Kveldsuro

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Er det flere som sliter med det?

Hun sover hele natten og er stort sett rolig om dagen, bare litt selskapssyk. Men om kvelden, derimot.. Hun virker (og er) sulten men etter å ha spist bittelitt så begynner hun og kave og skrike. Det virker som hun ikke har tålmodig til å spise til hun faktisk merker at det hjelper. Eller så er hun overtrøtt men finner ikke roen, jeg vet ikke. Ofte hjelper det og legge henne mot brystet og vugge litt, da roer hun seg. Men da har hun jo fremdeles ikke spist og ofte begynner det igjen om vi prøver. I perioder virker hun helt hysterisk. Hun spiser bare bittelitt og da blir det til at hun spiser, skriker og spiser HELE kvelden. Det har vært bedre endel kvelder men i går var det mye verre igjen. Det virker ikke som hun har vondt. Om vi f. eks går for å skifte bleie er alt fint, hun raper og promper bra og har bæsjebleier daglig, i går hadde hun flere. Og hun er jo som nevnt så fornøyd og harmonisk resten av døgnet. Jeg har googlet litt og sett at det er vanlig, men.. Er det noen som har råd?

Her spiser han en god time-halvannen, før han sover det meste av kvelden i sofaen. Men til gjengjeld er han mye våken på nettene da:p da funker det kun å sove på meg, og jeg vil gjerne at han skal sove i vugga :p i natt var han i vugga, våknet hver time, spiste litt og sovnet på puppen :p frøkna sov godt på natta, men hadde den uroen på kvelden som du nevner, og da var kun puppen (fra begynnelsen, så lenge jeg ammet) god nok, og så brukte vi smokken etter hun hadde spist (både etter amming og etter flaske når den kom) :) tar hun smokk? Jeg satt med henne i armene så og si hele kvelden, dunket i baken nå hun bleurolig og ga smokken når den datt ut:)

Min hadde mye kveldsuro. For oss hjalp det veldig med slyngevuggen fra naturligbarn.no, den gjorde at hun fant roen i den.

Er du sikker på at hun er sulten? For noen med kveldsuro kan det være at de søkter brystet for trøst, men blir sure og skriker fordi det kommer melk, og det er ikke det de ønsker. Det var slik vi hadde det. Så da hjalp det at hun fant roen i slyngevuggen også diet hun mer sammenhende og ordentelig av brystet når hun var våken og ønsket det.

Samme her, bare kombinert med noe magevondt. Men hun skriker/kaver ved brystet men ofte er det pga hun gulper eller raper eller fiser etterpå. Men kjenner meg igjen i den der, hva er det hun egentlig vil ?? Min skriker ikke lenge om gangen, bare kaver mest og er veldig rolig på dagen,vil bare ha kos da! Men jeg har henne på brystet mye og skal begynne å bruke bæreselen så håper å få roet henne litt samtidig som jeg kan gjøre noe husarbeid osv. Ingen tips, men føler vi prøver oss frem til hva som funker ikveld,for det er ikke sikkert det funker imorgen...

Samme her.
Hun klarer ikke finne roen etter 23.00 på kvelden.
På de værste dagene har hun ikke sovnet før i 03.30 tiden :hungover:
Hun spiser som regel litt mer enn på dagen da, og vil bare ikke sovne uansett.
Om hun begynner å sovne litt, så skvetter hun til, også har vi enda en time på oss før søvn..
Jeg ser på Netflix på mobilen da, for å ikke bli gal og kjede meg for mye.

Samme her. Men fant ut at da vil han ligge litt for seg selv. Da finner han roen. Her tar han kvelden kl 22. Og sover da til 3-4 for å spise. Og sovner igjen til jeg vekker han i 7-8 tiden. Legger han i sin seng etter mat. Så han sover hele natten i sin seng. Kjempe deilig.

Samme her.. men spiser mye fra ca 19-21, men etter det er det bare tull og kaving ved puppen, men samtidig er det kun puppen som er bra nok.. De siste dagene har det også vært vanskelig å få han til å sove, men når han først finnner roen sover han veldig godt :)

Her spiser han en god time-halvannen, før han sover det meste av kvelden i sofaen. Men til gjengjeld er han mye våken på nettene da:p da funker det kun å sove på meg, og jeg vil gjerne at han skal sove i vugga :p i natt var han i vugga, våknet hver time, spiste litt og sovnet på puppen :p frøkna sov godt på natta, men hadde den uroen på kvelden som du nevner, og da var kun puppen (fra begynnelsen, så lenge jeg ammet) god nok, og så brukte vi smokken etter hun hadde spist (både etter amming og etter flaske når den kom) :) tar hun smokk? Jeg satt med henne i armene så og si hele kvelden, dunket i baken nå hun bleurolig og ga smokken når den datt ut:)

Ja, hun tar smokk men har sjelden villet ha den med mindre hun har vært sulten. Det virker ikke som hun forbinder den med kos, egentlig. Hun fikk litt tendenser i stad da hun hadde spist ferdig og normalt ville jeg gitt mer mat men jeg prøvde med smokk og byssing i stedet og da sloknet hun. Hun sover enda, nesten 2,5 time senere! :)

Min hadde mye kveldsuro. For oss hjalp det veldig med slyngevuggen fra naturligbarn.no, den gjorde at hun fant roen i den.

Er du sikker på at hun er sulten? For noen med kveldsuro kan det være at de søkter brystet for trøst, men blir sure og skriker fordi det kommer melk, og det er ikke det de ønsker. Det var slik vi hadde det. Så da hjalp det at hun fant roen i slyngevuggen også diet hun mer sammenhende og ordentelig av brystet når hun var våken og ønsket det.

Takk for råd :) Det er mye mulig at hun ikke egentlig er sulten men vil ha trøst/kos. Jeg har alltid tenkt at hun er sulten. Jeg ammer ikke, så mulig det hadde hjulpet om jeg gjorde det. Jeg prøvde som nevnt over med smokk og byssing da tendensene startet i sted og nå har hun sovet i nesten 2,5 time, så kanskje det var noe i det :) Håper det.

Her er litt det samme, får mat i 20/21 tiden og etter det er en han lys våken og vil bare ha kos, kjempe sutrete og urolig viss vi ligger han ned.... Som regel så gir jeg han mer mat i 23 tiden og holder han tet inntil meg og da sovner han og da sover han gjerne 4-5 timer godt. Skal sies at han er flaskebaby.

I går hadde lille kveldsuro/natturo :confused: La meg i 20.30 tiden med han for å amme han da han var så urolig når vi satt i stuen og tenkte kanskje at det ble litt for mye stimuli , men han fant liksom aldr helt roen.. Ammet litt , og begynte å grine og 2 min etterpå viser han tegn på at han er sulten ,ammer så i 5 min og sånn holdt han på hele natten (føltes det som) men vi sov jo litt da :singing: Skiftet 4 klissvåte bleier , men var allikavell ikke fornøyd. La han i midten av sengen men det ville han ikke så da var det tilbake til meg igjen:D Vet at melken renner litt senere om kvelden og litt om natt da det er den fete melken som det er mest av, så muligens det rant for sent for han eller noe:wacky: Denne tiden er vanskelig når du bare på prøve eller gjette seg fram til hva det er som plager de små :meh: Han tok søvnen igjen på morgenen , men da skulle jeg jo kjøre de eldste i barnehagen :rolleyes: Jaja, får se åssen denne kvelden og natten blir :singing:

Samme her, bare kombinert med noe magevondt. Men hun skriker/kaver ved brystet men ofte er det pga hun gulper eller raper eller fiser etterpå. Men kjenner meg igjen i den der, hva er det hun egentlig vil ?? Min skriker ikke lenge om gangen, bare kaver mest og er veldig rolig på dagen,vil bare ha kos da! Men jeg har henne på brystet mye og skal begynne å bruke bæreselen så håper å få roet henne litt samtidig som jeg kan gjøre noe husarbeid osv. Ingen tips, men føler vi prøver oss frem til hva som funker ikveld,for det er ikke sikkert det funker imorgen...

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Uroen starter hos oss i 20-21 tiden. Idag prøvde jeg å ta hun med i seng 21.30 istede for å vente til vi legger oss. Gjenstår å se om det hjelper.....

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Uroen starter hos oss i 20-21 tiden. Idag prøvde jeg å ta hun med i seng 21.30 istede for å vente til vi legger oss. Gjenstår å se om det hjelper.....
Her har hun nekta å tatt kvelden før mellom halv 1 og 2, men i går tok jeg henne med tidligere og hun sovnet i egen seng ca 23.0. Fungerte veldig godt i løpet av natten også, så prøver igjen nå:) håper det hjelper hos dere også:)

Her har hun nekta å tatt kvelden før mellom halv 1 og 2, men i går tok jeg henne med tidligere og hun sovnet i egen seng ca 23.0. Fungerte veldig godt i løpet av natten også, så prøver igjen nå:) håper det hjelper hos dere også:)

Krysser fingrene for at det hjelper hos deg inatt også[emoji4]

De siste kveldene har lillegutt styrt veldig. Jeg satt nettopp og gråt kraftig pga han nå har grått noen timer i strekk med kanskje et par minutter pause... Det ble veldig lite søvn inatt, så derfor tåler jeg ekstra lite akkurat nå :( frøkna er betydelig mye enklere enn han her akkurat nå :nailbiting:

De siste kveldene har lillegutt styrt veldig. Jeg satt nettopp og gråt kraftig pga han nå har grått noen timer i strekk med kanskje et par minutter pause... Det ble veldig lite søvn inatt, så derfor tåler jeg ekstra lite akkurat nå :( frøkna er betydelig mye enklere enn han her akkurat nå :nailbiting:

[emoji173]️ føler med deg. Håper denne natten blir bedre!

Tvi tvi!

Stor klem :Heartred

Hvordan gikk det? Det starter som regel rundt samme tid hos oss. Hun roer seg til vi legger oss og sovner om natta fra rundt 01:00 men mellom dette bare skriker hun og ingenting hjelper. Jeg tror ikke hun har vondt, jeg tror bare hun er sulten/sliten men blir helt hysterisk og klarer ikke å roe seg ned.

Vi har nå bestilt time til manuellterapeut i morgen for å se om det kan hjelpe!

Hvordan gikk det? Det starter som regel rundt samme tid hos oss. Hun roer seg til vi legger oss og sovner om natta fra rundt 01:00 men mellom dette bare skriker hun og ingenting hjelper. Jeg tror ikke hun har vondt, jeg tror bare hun er sulten/sliten men blir helt hysterisk og klarer ikke å roe seg ned.

Det gikk kjempe bra. La meg i sengen og ammet hun. Så sovnet hun. Rapet og la hun i sengen. Da sov hun faktisk i 3,5t. Og jeg og mannen fikk 1t for oss selv før vi skulle legge oss[emoji7]

Back
Topp