Kveldsrutiner

Kanskje jeg skal teste det da.. Hu er ikke så glad i å ligge på ryggen pga magevondt, hu får ut lufta lettere om hu ligger på venstre side.. :) sitter med henne på brystet nå for å se om hun sovner snart :)

Lille sover så mye bedre både på magen og siden. Han har også slitt veldig med magevondt :) tror det er flere her inne som legger de små på siden når de sover :) vi hadde en tråd tidligere her hvor det var et tema :)

Vi prøver igjen med nye leggerutiner. Har prøvd å få han til å sove siden kl.7. Nå ligger han å sover. Krysser fingrene for at han ligger en stund.

Må prøve å få litt tidligere rutiner til han blir 3 måneder.

Vår tar beina opp å ruller over på siden selv når han blir trøtt. Kan ikke gjøre så my med det. Men han snur seg som oftes tilbake iløpet av natten.
Samme gjør vår. Han sover helst på siden men snur seg selv fram og tilbake mellom rygg og sideleie flere ganger iløpet av natta :)

Når de styrer det selv er det visstnok ikke farlig.

Samme gjør vår. Han sover helst på siden men snur seg selv fram og tilbake mellom rygg og sideleie flere ganger iløpet av natta :)

Når de styrer det selv er det visstnok ikke farlig.

Men det er vel ikke farlig at de sover på siden? Eller?? Min har sovet på siden fra vi var på sykehuset...

Men det er vel ikke farlig at de sover på siden? Eller?? Min har sovet på siden fra vi var på sykehuset...
Min og :p Var en periode hvor han roet seg på ryggen, men nå er han tilbake til å sove på siden. Dersom jeg legger han på ryggen, begynner han bare å vri seg for å komme over på siden. Legger tepper foran og bak for å støtte han slik at han ikke velter over på magen :)

Han ender som oftes opp på rygg iløpet av natten. Når jeg nattammer kan jeg legge han på rygg, men da må han ha bamsen sin og tutt

Nei, ikke om det ikke er fare for å havne over på magen. :)
Anbefales vel ikke å ligge på siden heller? Av krybbedødforeningen?
Min ligger jo på magen også på natta (!!), så jeg skal i grunn ikke si noe som helst:p
Bare mener jeg kom over det med sideleie da jeg googlet krybbedød i alle retninger i forhold til sovestilling..

Min ligger jo på magen også på natta (!!), så jeg skal i grunn ikke si noe som helst:p
Bare mener jeg kom over det med sideleie da jeg googlet krybbedød i alle retninger i forhold til sovestilling..
Sist jeg leste på lub sto det at de var usikker på konsekvensene av å sove på siden. ;)

Min ble lagt på siden av jordmødrene og barnepleierne på barsel da vi lå der... Rart om det da er anbefalt å ikke gjøre det :)

Sist jeg leste på lub sto det at de var usikker på konsekvensene av å sove på siden. ;)
Aha, takk! ;)
Det vites jo ikke konsekvens av mageleie heller da de ikke vet årsak til krybbedød. Men at nedgang på krybbedød har gått ned drastisk etter ryggleie-anbefaling er det jo ingen tvil om!!
:)

Etter mye om og men har jeg klart å summe meg til å få tvillingene i seng før jeg legger meg selv om kvelden. Det begynte med at de tok natt ca 23, så plutselig 21, og nå er vi på kveldsstell og amming før 20.30 så sovner de og sover godt (kun avbrutt av nattamming) frem til ca 8 :) så fornøyd! Gubben påpekte i dag at jammenmeg har vi kveldene litt for oss selv, noe vi aldri hadde da storesøster var liten (hun hadde jo kolikk...). Akkurat nå er livet mer eller mindre en lek :) hurra!

Etter mye om og men har jeg klart å summe meg til å få tvillingene i seng før jeg legger meg selv om kvelden. Det begynte med at de tok natt ca 23, så plutselig 21, og nå er vi på kveldsstell og amming før 20.30 så sovner de og sover godt (kun avbrutt av nattamming) frem til ca 8 :) så fornøyd! Gubben påpekte i dag at jammenmeg har vi kveldene litt for oss selv, noe vi aldri hadde da storesøster var liten (hun hadde jo kolikk...). Akkurat nå er livet mer eller mindre en lek :) hurra!

Så flinke dere er!! Høres helt fantastisk ut! Her vil ikke lille sovne før 22-22.30 tiden!! Før sovna han kl 21- 21.30 så her går vi brått motsatt vei! :P

Lillegutt sovner ca kl 20.30-21 hver kveld nå :) han er så trøtt da at det er ingen grunn til å holde han våken. Vi starter kveldsstellet ca kl 20.15, så ammer jeg han før han legges i senga og sovner av seg selv ❤️ deilig å ha litt kveld med mannen igjen :) Lille våkner mellom kl 8 og 9 nå siden vi legger han tidligere (ammer 1-2 ganger ila natta og sovner igjen rett etterpå).

Så flinke dere er!! Høres helt fantastisk ut! Her vil ikke lille sovne før 22-22.30 tiden!! Før sovna han kl 21- 21.30 så her går vi brått motsatt vei! :P
tja, tror ikke vi er spesielt flinke - heller heldige! Disse babyenes oppførsel er helt forskjellige fra sin storesøster så jeg er overbevist om at alle babyer er ulike og at foreldre ikke alltid kan ta creds for deres oppførsel. Har ei venninne som sa "det kommer helt an på foreldrene!" Og jeg kjenner jeg blir sur. Som om det var min feil at ungen hadde kolikk? Som at vi gjør noe annerledes nå for å få ungene til å sove? Neidu. Unger er forskjellige.

Men huff, ikke så gøy når tiden går feil vei :P tvi tvi for at trenden snur hos dere!

Back
Topp