Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi begynte med leggerutiner når hun var 5 uker. Nå er hun snart 11 uker. Begynner med kveldsstellet 18.30. Noen kvelder dusjer hun sammen med en av oss eller blir badet, andre kvelder dropper vi det. Så er det på med pysj og litt kos i stua for å roe henne ned litt. Får flaske i senga 19.00, og blir lagt ned våken i egen seng. Setter på musikk fra babycallen og sitter med henne til hun finner roen selv (sitter der mest fordi smokken detter ut veldig ofte de første 10 minuttene). Hun har som regel sovnet innen 19.30. Det har gått som smurt siden vi startet, har faktisk ikke hatt en eneste kveld der hun våkner eller gråterHar du begynt med kveldsrutiner? Eller når har du tenkt til å begynne? Hva slags rutiner har du?
Min er to måneder. JEg tenker å starte ved tre måneder. Nå går det litt "hipp som happ" Trenger litt tips og råd, og fint å høre hva andre familier gjør
Sånn var det her og, og jeg var utslitt når klokka var 22 på kvelden... Nå som hun legger seg 19.30 har jeg mye mer overskudd til å være mamma når hun er våken. De første kveldene var det strevsomt, men hun har respondert veldig bra på stramme kveldsrutiner så nå har vi ingen problemer når hun skal leggesJeg ble inspirert av tråden her og skal gjøre noen endringer. Det er nemlig ganske håpløst at hun er mest våken sent på kvelden. Fra nå skal jeg ta "siste måltid" inne på soverommet ca kl 21.30. Så prøve å legge henne etter det. Ikke ut i stua og surre etter det. Gjort et forsøk i dag og hun ligger nå alene i senga si og småprater med seg selv. Mammahjertet syns det er ganske vanskelig, men jeg vet at hun trenger ro. Hun pleier å være ganske urolig på kvelden og det skyldes nok overstimulering av oss og tv.
Blir spennende å se om det fungerer. Har hatt en runde med hyl og så byssing. Sov 10 min og ligger nå lys våken som vanlig. Men hun ligger i egen seng (helt inntil min) for første gang. Får bare være konsekvent på rutinene, så blir det nok bra. Vi er jo vanedyr av natur.Sånn var det her og, og jeg var utslitt når klokka var 22 på kvelden... Nå som hun legger seg 19.30 har jeg mye mer overskudd til å være mamma når hun er våken. De første kveldene var det strevsomt, men hun har respondert veldig bra på stramme kveldsrutiner så nå har vi ingen problemer når hun skal legges
Måtte begynne å legge han på soverommet fra han var 3-4 uker gammel. Trengte fred og ro etter en lang dag. Ca 21 hadde han fått nokJeg ble inspirert av tråden her og skal gjøre noen endringer. Det er nemlig ganske håpløst at hun er mest våken sent på kvelden. Fra nå skal jeg ta "siste måltid" inne på soverommet ca kl 21.30. Så prøve å legge henne etter det. Ikke ut i stua og surre etter det. Gjort et forsøk i dag og hun ligger nå alene i senga si og småprater med seg selv. Mammahjertet syns det er ganske vanskelig, men jeg vet at hun trenger ro. Hun pleier å være ganske urolig på kvelden og det skyldes nok overstimulering av oss og tv.
Sånn er det her også!! Har ikke noe jeg kan klage påHer har vi ubevisst fått en rutine, og denne har frøkna styrt helt selv! Når vi bader, er det rundt 19.30-20 tiden (egt bare fordi det er da det passer oss).. Da er det pysj og amming. Hun sovner til ca 23 - da skifter vi bleie, ammer også sovner hu igjen. Da legger jeg hu i vuggen på rommet vårt også sover hu til kl 7 Hun er 11 uker gammel - og jeg føler meg superheldig! Hun har skjønt at natten er til å sove
Dere som får barnet til å sove så lenge på natten, fullammer dere ? Eller gir dere mme? Mi på 7 uker sover maks 3 t i strekk..
Sniker fra oktober
sånn er det her også - rekorden er 4,5 timer, men vanligvis våkner han etter to-tre timer hele natten gjennom.Dere som får barnet til å sove så lenge på natten, fullammer dere ? Eller gir dere mme? Mi på 7 uker sover maks 3 t i strekk..
Sniker fra oktober
Her har vi ubevisst fått en rutine, og denne har frøkna styrt helt selv! Når vi bader, er det rundt 19.30-20 tiden (egt bare fordi det er da det passer oss).. Da er det pysj og amming. Hun sovner til ca 23 - da skifter vi bleie, ammer også sovner hu igjen. Da legger jeg hu i vuggen på rommet vårt også sover hu til kl 7 Hun er 11 uker gammel - og jeg føler meg superheldig! Hun har skjønt at natten er til å sove
Jeg ble inspirert av tråden her og skal gjøre noen endringer. Det er nemlig ganske håpløst at hun er mest våken sent på kvelden. Fra nå skal jeg ta "siste måltid" inne på soverommet ca kl 21.30. Så prøve å legge henne etter det. Ikke ut i stua og surre etter det. Gjort et forsøk i dag og hun ligger nå alene i senga si og småprater med seg selv. Mammahjertet syns det er ganske vanskelig, men jeg vet at hun trenger ro. Hun pleier å være ganske urolig på kvelden og det skyldes nok overstimulering av oss og tv.
Jeg fullammer min sov også 3 t i strekk på natten helt i starten!! Han spiser annenhver time på dagen, så han har liksom litt lenger pause på natta nåDere som får barnet til å sove så lenge på natten, fullammer dere ? Eller gir dere mme? Mi på 7 uker sover maks 3 t i strekk..
Sniker fra oktober