Kveldsrutiner

Her har vell han lagt seg i halv 11 tiden, men har sovnet i 11 tiden. Prøver å legge han kl. 7 nå i sengen, slik at vi får litt alene tid. :)

Her har vi hatt samme rutine de siste ukene - kvelden starter kl.21-21.30 med amming, skifte bleie og ta på pysj. De dagene lille bader starter vi med det først kl.20.45.
Så sovner hun av å kikke og høre på musikkuroen som hun har over sengen sin.

9 uker i dag. Skifter til pysj rundt kl 20. Ingen faste rutiner enda da han ikke sovner av seg selv. Så han legger seg når vi legger oss foreløpig. Håper det snart blir noe rutiner men ikke lett med et kolikkbarn. :(

9 uker i dag. Skifter til pysj rundt kl 20. Ingen faste rutiner enda da han ikke sovner av seg selv. Så han legger seg når vi legger oss foreløpig. Håper det snart blir noe rutiner men ikke lett med et kolikkbarn. :(
Hold ut! Det går seg til rundt 3-4 måneder. ;)

Ingen rutiner, men prøver å få på pysjamasen i 21-22 tiden engang. Somoftest tar hun ikke natta før 24 tiden. 7 uker så stresser ikke med det enda, selv om jeg kunne tenkt meg å begynt natta før.

Vi bruker kun dr. Greve olje i vannet. Smurt litt med bephanten om hun har virket rød. Føler ikke vi trenger vente til det blir ille :p

Ingen rutiner, men prøver å få på pysjamasen i 21-22 tiden engang. Somoftest tar hun ikke natta før 24 tiden. 7 uker så stresser ikke med det enda, selv om jeg kunne tenkt meg å begynt natta før.

Vi bruker kun dr. Greve olje i vannet. Smurt litt med bephanten om hun har virket rød. Føler ikke vi trenger vente til det blir ille :p
Vi bruker også Bepanthen om han er litt rød, tror det forebygger at det utvikler seg til utslett. ;)

Det skjønner jeg! Gleden med spedbarnstiden forsvinner liksom litt, og tiden går så innmari sakte når man har kolikkbarn. Denne gangen har vi fått en rolig kar uten mageproblemer og tiden flyr altfor fort!

Det skjønner jeg! Gleden med spedbarnstiden forsvinner liksom litt, og tiden går så innmari sakte når man har kolikkbarn. Denne gangen har vi fått en rolig kar uten mageproblemer og tiden flyr altfor fort!
Så deilig da:) ja her tiden gått litt sent men hver dag ser ut til å bli litt bedre nå.

Her jobber vi mot en leggetid kl. 8 på kvelden slik at vi får noen timer alene. Vi har gått fra kl. 11 til kl halv ti nå. Litt arbeid igjen

Her steller/bader vi henne rundt kl.19.30. Tar henne med inn i vår seng og ammer henne i søvn rundt kl.20, hun sovner i løpet av en halvtime/time. Fungerer fint nå, bortsett fra at vi ønsker at hun skal bli flinkere til å sovne av seg selv. Nå er hun veldig avhengig av puppen for å sovne.

Her steller/bader vi henne rundt kl.19.30. Tar henne med inn i vår seng og ammer henne i søvn rundt kl.20, hun sovner i løpet av en halvtime/time. Fungerer fint nå, bortsett fra at vi ønsker at hun skal bli flinkere til å sovne av seg selv. Nå er hun veldig avhengig av puppen for å sovne.

Hvor lenge sover hun da?

Hatt rutine fra dag 1 her... kveldstell 21.30 og mat 22.00. Som regel sover hun innen 22.30.

Rutinen er at hun tas med inn på soverommet for siste ammingen før natta. Der slår vi av lyset og har ro så hun skiller dagsoving fra nattsoving.

Her er det bading i 18.30-tiden og i seng kl 19. Hun blir grinete og overtrøtt om hun legges senere :p

Her er det på med pysj i syv tiden og mat (mme) etter det. De dagene hun bades er det i seks-syv tiden som regel. Legges senga si etter maten i syv tiden og da sover hu til fire-fem på natta og får mat igjen og sover fint til sju åtte etter det :-)

Last edited:
Her nattstelles det når de to eldste er i seng rundt 1930-20. Så er det pupp, ny bleie, litt våkentid før pupp og natta ca 2130. Sov til 0330 før mat, men siste uka har han sovet til 0530 før mat, i natt til 0730 før mat! Håper det fortsetter!!! :) Sto opp i dag, men de andre dagene har vi sovet videre til ca 08-0930! :)
Liker rutine med nattstell slik at babyen og vi raskt kommer i en slags gjenkjennelig rytme:)

Vi la han samtidig med oss de aller første ukene. Med søsteren var det sånn at hun trappet ned på leggetid med en time ca hver mnd av seg selv. Så hun la seg kl.19 innen hun var 4-5 mnd, uten at vi hadde gjort noe for at det skulle bli sånn.

Her fant jeg ut for et par uker siden at han rett og slett var overtrøtt da vi la oss i 23 tiden. Han spente seg bakover i bro mens øynene rullet bakover. Skrik og amming om hverandre. Så jeg prøvde å unngå soving etter kl.17 ca for så å gå opp og skifte til pysj og legge oss i senga ved første anledning med klaging eller glipping med øynene. Det skjer som regel når storesøsteren legger seg rundt 19.00. Da skifter vi og ammer liggende i dobbelsenga og han sovner ca kl.20. Som jeg trodde var det altfor sent for han å legge seg sammen med oss. Nå sovner han mye fortere og sover godt i senga i ca 12 timer hver natt :)

Sover til 4-5 ca, spiser og sover videre til 7/8 når søsteren står opp :) Han sover masse etter det og, men da har vi andre stått opp, så det blir i vogn, lekegrind osv.

Skifter bleie og har på pysjen mellom 20.30-21.30. Vasker også ansikt og hender med en god og varm klut både morgen og kveld. Ammer i senga og gir litt ekstra (mme) på flaske så sovner hun som regel. Koser litt også legger jeg henne i senga hennes. Er som regel sovnet for kvelden innen kl 22. Da sover hun gjerne til 04 før hun vil ha pupp igjen. Ammer da liggende i senga og sovner ca hver gang med henne ved siden av ☺️

Av produkter bruker vi Burts Baby Bees ☺️

Ikke fått til noen kveldsrutiner enda.. Har ikke noe å gå etter, så burde lage meg en plan.. Veldig flott å lese hva dere gjør, trenger tips og info om sånt :) håper hu skjønner det etterhvert.. Er vel aldri for sent å begynne, litt uker 9 uker gammel.. Må få fingeren ut av ræva nå..

Back
Topp