Kynnere i timesvis?

LSførstegangs

Glad i forumet
Er det vanlig/flere av dere som har knallhard mage i timesvis?
Jeg er så lei av dette hver eneste ettermiddag og kveld. Ubehagelig, sprenger, orker ikke å spise og det er tungt å puste.. :'(

Jge hadde kynnere (vonde!!) i 8 timer en dag. Kom hvert tiende minutt.
Om kvelden har jeg gjerne endel, men bare ubehagelig. Men kjenner du deg bekymret, burde du ringe føden og høre med dem :)

Ja, jeg har vært og er mye plaget av kynnere som vare i timesvis. Det endte med måling (26-30 mm) av livmorhalsen i uke 28 og 50% sykemelding. Ble videre beordret til å ikke gjøre noe og bare jobbe hjemmefra da målet noen uker senere var 20 mm.

Det er ikke alltid slike kynnere påvirker livmorhalsen, men du burde få det målt så du ikke føder for tidlig :) Husk å ikke kos med magen din, da dette stimulerer muskelen (kynnere)!

Lykke til!

I går kveld startet det opp en periode med skikkelig vonde kynnere hos meg. Etter å ha fått ut veldig treg bommelom. :/ så vondt og ofte har jeg ikke hatt før. Har roet seg iløpet av natten heldigvis.

Ja, jeg har vært og er mye plaget av kynnere som vare i timesvis. Det endte med måling (26-30 mm) av livmorhalsen i uke 28 og 50% sykemelding. Ble videre beordret til å ikke gjøre noe og bare jobbe hjemmefra da målet noen uker senere var 20 mm.

Det er ikke alltid slike kynnere påvirker livmorhalsen, men du burde få det målt så du ikke føder for tidlig :) Husk å ikke kos med magen din, da dette stimulerer muskelen (kynnere)!

Lykke til!
Var de vonde eller bare ubehagelig hard sprengt mage liksom?

jeg kan også få kynnere i timesvis, men det er som regel når jeg har vært i for mye aktivitet. det gir seg som regel ikke før jeg har fått lagt meg ned på sengen:happy:

[kQUOTE="LSførstegangs, post: 19862850, member: 105916"]Var de vonde eller bare ubehagelig hard sprengt mage liksom?[/QUOTE]

Ikke vonde i det hele tatt. Bare ubehagelig, hard mage som slapper av først når jeg slapper av og gjør ingenting. Lignende det du har, eller har du vondt?

[kQUOTE="LSførstegangs, post: 19862850, member: 105916"]Var de vonde eller bare ubehagelig hard sprengt mage liksom?

Ikke vonde i det hele tatt. Bare ubehagelig, hard mage som slapper av først når jeg slapper av og gjør ingenting. Lignende det du har, eller har du vondt?[/QUOTE]
Magen blir hard og sprengt, blir vanskelig å puste og spise. Det pleier å gå bort først om natten, av å sove.
Skikkelig plagsomt, magen er stor nok nå også. Er i uke 31.

Jeg lurer litt på hva det er med måling av livmorhalsen...og kynnere?

Magen blir hard og sprengt, blir vanskelig å puste og spise. Det pleier å gå bort først om natten, av å sove.
Skikkelig plagsomt, magen er stor nok nå også. Er i uke 31.

Jeg lurer litt på hva det er med måling av livmorhalsen...og kynnere?

Ok, det virker ganske likt. Er også fryktelig ubehagelig å spise og sitte ja. De sier jo at kynnere ikke skal påvirke livmorhalsen, men på noen så gjør den jo det allikevel. Kan du ikke spørre ved neste sjekk om din er forkortet? Jeg hadde sikkert født alt om jeg ikke hadde fått beskjed om å ta det helt med ro. De stopper fødsler frem til uke 34, etter det er det mye tryggere :) Kanskje fornuftig å ro ned i tre uker til?

Ok, det virker ganske likt. Er også fryktelig ubehagelig å spise og sitte ja. De sier jo at kynnere ikke skal påvirke livmorhalsen, men på noen så gjør den jo det allikevel. Kan du ikke spørre ved neste sjekk om din er forkortet? Jeg hadde sikkert født alt om jeg ikke hadde fått beskjed om å ta det helt med ro. De stopper fødsler frem til uke 34, etter det er det mye tryggere :) Kanskje fornuftig å ro ned i tre uker til?
Når jeg har nevnt kynnere og hard mage på sykehuset eller hos ulike fastleger er det ingen som bryr seg.. Dvs får ingen svar på det. En lege sa: "du er spinkelt bygget, det er bare magen som presser seg ut "
Æh :-P

Når jeg har nevnt kynnere og hard mage på sykehuset eller hos ulike fastleger er det ingen som bryr seg.. Dvs får ingen svar på det. En lege sa: "du er spinkelt bygget, det er bare magen som presser seg ut "
Æh :-P

Hmmm...jeg er ikke overrasket over fastlegenes utsagn, men jm og lege ved sykehusene burde jo reagere! Aktivitet begrenser seg litt selv, så håper det går fint med deg de siste ukene, men dritt å ikke bli tatt seriøst da...

Hmmm...jeg er ikke overrasket over fastlegenes utsagn, men jm og lege ved sykehusene burde jo reagere! Aktivitet begrenser seg litt selv, så håper det går fint med deg de siste ukene, men dritt å ikke bli tatt seriøst da...
Ja, jeg får ta det opp neste gang.. Kan man måle/se livmorhalsen med utvendig ul?:-P

Sniker fra september, 2 dager på overtid ;-) Min jm gav meg streng beskjed om å roe ned hverdagen pga tidlige kraftige kynnere (rundt uke 25) og at jeg skulle ringe til føden noen dager etter hvis det ikke gav seg. Det gjorde det jo ikke, så tilslutt ringte jeg, var ikke bekymret eller noe altså. Men de ville se meg med en gang! Samme kveld kom vi på ultralyd (tror det var innvendig?), ingen påvirkning på livmorhalsen, men 50 % sykemelding..

(Det skal nevnes at jeg har blitt spådd noe tidligere fødsel pga kraftig kynneraktivitet,men her sitter jeg og hadde termin på søndag!! :-P )

Sniker fra september, 2 dager på overtid ;-) Min jm gav meg streng beskjed om å roe ned hverdagen pga tidlige kraftige kynnere (rundt uke 25) og at jeg skulle ringe til føden noen dager etter hvis det ikke gav seg. Det gjorde det jo ikke, så tilslutt ringte jeg, var ikke bekymret eller noe altså. Men de ville se meg med en gang! Samme kveld kom vi på ultralyd (tror det var innvendig?), ingen påvirkning på livmorhalsen, men 50 % sykemelding..

(Det skal nevnes at jeg har blitt spådd noe tidligere fødsel pga kraftig kynneraktivitet,men her sitter jeg og hadde termin på søndag!! :-P )

Ååå...det er min "frykt"! Har sitti på rumpa siden uke 28 pga fare for tidlig fødsel og kan banne på at jeg føder på overtid :P lykke til, håper det starter snart :)

Har hatt kynnere 1 time i går og flere timer idag. Veldig vondt :( bare jeg rører litt på meg er magen kjempestram. Verst helt nederst.
Håper ikke det påvirker noe enda.

Ååå...det er min "frykt"! Har sitti på rumpa siden uke 28 pga fare for tidlig fødsel og kan banne på at jeg føder på overtid :P lykke til, håper det starter snart :)

De blir ikke akkurat mindre vonde jo nærmere man kommer termin heller.. :-/ Virkelig forbanner kynnere. Tenk at det finnes de som aldri merker en eneste en.. Håper du slipper å vente på overtid! Jeg sitter nå her i dag og. Men plutselig er hun her! :-)

Back
Topp