Kveldsuro

Kveldsuroen har roet seg betraktelig her i huset. Hun skrek bittelitt inatt under bleieskift men da hadde hun mye avføring og gulpet litt. Igår kveld bare sov og ammet hun så skal ikke klage.

Her varierer det veldig. En "normal" natt sovner hun mellom 22-23 og er våken for å spise ca kl 3, 6.30 og 9. Mens andre netter er hun våken til 3.30 (som i natt)....

Jeg har slutta med minifom og synes kveldsuroen er borte for tiden... ;)

Samme her :eek: men nå bæsjet han godt igår, så kan ha noe med det også å gjøre :p
Det kan være det ja. Så godt han har roet seg litt. (Samboer eller noen andre er ikke gode nok her enda da, men.)

Det kan være det ja. Så godt han har roet seg litt. (Samboer eller noen andre er ikke gode nok her enda da, men.)
Jeg skulle nettopp ut og hente ved, og hugget noe til opptenning. Da hadde han visst begynt å gråte så fort jeg var ute av døren og holdt på til jeg kom inn. Så tydeligvis er mamma best fortsatt ;)

Jeg skulle nettopp ut og hente ved, og hugget noe til opptenning. Da hadde han visst begynt å gråte så fort jeg var ute av døren og holdt på til jeg kom inn. Så tydeligvis er mamma best fortsatt ;)
Hehe huff.. de merker når vi forsvinner ut av rommet, tydeligvis! Det er noe kos og synes Jeg, at mamma er god nok, men skulle ønske pappa og dugde (") i perioder. Min sutrer lite for tiden så jeg har nok mer overskudd til å håndtere at hun trenger meg mer. Så er det jo i rute ifht utviklingstrinn og da,så det er jo bra.

Kveldsuroen har roet seg her og gitt! Kanskje det er noe de skal igjennom?

Kveldsuroen har begynt for fullt her :sour: Og når til og med puppen ikke roer han så føler jeg meg litt maktesløs og avvist :( Litt teit å føle det sånn, men har vært det til nå som roer han ned og når ikke det er godt nok så blir man litt rådvill.. Har ikke grått noe siden fødsel så nå er det hormonene som styrer ! Kjenner tårene kommer lettere når han griner så og du føler ikke du klarer å trøste han:sorry: Hatt det sånn med di to eldste men man glemmer fort gitt :wtf:La han i vognen og han roet seg -enn så lenge :confused: Får håpe det går over snart og at han godtar puppen.

Kveldsuroen har begynt for fullt her :sour: Og når til og med puppen ikke roer han så føler jeg meg litt maktesløs og avvist :( Litt teit å føle det sånn, men har vært det til nå som roer han ned og når ikke det er godt nok så blir man litt rådvill.. Har ikke grått noe siden fødsel så nå er det hormonene som styrer ! Kjenner tårene kommer lettere når han griner så og du føler ikke du klarer å trøste han:sorry: Hatt det sånn med di to eldste men man glemmer fort gitt :wtf:La han i vognen og han roet seg -enn så lenge :confused: Får håpe det går over snart og at han godtar puppen.
Hvor gammel er han nå? :)

Kveldene her er hun forholdsvis rolig, rundt 20/21 er hun klar for natten og er da litt urolig så må bysses i søvn. Går litt frem og tilbake til hun sovner og så sover hun i babynestet på stuen mens jeg lager flasker og rydder og har mamma-tid :)

Kvelden videre og natten sover hun 2-3 timer og våkner for melk. Da får hun flaske (ammer ikke) men hun orker ikke/vil ikke ha så mye om gangen (da bare gulper hun) så kanskje derfor hun ikke sover så mange timer sammenhengende.

Men etter flaske legger jeg henne i sengen sin igjen og det er hun blitt så vant til at hun er flink til å finne roen selv og sove videre. Ikke alltid selvfølgelig (og ikke sikkert det varer)
men enn så lenge er det deilig å slippe å måtte bysse i søvn hver annen time på natten når hun våkner så ofte)

Må stort sett vekke henne annenhver uke når vi må kjøre mellomste til skolen, ellers sover hun til 8/9/10 før vi står opp.

Dagtid koser vi masse og bærer mye på henne, bruker bæresele og vippestol men det vil hun ikke være i så lenge av gangen. Ligger i babynestet på baderomsgulvet når jeg skal dusje. Så dagene går i ett og får ikke gjort så mye annet da nå som hun er så liten :)

Blir 4 uker til torsdag :happy:
Føler så med deg! Men du husker nok og at det går over!
Min og var "værst" rundt 3-4 uker. Ville ikke ta puppen, hyla bare, spesielt på den venstre. Men det tok 1-2 uker, så var det over! Kan ha sammenheng med utviklingstrinnet og :)

K er noe kavete på kveldene men ikke krevende. Ofte er det magen hun jobber litt med, eller hikke eller at hun er veldig trett. Når jeg får svøpt henne godt inn og bestemmer at nå skal du sove iløa dagen (da ser jeg tydelig hun er trett) så har hun det mye bedre. Enn så lenge det varer er hun en veldig snill baby :happy:(æsj utenom igår da var det travelt :sorry:)

K er noe kavete på kveldene men ikke krevende. Ofte er det magen hun jobber litt med, eller hikke eller at hun er veldig trett. Når jeg får svøpt henne godt inn og bestemmer at nå skal du sove iløa dagen (da ser jeg tydelig hun er trett) så har hun det mye bedre. Enn så lenge det varer er hun en veldig snill baby :happy:(æsj utenom igår da var det travelt :sorry:)

Merker på henne om vi har hatt en hektisk dag og vært steder med mye folk og lys, lyder så kan hun bli lettere urolig og tar lenger tid å finne roen når vi kommer hjem. Merker du noe tilsvarende på K?

Her har det egentlig bare blitt verre. Hun sover fortsatt godt og lenge om natten men er mye våken på dagen så jeg mistenker at hun kanskje er litt overtrøtt. Jeg får henne ikke til å sove noe særlig på dagen heller og hun har blitt enda mer sutrete og selskapssyk på dagtid også. Samboer jobber på dagtid så all tiden vi har sammen er bare skriking. Jeg får knapt gjort ting som MÅ gjøres på dagtid og 5 minutter for meg selv er bare å glemme. Jeg blir gal. Hun sovner ikke oppå meg lenger heller, sånn som hun gjorde før. Det eneste som kanskje hjelper nå er å bære og det er helt håpløst for jeg sliter nok med ryggen om ikke jeg skal bære på henne.

Edit: Hun sover når vi kjører, da, men de dagene vi har vært mye på farten har det ikke vært noe bedre på kvelden, egentlig. Så jeg vet ikke, jeg.

Merker på henne om vi har hatt en hektisk dag og vært steder med mye folk og lys, lyder så kan hun bli lettere urolig og tar lenger tid å finne roen når vi kommer hjem. Merker du noe tilsvarende på K?
Åh merker veldig om det blir for mye stimuli. Hun er veldig god på å gi beskjed når det blir mye for henne. Ofte vil hun ha pupp når det er mye lyd og det har hendt jeg må gå ut av rommet med henne da hun får for mye stimuli. Noen ganger går det helt fint å amme med andre barn og bråk rundt mens andre ganger sier hun ifra.

Synes det er flott at de små kan si ifra ifht stimuli og skjønner godt det er mye lyd og ting som må bearbeides iløa en dag ,men noen ganger er det ærend og ting vi må gjøre på tross av dette.. :)

Back
Topp