynnerene og riene. :p

Sånn var det hos meg også. Kjente ikke forskjell på kynnerene og riene. :p

Men jeg er bare glad for det. Det ble en rask fødsel men ikke såå lenge vondt.

Når jeg ringte føden ringte jeg kun pga regelmessigheten å at de ble tettere.;)

Ikke uvanlig med kynnere allerede nå, men det skal ikke være smertefult. :) Jeg får mer kynnere av stress og det er vel kroppen sin måte å si fra om at man bør roe seg litt ned. :)

Takker for fine svar. Godt å høre at flere opplever noe lignende, og at det har gått bra for andre tidligere:-)

Men jeg er bare glad for det. Det ble en rask fødsel men ikke såå lenge vondt.

Når jeg ringte føden ringte jeg kun pga regelmessigheten å at de ble tettere.;)
Gikk ikke så raskt for meg, jeg måtte inn til sparketest pga lite liv (uke 38 ), og det var der den maskinen registrerte riene. ble innlagt med 3 cm åpning, og riene ble vonde samme dag, men hun kom ikke før 3 dager senere :p så var 3 lange døgn med intense rier :p

Gikk ikke så raskt for meg, jeg måtte inn til sparketest pga lite liv (uke 38 ), og det var der den maskinen registrerte riene. ble innlagt med 3 cm åpning, og riene ble vonde samme dag, men hun kom ikke før 3 dager senere :p så var 3 lange døgn med intense rier :p
Oi! Uffda;( hadde du 3 cm i uke 38?

Oi! Uffda;( hadde du 3 cm i uke 38?
Takk gud for epidermal på slutten, var så deilig når den tok de verste smertene :D
Ja hadde 3 cm åpning da jeg kom inn.. så fikk jeg beskjed om å bare gå og gå og gå, både ute, og i trapper får å få fortgang i det.. når jeg var 38+2 på morningen gikk slimproppen, men skjedde ikke mer.. på kvelden fikk jeg morfin sprøyte i låret så kroppen skulle få slappe av og jeg fikk sove en hel natt, (jordmoren sa at det ofte kunne starte fødselen), og våkna kl 07 på morningen av at vannet gikk :D 12 timer senere var hun ute :)

Back
Topp