Kvinner med muskler

Kvinner ER jo fysisk svakere fra naturens side, og det er jo en smakssak hva man definerer som "sterk" og "svak," og "maskulin" og "feminin."
Jeg synes det blir veldig maskulint på en litt kunstig måte når puppene blir firkantede og "senete," og er veldig glad i mine egne former, som kom så altfor sent :p, så at noen vil trene dem bort er uforståelig for meg.

Joda, men muskler relativt til kjønn. For de fleste menn må jo også jobbe for musklene sine på samme måte som kvinner må, selv om det kan være enklere for dem.
 
Ser den altså, men for min del lurer jeg fordi det er akseptert at menn har muskler. Kvinner skal liksom se svakere ut virker det som. Eller, virket det som, for de fleste her sier jo at det er helt ok :)

Fordi kvinner er feminine og menn er maskuline,vi har forskjellig fysikk og hormoner i kroppen, dette gjør at menn i itgabgspunktet bygger lettere muskler enn kvinner, fra naturens side er det slik at menn er sterkere fysisk enn kvinner , er ikke for uten grunn at «kvinner og barn først» var en regel i gamledager. Så altså, helt naturlig
 
Fordi kvinner er feminine og menn er maskuline,vi har forskjellig fysikk og hormoner i kroppen, dette gjør at menn i itgabgspunktet bygger lettere muskler enn kvinner, fra naturens side er det slik at menn er sterkere fysisk enn kvinner , er ikke for uten grunn at «kvinner og barn først» var en regel i gamledager. Så altså, helt naturlig

Gamle dager var gamle dager. Nå er det akseptabelt at menn viser følelser, jobber i barnehage og går i "feminine" farger. Så hvorfor skal ikke kvinner få gjøre ting som er sett på som maskulint?
 
Gamle dager var gamle dager. Nå er det akseptabelt at menn viser følelser, jobber i barnehage og går i "feminine" farger. Så hvorfor skal ikke kvinner få gjøre ting som er sett på som maskulint?

Sier ikke at alt var bra i gamle dager, prøvde bare å få frem at kvinner har en helt annen fysikk enn menn og faktisk er et svakere kjønn fysisk. kvinner kan da gjøre som de vil for min delmen kvinner med muskler er jo ikke like naturlig som menn med musker.
 
Rart å blande med feite folk[emoji848] ofte er ikke folk feite fordi de vil det selv og ofte er det diagnoser og et sykdomsbilde med. Om man har synlige muskler som kvinne vil jeg påstå at man i de aller fleste tilfellene har jobbet for det og valgt den kroppen selv så å si at noe ikke er pent, om man har valgt det selv syns jeg er mer innafor enn hvis man ikke har valgt det.
Synes ikke det er rart overhode. Er ikke alle overvektige som har en diagnose eller sykdom å "skylde på", det er utrolig mange som velger det selv. Sitter man i sofaen hele dagen og spiser mer enn man forbrenner så er det et valg mange gjør. Følgesykdommer som mange får nettopp pga dette er jo da også selvpåførte fordi de har tatt et valg det. Velger man å fokusere på kosthold og trening er det også et valg.

Også mulig å dra den med sykdom akkurat den andre veien, for hva vet vel vi om den personen som trener for harde livet hver dag gjør det fordi de har en sykdom som tilsier at man MÅ trene mye for å opprettholde kroppsfunksjon.
Hva med dem hater sin egen kropp fordi de er tynne og ikke klarer legge på seg?

Er det greit at jeg kommenterer kroppen til venninnen min med synlige muskler som desperat prøver å ta vare på seg selv, mens den tjukke får sitte i sofaen og renne bort uten at jeg sier noe? Det er rett og slett bare dårlig gjort og en skikkelig bjørnetjeneste. Kanskje den overvektige venninnen i mange tilfeller kunne trengt noen som bryr seg nok til å dra henne med ut eller på trening fremfor å ikke si noe og synes synd i henne for at hun har større sannsynlighet for en følgesykdom.
 
Synes ikke det er rart overhode. Er ikke alle overvektige som har en diagnose eller sykdom å "skylde på", det er utrolig mange som velger det selv. Sitter man i sofaen hele dagen og spiser mer enn man forbrenner så er det et valg mange gjør. Følgesykdommer som mange får nettopp pga dette er jo da også selvpåførte fordi de har tatt et valg det. Velger man å fokusere på kosthold og trening er det også et valg.

Også mulig å dra den med sykdom akkurat den andre veien, for hva vet vel vi om den personen som trener for harde livet hver dag gjør det fordi de har en sykdom som tilsier at man MÅ trene mye for å opprettholde kroppsfunksjon.
Hva med dem hater sin egen kropp fordi de er tynne og ikke klarer legge på seg?

Er det greit at jeg kommenterer kroppen til venninnen min med synlige muskler som desperat prøver å ta vare på seg selv, mens den tjukke får sitte i sofaen og renne bort uten at jeg sier noe? Det er rett og slett bare dårlig gjort og en skikkelig bjørnetjeneste. Kanskje den overvektige venninnen i mange tilfeller kunne trengt noen som bryr seg nok til å dra henne med ut eller på trening fremfor å ikke si noe og synes synd i henne for at hun har større sannsynlighet for en følgesykdom.

Jøss, den bar drøy, så at noen ikke eier viljestyrke gjør at de velger det selv? Så da er det like «innafor» å kommentere de som de som fantisk propper kroppen med proteiner og sleper seg selv på studio flere ganger i uke? Jeg vil påstå at det er lettere å bygge fett enn muskler[emoji6] om man ster bort ifra uhyre sjeldne diagnoser da så klart
 
Synes ikke det er rart overhode. Er ikke alle overvektige som har en diagnose eller sykdom å "skylde på", det er utrolig mange som velger det selv. Sitter man i sofaen hele dagen og spiser mer enn man forbrenner så er det et valg mange gjør. Følgesykdommer som mange får nettopp pga dette er jo da også selvpåførte fordi de har tatt et valg det. Velger man å fokusere på kosthold og trening er det også et valg.

Også mulig å dra den med sykdom akkurat den andre veien, for hva vet vel vi om den personen som trener for harde livet hver dag gjør det fordi de har en sykdom som tilsier at man MÅ trene mye for å opprettholde kroppsfunksjon.
Hva med dem hater sin egen kropp fordi de er tynne og ikke klarer legge på seg?

Er det greit at jeg kommenterer kroppen til venninnen min med synlige muskler som desperat prøver å ta vare på seg selv, mens den tjukke får sitte i sofaen og renne bort uten at jeg sier noe? Det er rett og slett bare dårlig gjort og en skikkelig bjørnetjeneste. Kanskje den overvektige venninnen i mange tilfeller kunne trengt noen som bryr seg nok til å dra henne med ut eller på trening fremfor å ikke si noe og synes synd i henne for at hun har større sannsynlighet for en følgesykdom.

Enig i at tynne og tykke er like, det er ikke ok å rakke ned på tynne!
De aller fleste overvektige blir det likevel av en grunn, og det er som regel fysisk sykdom (eller medisiner), psykisk sykdom eller dårlig kunnskap om kropp og mat.
 
Jøss, den bar drøy, så at noen ikke eier viljestyrke gjør at de velger det selv? Så da er det like «innafor» å kommentere de som de som fantisk propper kroppen med proteiner og sleper seg selv på studio flere ganger i uke? Jeg vil påstå at det er lettere å bygge fett enn muskler[emoji6] om man ster bort ifra uhyre sjeldne diagnoser da så klart
Enig med deg i at den var drøy.
 
Jøss, den bar drøy, så at noen ikke eier viljestyrke gjør at de velger det selv? Så da er det like «innafor» å kommentere de som de som fantisk propper kroppen med proteiner og sleper seg selv på studio flere ganger i uke? Jeg vil påstå at det er lettere å bygge fett enn muskler[emoji6] om man ster bort ifra uhyre sjeldne diagnoser da så klart
Enig med deg i at den var drøy.
 
Hvorfor er det mer greit å si at en kroppstype er mer stygg enn en annen en?
 
Jøss, den bar drøy, så at noen ikke eier viljestyrke gjør at de velger det selv? Så da er det like «innafor» å kommentere de som de som fantisk propper kroppen med proteiner og sleper seg selv på studio flere ganger i uke? Jeg vil påstå at det er lettere å bygge fett enn muskler[emoji6] om man ster bort ifra uhyre sjeldne diagnoser da så klart

Det er ikke greit å kommentere noen av dem. Har ikke folk nok komplekser med sin egen kropp fra før?

Hvorfor i alle dager skal vi kreve vår rett til å kommentere kroppen til folk; vi har jo ikke den fjerneste anelse om hva folk går igjennom, men at man skal ta spesielt hensyn til en av gruppene synes jeg er merkelig.

Det er sosialt akseptert at jeg skal få kommentarer for å ha synlige muskler når jeg er tynn mens hadde jeg vært overvektig hadde det bare vært synd i meg? Det hadde ikke vært synd i meg om jeg var overvektig, og det er ikke synd i meg for at jeg ikke er det. Ikke var det synd i meg da jeg var undervektig heller.

Her er da altså sånn jeg tolker det:

OM de overvektige, for dét er ikke greit å si:
"Stakkars deg som er overvektig, du er jo kanskje syk og du mangler jo viljestyrke"
"Stakkars deg som propper i deg mat og ikke sleper deg på treningsstudioet hver dag."
"Jeg skal ikke si noe fordi det er synd i deg."

Til de med synlige muskler, det er nemlig greit å kommentere:
"Stakkars deg som føler du må trene for å holde kroppen i funksjon pga sykdom."
"Stakkars deg som har viljestyrke nok til å jobbe mot kroppen."
"Stakkars deg som propper i deg proteiner og sleper deg på trening hver dag."
"Jeg ser musklene dine, (selv om du har like mange muskler i kroppen som meg, og dine er litt mer trent,) så synes jeg ikke du er fin."
"Du har valgt selv å ta vare på kroppen din, så jeg skal kommentere det."
 
Opp til hver enkelt, men ikke noe jeg vil ha selv :)
 
Jeg var vel den som nevnte overvektig, så mulig det er meg svaret var angående å dra inn "feite" i detbatten. Spørsmålet fra meg var hvorfor det er greit å kommentere tynne/veltrente kropper negativt, men ikke overvektig/store kropper? Jeg mener at man skal ha respekt for hvordan andre ser ut uansett og at man bør være stolt av kroppen sin! Og tilbake til årsak, så er det for mange kroppsstørrelser flere årsaker. Selv om mange ting som psykiske faktorer, arv, sykdommer etc bidrar, så er det faktisk også slik at hva man putter i munnen og hvor lite/mye aktiv man er bidrar til hvordan kroppen ser ut (i begge retninger). Så får både tynne/tykke/runde/veltrente/utrente så er det ofte noe man kan bidra med selv.
 
Kvinner ER jo fysisk svakere fra naturens side, og det er jo en smakssak hva man definerer som "sterk" og "svak," og "maskulin" og "feminin."
Jeg synes det blir veldig maskulint på en litt kunstig måte når puppene blir firkantede og "senete," og er veldig glad i mine egne former, som kom så altfor sent :p, så at noen vil trene dem bort er uforståelig for meg.

Man blir ikke nødvendigvis firkantet og senete på puppene om man trener og får muskler. Jeg har alltid hatt en del muskler (og mottatt mye kritikk for det, bl.a at biceps/triceps syns godt, og mye muskler på legger/lår), men jeg har hatt store pupper for det. Jeg har til tider fått spørsmål om de er operert siden de er store og at jeg i tillegg trener mye. Men nei, de er ekte. Og jeg gikk opp 3 bh-størrelser etter å ha fått barn (ammer fortsatt), så nå ser jeg jo enda mer «Pamela» ut. [emoji12] Dette med små eller store pupper er jo ofte genetisk, og ikke alltid slik at puppene lar seg trene bort. Nå skulle jeg gjerne hatt litt mindre pupper siden de får for mye fokus og at det er vanskelig til tider med klær pga puppene. Men de er hva de er, og de er en del av meg.
 
Marit Bjørgen er jo topptrent, det er i overkant litt mye. Men en helt normal dame, som har muskler pga vanlig trening er jo kjempe fint :) det gir jo en så fin kroppsholdning :)

Jeg at det er mye mer akseptert i dag å ha trent kropp som dame enn hva det var før! Det har jo blitt litt statussymbol å være veltrent!

Jeg har alltid hatt ganske synlige muskler i ben og armer, og har utelukkende fått beskjed om at det er positivt. Jeg forstår dog argumentene her over med å trekke inn behovet for å kommentere kropper, det er ufint uavhengig av hvilken kropp du eier. En kropp sier for meg fint lite om personlige egenskaper hos en person :)
 
Last edited:
Marit Bjørgen er jo topptrent, det er i overkant litt mye. Men en helt normal dame, som har muskler pga vanlig trening er jo kjempe fint :) det gir jo en så fin kroppsholdning :)

Jeg at det er mye mer akseptert i dag å ha trent kropp som dame enn hva det var før! Det har jo blitt litt statussymbol å være veltrent!

Jeg har alltid hatt ganske synlige muskler i ben og armer, og har utelukkende fått beskjed om at det er positivt. Jeg forstår dog argumentene her over med å trekke inn behovet for å kommentere kropper, det er ufint uavhengig av hvilken kropp du eier. En kropp sier for meg fint lite om personlige egenskaper hos en person :)

Veldig enig med deg! [emoji4] Marit Bjørgen kan være litt av den ekstreme varianten ja. Og muskler pga vanlig trening er fint! Jeg har faktisk begynt å like kroppen min mer etter jeg ble voksen. Har alltid trent og vært i bevegelse. Som barn og ungdom hadde jeg også markerte muskler, og fikk mye kritikk for det. Syns det er positivt at det er mer akseptert med kvinner med muskler, for noen har bare en sånn kroppstype! Jeg hadde jo aldri sagt til en tykk eller tynn person at kroppen deres var feil på noen måte. Kropp er ganske privatsak mener jeg.
 
Veldig enig med deg! [emoji4] Marit Bjørgen kan være litt av den ekstreme varianten ja. Og muskler pga vanlig trening er fint! Jeg har faktisk begynt å like kroppen min mer etter jeg ble voksen. Har alltid trent og vært i bevegelse. Som barn og ungdom hadde jeg også markerte muskler, og fikk mye kritikk for det. Syns det er positivt at det er mer akseptert med kvinner med muskler, for noen har bare en sånn kroppstype! Jeg hadde jo aldri sagt til en tykk eller tynn person at kroppen deres var feil på noen måte. Kropp er ganske privatsak mener jeg.

Synes Bjørgen er flott jeg, skulle gjerne ha fått til det hun har. Men hun er jo sterk som en bjørn, og musklene hennes tjener en funksjon. Da er det flott :D
Jeg liker også at folk er blitt mer tolerante :)
 
Det er ikke greit å kommentere noen av dem. Har ikke folk nok komplekser med sin egen kropp fra før?

Hvorfor i alle dager skal vi kreve vår rett til å kommentere kroppen til folk; vi har jo ikke den fjerneste anelse om hva folk går igjennom, men at man skal ta spesielt hensyn til en av gruppene synes jeg er merkelig.

Det er sosialt akseptert at jeg skal få kommentarer for å ha synlige muskler når jeg er tynn mens hadde jeg vært overvektig hadde det bare vært synd i meg? Det hadde ikke vært synd i meg om jeg var overvektig, og det er ikke synd i meg for at jeg ikke er det. Ikke var det synd i meg da jeg var undervektig heller.

Her er da altså sånn jeg tolker det:

OM de overvektige, for dét er ikke greit å si:
"Stakkars deg som er overvektig, du er jo kanskje syk og du mangler jo viljestyrke"
"Stakkars deg som propper i deg mat og ikke sleper deg på treningsstudioet hver dag."
"Jeg skal ikke si noe fordi det er synd i deg."

Til de med synlige muskler, det er nemlig greit å kommentere:
"Stakkars deg som føler du må trene for å holde kroppen i funksjon pga sykdom."
"Stakkars deg som har viljestyrke nok til å jobbe mot kroppen."
"Stakkars deg som propper i deg proteiner og sleper deg på trening hver dag."
"Jeg ser musklene dine, (selv om du har like mange muskler i kroppen som meg, og dine er litt mer trent,) så synes jeg ikke du er fin."
"Du har valgt selv å ta vare på kroppen din, så jeg skal kommentere det."

Poenget mitt: å sammenligne en kropp noen har jobba hard for å få med en kropp noen så gjerne skulle unngått blir for meg veldig rart. uansett, kommenterer ikke amdres kropp åpent, så det er sagt, jeg kommenterer inne på et forum der spørsmålet var en type kropp ikke spesifik «den» personens kropp
 
Back
Topp