Jøss, den bar drøy, så at noen ikke eier viljestyrke gjør at de velger det selv? Så da er det like «innafor» å kommentere de som de som fantisk propper kroppen med proteiner og sleper seg selv på studio flere ganger i uke? Jeg vil påstå at det er lettere å bygge fett enn muskler[emoji6] om man ster bort ifra uhyre sjeldne diagnoser da så klart
Det er ikke greit å kommentere noen av dem. Har ikke folk nok komplekser med sin egen kropp fra før?
Hvorfor i alle dager skal vi kreve vår rett til å kommentere kroppen til folk; vi har jo ikke den fjerneste anelse om hva folk går igjennom, men at man skal ta spesielt hensyn til en av gruppene synes jeg er merkelig.
Det er sosialt akseptert at jeg skal få kommentarer for å ha synlige muskler når jeg er tynn mens hadde jeg vært overvektig hadde det bare vært synd i meg? Det hadde ikke vært synd i meg om jeg var overvektig, og det er ikke synd i meg for at jeg ikke er det. Ikke var det synd i meg da jeg var undervektig heller.
Her er da altså sånn jeg tolker det:
OM de overvektige, for dét er ikke greit å si:
"Stakkars deg som er overvektig, du er jo kanskje syk og du mangler jo viljestyrke"
"Stakkars deg som propper i deg mat og ikke sleper deg på treningsstudioet hver dag."
"Jeg skal ikke si noe fordi det er synd i deg."
Til de med synlige muskler, det er nemlig greit å kommentere:
"Stakkars deg som føler du må trene for å holde kroppen i funksjon pga sykdom."
"Stakkars deg som har viljestyrke nok til å jobbe mot kroppen."
"Stakkars deg som propper i deg proteiner og sleper deg på trening hver dag."
"Jeg ser musklene dine, (selv om du har like mange muskler i kroppen som meg, og dine er litt mer trent,) så synes jeg ikke du er fin."
"Du har valgt selv å ta vare på kroppen din, så jeg skal kommentere det."