Kvinner med muskler

Synes Bjørgen er flott jeg, skulle gjerne ha fått til det hun har. Men hun er jo sterk som en bjørn, og musklene hennes tjener en funksjon. Da er det flott :D
Jeg liker også at folk er blitt mer tolerante :)

Ja, ikke misforstå meg. For henne har det jo en funksjon. Og ingen ting mot henne. Men jeg har selv ikke noe behov for å bli så markert. I tillegg har jeg selv slitt litt med å like egen kropp pga at andre har sagt jeg ser ut som en mann med mine muskler. Og da er jeg egentlig litt at jeg ikke prøver å bygge for mye muskler eller få ned fettprosenten for mye til at alle muskler syns. Men jeg syns folk må bli mer tolerante uansett kroppsfasong. Det er ikke hyggelig å høre man er for feit, tynn eller for muskuløs. [emoji4]
Jeg ser innimellom på Instagram at noen snakker ned om kroppsfasonger, og det er ikke bra.
 
Ja, ikke misforstå meg. For henne har det jo en funksjon. Og ingen ting mot henne. Men jeg har selv ikke noe behov for å bli så markert. I tillegg har jeg selv slitt litt med å like egen kropp pga at andre har sagt jeg ser ut som en mann med mine muskler. Og da er jeg egentlig litt at jeg ikke prøver å bygge for mye muskler eller få ned fettprosenten for mye til at alle muskler syns. Men jeg syns folk må bli mer tolerante uansett kroppsfasong. Det er ikke hyggelig å høre man er for feit, tynn eller for muskuløs. [emoji4]
Jeg ser innimellom på Instagram at noen snakker ned om kroppsfasonger, og det er ikke bra.

Synes d at du føler at du må det, jeg er sikker på at du er flott jeg :D
 
Synes d at du føler at du må det, jeg er sikker på at du er flott jeg :D

Takk! Hører heldigvis mindre i voksen alder. Og jeg har som jeg har skrevet tidligere her, begynt å like kroppen mer. Jeg har dager da jeg lar muskler syns, og dager jeg vil dekke dem til med klær. Det kan gå litt opp og ned. Men jeg får høre av både mannen og mine nærmeste at det er fint med markerte muskler. Her er det spesielt lår og legger og armer som muskler syns på. Jeg har aldri hatt så lav fettprosent at jeg har tydelig ruter på magen, bare litt øverst på magen. Og kroppen min har en funksjon! [emoji4]
 
Syns litt er fint :)
 
Jeg tenker lite på hvordan andre ser ut. Personligheten som teller. Ett rasshøl kan man være uansett hvordan man ser ut.
 
Man blir ikke nødvendigvis firkantet og senete på puppene om man trener og får muskler. Jeg har alltid hatt en del muskler (og mottatt mye kritikk for det, bl.a at biceps/triceps syns godt, og mye muskler på legger/lår), men jeg har hatt store pupper for det. Jeg har til tider fått spørsmål om de er operert siden de er store og at jeg i tillegg trener mye. Men nei, de er ekte. Og jeg gikk opp 3 bh-størrelser etter å ha fått barn (ammer fortsatt), så nå ser jeg jo enda mer «Pamela» ut. [emoji12] Dette med små eller store pupper er jo ofte genetisk, og ikke alltid slik at puppene lar seg trene bort. Nå skulle jeg gjerne hatt litt mindre pupper siden de får for mye fokus og at det er vanskelig til tider med klær pga puppene. Men de er hva de er, og de er en del av meg.

Nei, det sa jeg ikke heller, men ofte blir det sånn når man driver med "skikkelig" fitness, fordi man jobber aktivt for å senke kroppsfettet. Det er jo ikke uten grunn at mange i miljøet opererer puppene. ;)
 
Nei, det sa jeg ikke heller, men ofte blir det sånn når man driver med "skikkelig" fitness, fordi man jobber aktivt for å senke kroppsfettet. Det er jo ikke uten grunn at mange i miljøet opererer puppene. ;)

Ja, ville bare poengtere at puppene ikke nødvendigvis forsvinner med mye trening [emoji6] Jeg har trent 6 dager i uka, og gjerne to økter per dag før jeg ble gravid. Syns det er viktig at folk ikke er redd for å trene vekk formene sine, for det skjer nok kun på ekstrem diett. [emoji6][emoji4]
 
Ja, ville bare poengtere at puppene ikke nødvendigvis forsvinner med mye trening [emoji6] Jeg har trent 6 dager i uka, og gjerne to økter per dag før jeg ble gravid. Syns det er viktig at folk ikke er redd for å trene vekk formene sine, for det skjer nok kun på ekstrem diett. [emoji6][emoji4]

Og de som trener fitness trener jo ikke vanlig. ;)
Enig med deg at det er viktig å holde seg i form.
Det er nok vanligere å være redd for å trene når man har lite former fra naturens side, for puppene forsvinner jo gjerne før magen og rumpa og de plassene man gjerne vil ha litt mindre. :p
 
Og de som trener fitness trener jo ikke vanlig. ;)
Enig med deg at det er viktig å holde seg i form.
Det er nok vanligere å være redd for å trene når man har lite former fra naturens side, for puppene forsvinner jo gjerne før magen og rumpa og de plassene man gjerne vil ha litt mindre. :p

Ja, og jeg har hørt flere si at de er redd for å både miste pupper og få såkalte «mannemuskler» av å bare trene en gang i uka. Og det skjer jo ikke. Kroppen er skapt for å være i bevegelse, ikke for å sitte i sofaen og spise potetgull [emoji4][emoji4]
 
Ja, og jeg har hørt flere si at de er redd for å både miste pupper og få såkalte «mannemuskler» av å bare trene en gang i uka. Og det skjer jo ikke. Kroppen er skapt for å være i bevegelse, ikke for å sitte i sofaen og spise potetgull [emoji4][emoji4]

Hehe, nei, det skal rimelig mye mer til.
Jeg liker både sofasitting og potetgullspising jeg altså, men kroppen blir fort dvask og syk av å ikke få røre på seg.
Misunner ikke dem som ikke har muligheten til å trene/røre seg vanlig. :/
 
Hehe, nei, det skal rimelig mye mer til.
Jeg liker både sofasitting og potetgullspising jeg altså, men kroppen blir fort dvask og syk av å ikke få røre på seg.
Misunner ikke dem som ikke har muligheten til å trene/røre seg vanlig. :/

Ja, det skal ganske mye til å bygge muskler ja!
Ja, jeg tror jeg seriøst hadde blitt deprimert om jeg ikke hadde muligheten til å trene eller røre på meg. Eller jeg vet jeg hadde blitt deprimert av det. I hvert fall om det var varig. Jeg var i en ulykke for noen år siden, og kunne ikke trene på ca 3 mnd etterpå. Kjente på tristheten rundt å ikke kunne røre så mye på meg. Det var tøft! Så de som ikke har mulighet til å trene og bevege seg mye har min fulle sympati.
Selv er jeg ikke like glad i potetgull og å tilbringe mye tid i sofaen. Men det er godt når man er ekstra sliten å synke ned i en god sofa! [emoji4]
 
Jeg synes det er fint å være normalt trent. Fast i fisken og flat mage..

Synes ikke det er fint med for mye muskler, det er liksom mannen som skal ha muskler og være macho.
 
Definerte muskler på kvinner er fint, men jeg synes det er en grense for hvor definerte de kan være før det bikker, og personlig synes jeg ikke Bjørgen er spesielt flott. Hun blir for maskulin. Men som toppidrettsutøver er det helt innafor. Om noen år nå, ser hun nok helt annerledes ut selv om hun fortsatt vil være sprek og fit.
For å ta henne som eksempel allerede nevnt.
 
Back
Topp