Kynnere....

kosebamse

Flørter med forumet
I går hadde jeg veldig mye kynnere, ubehagelig....mye stress på jobb i går, kan d ha en sammenheng?

ja,stress å kynnere kan gjerne gå hånd i hånd..Stress ned :)

Ja desverre..prøv å ta det litt roligere så vil de nok gi seg også[:)] noen kynnere av og til er jo vanlig, kroppen forbereder seg, men masse kynnere i forbindelse med stress er tegn på å roe ned[;)]

Da må jeg få lov til å spørre om en ting... i går, hadde jeg fri fra jobb. Var med lillegutt her til legen, han har fått øyebetennelse. Så han var hjemme fra bhg. (bare frem til i dag, slik at han har fått begynt på behandlingen før han gikk i bhg)
Jeg syns ikke det var en stressende dag, men alliavel hadde jeg endel kynnere...men jeg merker jeg generellt har mer kynnere nå enn hva jeg hadde tidlgiere....kanskje no med at man kommer lenger på vei, og at de blir tydeligere?[8|]

Trur livmora trene mer og at man kjenne d bedre fordi magen e blitt generelt strammere. Men ikkje nokka fali i guess[:)]

ORIGINAL: Laraa

Da må jeg få lov til å spørre om en ting... i går, hadde jeg fri fra jobb. Var med lillegutt her til legen, han har fått øyebetennelse. Så han var hjemme fra bhg. (bare frem til i dag, slik at han har fått begynt på behandlingen før han gikk i bhg)
Jeg syns ikke det var en stressende dag, men alliavel hadde jeg endel kynnere...men jeg merker jeg generellt har mer kynnere nå enn hva jeg hadde tidlgiere....kanskje no med at man kommer lenger på vei, og at de blir tydeligere?[8|]

er som regel ikke så mye som skal til før man får kynnere, spesielt hvis man har født før.. Jeg får kynnere når jeg sitter i sofaen å slapper av eller når jeg har lagt meg for å sove..
Er ingen fasit på hvorfor det skjer[&:] Rart hvordan kroppen fungerer.. hehe..

Jeg har hatt masse kynnere de siste dagene. Sterke... Magen blir stein stein hard og jeg blir helt matt / vissen i bena..... Kommer stort sett hver gang jeg reiser meg opp.... Og varer gangske lenge. Men setter jeg meg går de over.

Jordmor sa at så lenge de ikke er vonde, og det er de absolutt ikke, så var det sjelden det påvirket livmorhalsen noe. Men fikk jeg mer eller det fortsatte de neste dagene ville hun jeg skulle sykemeldes og evt inn for å måle livmorhalsen. Hun ba me prøve å unngå det som forårsaket kynnerne og ta det med ro i noen dager.

Det er lett med en syk 3 åring og en syk 18 mnd gammel jente hjemme[&:]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

ORIGINAL: Laraa

er som regel ikke så mye som skal til før man får kynnere, spesielt hvis man har født før.. Jeg får kynnere når jeg sitter i sofaen å slapper av eller når jeg har lagt meg for å sove..
Er ingen fasit på hvorfor det skjer[&:] Rart hvordan kroppen fungerer.. hehe..

Ja du sier noe der! De er nok mer tydelige når man har født før. Jeg merker det[:)]
Men, som det ble sagt over her, så lenge de ikke gjør vondt, så er det jo ikke farli! Kroppen trener jo bare på det store som skal skje[:D] Fantastisk hvordan kroppen fungere. Jeg blir helt fasinert![:D]

Uff, så man bør altså ikke ha så mye kynnera All time?.. har de mye iløpet av en arbeids dag, å de gangene jeg har det, er det nok ikke så lett å sette seg å slappe av litt. Mye å gjøre for en person på den jobben jeg da.. uff.. Men får dårlig samvittighet bare tanken av sykemeld.. tenker sånn at de aller fleste i slekta å familie har klart å jobbe fult til permisjon. å noen har hatt tyngere jobber.. [8|]

ORIGINAL: Gussi

Jeg har hatt masse kynnere de siste dagene. Sterke... Magen blir stein stein hard og jeg blir helt matt / vissen i bena..... Kommer stort sett hver gang jeg reiser meg opp.... Og varer gangske lenge. Men setter jeg meg går de over.

Jordmor sa at så lenge de ikke er vonde, og det er de absolutt ikke, så var det sjelden det påvirket livmorhalsen noe. Men fikk jeg mer eller det fortsatte de neste dagene ville hun jeg skulle sykemeldes og evt inn for å måle livmorhalsen. Hun ba me prøve å unngå det som forårsaket kynnerne og ta det med ro i noen dager.

Det er lett med en syk 3 åring og en syk 18 mnd gammel jente hjemme[&:]

hm.. burde jeg kanskje mase litt på legen min om å få målt denne livmorhalsen da? hver eneste kveld og natt kommer kynnerne min kastet på meg med 3-4 minutters mellomrom hele kvelden gjerne. de er vonde, ikke uutholdelige, men som menssmerter. jeg tar det allerede helt med ro pga kraftig bekkenløsning, så det holder kanskje å bare ligge der? aner ikke hva som forårsaker dem.

ORIGINAL: havet

Uff, så man bør altså ikke ha så mye kynnera All time?.. har de mye iløpet av en arbeids dag, å de gangene jeg har det, er det nok ikke så lett å sette seg å slappe av litt. Mye å gjøre for en person på den jobben jeg da.. uff.. Men får dårlig samvittighet bare tanken av sykemeld.. tenker sånn at de aller fleste i slekta å familie har klart å jobbe fult til permisjon. å noen har hatt tyngere jobber.. [8|]

D skal du ikke tenke på, d er din kropp og helse d er snakk om....og ikke minst den lille i magen. Som d er sagt over her, kroppen sin måte å si fra på[:)]

ORIGINAL: havet

Tror ikke det er noe problem om en har mye kynnere.... Kommer jo også an på hvordan de oppleves. Mine er sinnsykt sterke. Magen trekker seg sammen som bare det - har hatt kynnere i mine to forrige svangerskap, men de har ikke vært i nærheten av så sterke. De er så sterke at det nok klemmes på noen blodkar el i magen som gjør at jeg blir helt matt i beina (akkurat som ved et blodtrykksfall).

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt igjen dersom de økte på, fikk vondt eller blødning...

OKeei..[8|]. Nåvell.. vanskli å forklare for meg om mine er sterke kynnere, siden det er min første graviditet.. Men dem kjennes no i hvertfall.. vanskli for å gå når de kommer... Nånå.. skal til jordmor om 2 uker, så får ta det opp da.. [:)]

Back
Topp