Kveldsrutiner

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hvordan og når klargjør du babyen for natten? Jeg sliter med å finne en rytme før natten og tar i mot alle tips og erfaringer med takk! Fortell om deres kveldsrutine :)

Veldig forsjellig. Orker ingen rutiner før ca 4 mnd :p bader som regel før kl 2100. Da får han pysjamas på. Så legger vi oss når han er klar :p da med tørr bleie og rett etter mat :)

Vi skifter bleie og har på pysj 21:45 å er somregel i seng 22:00. Ammer liggende i senga å han sovner før 23:00. Amminga på natta styrer han selv, så lenge jeg flytter meg over på andre siden av han i løpet av natta for å ikke få kraftig spreng på den ene siden:p. Så står vi opp mellom 09 og 11:happy:

Den rutinen har han styrt selv å hatt de 4 siste ukene:) han er 9 uker i dag

Vi legger ham fortløpende gjennom dagen og passer på å bytte til pysj ved amming rundt når vi legger oss selv ca 21:30. Vi følger ham.

Vi har vel ingen rutiner vi, haha :p Hun legger seg samtidig som oss - har da sovet mellom oss i nestet sitt eller gjerne oppå meg. Prøver å vekke henne litt før jeg legger meg for litt ekstra mat hvis det er en stund siden hun spiste. Skifter bleie og evt til pysj litt ut ifra når hun spiser på kvelden, hender ofte hun blir lagt i bodyen også.

Ingen rutiner her heller ennå. Legging skjer mellom 20 og 22, litt avhengig av hvor (over)trøtt hun er. Da ammes hun i søvn og legges i senga.

Når det blir et mer fast mønster på kveldene vil vi innføre mer rutiner, men nå er det forskjellig fra kveld til kveld.

Han er bare 6 uker, så her har vi ingen rutiner enda. Tar på pysjen en gang mellom 21 og 22, han sovner som regel mellom 22 og 23.

Hvilke stelleprodukter bruker dere? Her bruker vi kun natusan :D (elsk)
Bruker olje i badevannet og av og til olje ved daglig stell. Bruker sjampoo når vi bader henne (ca 1 gang i uken). Når begynner man med såpe ved bading?

Her er ho stup trøtt mellom 20 og 21:p sover da helt til nattamming. Så tar kveldstellet mellom 19-20 med enten kveldsbad eller en vask føre hun får mat i mellom 20-21. Deretter sover hun enten i nestet til vi legger oss, eller i sin egen seng:) hvis vi legger oss i 23- 24 tider vekker jeg henne å skifter bleie å gir henne mat:) sovner jeg tidligere får hun nu bleie og mat ved første ammerunde på natta :)

Bruker olje i badevannet og av og til olje ved daglig stell. Bruker sjampoo når vi bader henne (ca 1 gang i uken). Når begynner man med såpe ved bading?
Jeg har hatt oppi natusan bath bed ? såpa i badetvannet å det har vi gjort siden dag 1. Men han ble så tørr så nå har vi kun olje å begynt med litt såpe igjen :-) Vi bader ca 2 ganger i uka

Her er det lite som minner om rutiner enda. Vi steller å tar på pysj en gang mellom 18 og 20. Varierer også veldig hvordan han sover på kvelden, men har ikke lagt han i senga før jeg selv har lagt meg. I det siste har han sovet i nestet i sofaen til utpå kvelden og så vært våken fra 23-24 til 02 ca... Dette er noe vi må forsøke å få snudd litt på etterhvert, men tidlig med rutiner enda... Han styrer stort sett selv...

Vi bruker ikke noe særlig produkter, men gjør vi det bruker vi badeolje og krem fra lykkelig som liten :)

Vi skifter bleie og har på pysj 21:45 å er somregel i seng 22:00. Ammer liggende i senga å han sovner før 23:00. Amminga på natta styrer han selv, så lenge jeg flytter meg over på andre siden av han i løpet av natta for å ikke få kraftig spreng på den ene siden:p. Så står vi opp mellom 09 og 11:happy:

Den rutinen har han styrt selv å hatt de 4 siste ukene:) han er 9 uker i dag
Samme som her det. Men jeg ammer på begge brystene liggende på samme side. Vrir meg bare over på mage nesten når han ligger på min høyre side og vi skal amme fra venstre bryst☺️

Her har vi kveldsstell rundt 22/23, han sovner rundt 00:30/01:00. Han er et nattdyr og veldig våken på kveld, så hos oss blir det ofte sent. Kompenserer med å stå opp sent og ;) Ammer han ofte i sofaen før vi går ned og skifter. Deretter ammer vi i senga før han sovner i sin egen seng :)

Av produkter så sverger jeg til Burt's bees baby :shy:

Her har det blitt rutine at lille sover på ettermiddagen fra kl 15/16 til kl 19/20. Da får han mat så tar vi kveldstell og tar på pysj og er våkne frem til vi legger oss kl 22/23 han våkner gjerne i 3 tiden og i 6 tiden for mat og står opp i 9 tiden :)

Skifter til pysj i halv ni-ni tiden. Ammer i ni ti tiden og så legges hun i senga si. Noen ganger sovner hun av seg selv etter en tjue min, andre ganger må jeg ta henne opp for mer amming. Så sovner hun som regel av seg selv, som regel rekker klokka å bli elleve.. hun sover nå frem til rundt 5-6 før hun skal ha mat.sover deretter videre gjerne til 8-9 tiden. Sliter imidlertid med å få henne til å sove på ettermiddagen/ tidlig kveld så går nok mot å måtte legge jo tidligere ganske snart. Så får ho heller våkne litt tidligere for nattmat :)
Hun er 7 uker.

Dårlig med rutiner her også enda, men han sover mye på kveldstid, så bruker å skifte bleie og ha på pysjen når han våkner for mat mellom 21-23, så legger vi oss en gang etter det, for da sover han som en stein uansett :) Ellers er det han som styrer natta da han ofte våkner mellom 2-4 og 6-8 for mat, så står vi opp etter litt "frokost" i 10-11 tiden, så vi nyyter virkelig å få sove lenge ;)

Back
Topp