Kynnere

LilleNea

Elsker forumet
Marslykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
På forrige jordmortime tok jeg opp at jeg har litt ubehag i magen, på ulike plasser av og til. Hun sa det bare var kynnere.. Men nå ligger jeg på sofaen å har skikkelig vondt overalt i magen, føles det som. Noe som stikker/svir inni der. Er det sånn kynnere er? Leste litt rundt om det på nettet, og utifra det jeg leste skal det ikke være smertefullt..? Dette er ubehagelig iallefall!!

Jeg har en del skikkelig ubehagelige kynnere,da er det vondt i hele magen og magen er knall hard.....
Og skikkelig ubehagelig når babyen beveger seg...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har ikke vonde kynnere enda, hadde to totalt forrige svangerskap. Men er skikkelig øm i hele magen og det er vondt når jeg bøyer meg. ganske plagsomt, men fikk beskjed av legen at det er normalt når ting strekkes og tøyes såpass mye.. Kan ikke huske at jeg var så øm sist, men husker at jeg var noe plaget da også..

Jeg har kynnere som er veldig ubehagelig, men ikke direkte smertefulle.. Er dem det så må det sjekkes :-)

Sto på som værst i en times tid, laga middag og ligger på sofaen igjen nå..kjenner det er ubehagelig enda, men ikke fult så vondt som i sta.. Nå er det også små søte spark som kommer :-)

Jeg har enda ikke hatt noen kynnere så vet liksom ikke hvordan det skal kjennes ut... ^^

Kynnere kan være vonde. Kan hende du har luftsmerter også? Det er ihverfall vondt.

På forrige jordmortime tok jeg opp at jeg har litt ubehag i magen, på ulike plasser av og til. Hun sa det bare var kynnere.. Men nå ligger jeg på sofaen å har skikkelig vondt overalt i magen, føles det som. Noe som stikker/svir inni der. Er det sånn kynnere er? Leste litt rundt om det på nettet, og utifra det jeg leste skal det ikke være smertefullt..? Dette er ubehagelig iallefall!!
Siden det stikker og svir, kan det godt være livmoren, guden, sener som blir strekt. Prøv å smør deg med en god krem. Og gni det ordentlig inn.

Hvordan føles en kynner ut? Er det forskjellig fra person til person? Jeg har ofte en føllelse av et "sug" i magen samtidig som den nedre del av magen blir hard. I dag har det velgig regelmessig hele dagen men det er ikke vondt bare ubehagelig.

Jeg har enda ikke hatt noen kynnere så vet liksom ikke hvordan det skal kjennes ut... ^^

Ikkje eg heller.. skulle ønske eg visste akkurat kossn det kjennes ut så ikkje eg tar feil av rier og kynnere seinare:p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Ikkje eg heller.. skulle ønske eg visste akkurat kossn det kjennes ut så ikkje eg tar feil av rier og kynnere seinare:p

Du tar nok ikke feil..., muligens i starten av riene... ;-)

Ingen fare, det merker du forskjell på! :P
Jeg har ganske vonde kynnere... Mye vondere denne gangen enn med førstemann. Kjenner liksom den "drar seg til" med at pusten blir litt tyngre og magen hardner. Så er det ubehagelig en stund, men ikke så vondt som rier, hehe ;)

Har sjøl slitt me kynnere å stikkninger i sist svangerskap. Hende d komme av og til nå og. Men kjenner mrst til kynnere dr magen blir hard å ubehag og nogen intense der pusten blir tung å magen stramer seg til. Dei er plagsomme og vonde kjennes ud som i fasen dr d ska snu fra kynnere å rier. Tar d opp på neste kontroll og følger med. Har to fra før som er komt 2 -3 veker før så dette blir spennanes å se når d nermer sg termin når hu har lyst å se dagens lys.. mn håpte eg slapp styre fra sist svangerskap med tidlig åpning 1-3 cm fra uke 29. Vil nyta liv å røra inni dr :-)

Mine kynnere kommer når jeg anstrenger meg litt for mye, eller etter sex. De er skikkelig ubehagelige og magen blir knallhard!! Det gjør vondt og jeg kan ha problemer med kynnere som kommer og går hele dagen hvis vi har hatt samleie på morgenen f.eks. Så kjenner jeg må ta hensyn til det og dermed blir det lite sex og en sur/frustrert samboer :P Jeg fødte nesten 3 uker før termin sist, og hadde en utrolig rask fødsel(!), så lurer på om jeg bør ta det litt mer med ro når det nærmer seg...?

Mine kynnere kommer når jeg anstrenger meg litt for mye, eller etter sex. De er skikkelig ubehagelige og magen blir knallhard!! Det gjør vondt og jeg kan ha problemer med kynnere som kommer og går hele dagen hvis vi har hatt samleie på morgenen f.eks. Så kjenner jeg må ta hensyn til det og dermed blir det lite sex og en sur/frustrert samboer :P Jeg fødte nesten 3 uker før termin sist, og hadde en utrolig rask fødsel(!), så lurer på om jeg bør ta det litt mer med ro når det nærmer seg...?
Jeg vil si du er ganske heldig med den sexen! Her vil ikke mannen røre meg en gang! Han syns det er ekkelt når det bor en baby så nærme :p jeg blir frustrert!

Har mye kynnere for tida. Fikk første 1.des da jeg var på loftet etter adventspynt, helt merkelig følelse. Etter det har det vært litt nå og da, men nå etter jobbstart merker jeg at det er en sammenheng med aktivitet og form. Får detutover ettermiddagen, tidligere på dagen etterhvert som uka går, fredag er det skikkelig ille, type hver gang jeg reiser meg / bøyer meg / går litt fort. Og det kommer oftere når jeg stresser. Vi kjørte forbi en bilulykke søndag, det var ganske ekkelt å se, og jeg fikk en skikkelig kynner som krevde litt pusting. Snodig kropp! Sjøl om jeg veit at det ikke er farlig, så er det ganske ubehagelig. Gleder meg til jeg skal jobbe litt mindre etter vinterferien, håper det blir bedre da.

Jeg vil si du er ganske heldig med den sexen! Her vil ikke mannen røre meg en gang! Han syns det er ekkelt når det bor en baby så nærme :p jeg blir frustrert!

Hehe ;) Forskjell på folk skjønner jeg! Her er mannen mer tent enn noen gang, jo mindre han får jo mer vil han ha! ;) Du får skru av lyset og be han late som om du ikke er gravid ;p

Ingen fare, det merker du forskjell på! :P
Jeg har ganske vonde kynnere... Mye vondere denne gangen enn med førstemann. Kjenner liksom den "drar seg til" med at pusten blir litt tyngre og magen hardner. Så er det ubehagelig en stund, men ikke så vondt som rier, hehe ;)

Hehe håper du har rett for sist ble eg satt i gang og jm måtte fortelle kortid eg hadde rier for eg merket det ikkje:p press riene merket eg då:p

Hehe håper du har rett for sist ble eg satt i gang og jm måtte fortelle kortid eg hadde rier for eg merket det ikkje:p press riene merket eg då:p

Vi snakker epidural da eller? :P Jordmor trengte ikke si ifra når mine kom for å si det sånn :D

Back
Topp