Kvalmetråd

Da skal jeg spørre om dette når de ringer mandag.

Hvordan er det med reise til eøs land når en er sykemeldt? Det blir uansett ikke ferie slik formen er nå, men vi besøker familie og jeg blir å være som jeg er hjemme, men i ett annet hus om en kan si det sånn...
Du kan reise innad i EØS på sykemelding.
 
En liten oppdatering fra meg etter ferien. :smiley-ashamed008

Fikk økt kvalme midt i ferien og har stort sett leie under hele reisen med en dag hvor jeg ikke fikk i meg noen ting og jeg spydde hele døgnet. Var i kontakt med min lege og fikk tilbakedaterte sjukemelding fra start av ferien til slutt av ferien.
Jeg er i dag tilbake 100% i arbeid, men er allerede 1 time i minus på dagen da jeg ikke klarte kome til normal tid.
Snakket med lege etter blodprøver tidligere i dag og ble anbefalt om å be sjef om tilrettelegging hvor jeg evt kan ha noe hjemmekontor.

Har nå kommet til uke 13 (12+4) og kvalmen er like tilstede som tidligere. Jeg tar Xonvea full dose gjennom dagen for å unngå spy eller gå rundt å brekke meg av alt og alle. :hungover:

Virker som legen ikke ville gi ut mer sykemelding selv om formen ikke er bedre.
Er det noen grunn til dette? Mtp permisjon etter fødsel og tid i arbeid? Skal tilbake til lege neste uke for kontroll og oppfølging
 
Ah, seriøst! Når skal kvalmen gi seg?? Er 13+5 å blir galen! :wtf:
Noen som er blitt bedre?
 
Ble bedre fra 14 fullgåtte å utover, men kan fremdeles bli dårlig hvis jeg er super sulten eller lignede, men ikke sammenlignbart med den lammende kvalmen som i 1 trimester, null behov for kvalmestillende mer :) sannsynligvis kommer det til å gi seg fort :)
Ah, seriøst! Når skal kvalmen gi seg?? Er 13+5 å blir galen! :wtf:
Noen som er blitt bedre?
 
Jeg er så leeeeeeei av å være kvalm. Ingen medisiner hjelper. Spyr 6-10 ganger daglig. Får væske og medisiner iv på sykehuset flere ganger per uke. Føler meg helt ubrukelig. Går jo glipp av 6-7mnd av barnas liv hver gang vi vil utvide familien. Blæh! Dagens klage herfra.
 
Jeg er 16+1. Bruker Xonvea, full dose. Likevel gjør jeg ikke noe annet enn å ligge på sofaen stort sett. Har vært innlagt tre ganger i løpet av sommeren. Xonvea hjelper så jeg ikke kaster opp hele tiden, men er kvalm 24/7. Håper virkelig det gir seg snart.
 
for meg er det bare Zofran som funker, smeltetabletter som ikke kan kastes opp! Xonvea funka såder.. afipran funker ikke at all. Postafen og Marzine (eller hva den heter) funket første uken med kvalme, uke 5, så de er kanskje greie til mild kvalme. Skal teste stementil neste gang, men det er jo alltid risiko vs fordel som må vurderes. Pga blodsukkeret mitt er det negativt at oppkast gir svingninger i blodsukkeret som igjen er farlig for foster. Så med to svangerskap med hyperemesis er det jo ikke bare bare hehe. Men jeg unner alle å få kvalmestillende som funker, for det går jo noe voldsomt utover livskvalitet!
 
Back
Topp