Kvalmestillende?

Ja det var meg som tipset om B6 :)

Ja du har helt rett i at det påvirker, faktisk hver minste anstrengelse. Derfor har jeg vært sykemeldt i snart 2 mnd :/ prøvde å gjøre litt mer forrige uke (ta ut fra maskina og rydde litt) og det endte opp i en kveld med oppkast. Så hvil deg så mye du bare kan <3
Uff! Takk! Det hjelper jo på at det er flere i samme båt, selv om jeg ikke unner noen dette :Heartpink sist svangerskap varte det helt frem til fødsel, håper bare så inderlig at det blir bedre i uke 12 :crybaby2

Heii! Har noen gått på xonvea mot ekstrem sv.kvalme lenge, og kan bekrefte at man føler seg som en zombie?
Jeg har null gnist og null viljestyrke og null lyst til noe som helst. Har gått på det i 8 uker (og fortsatt kastet myyye opp hver dag). Jeg holder på å trappe ned for jeg orker ikke mer. Er nede i én tablett på kveldstid. Gleder meg til bivirkningene forsvinner helt, og håper alt jeg har at kvalmen og oppkast ikke kommer tilbake i full styrke.. er 15+4 i dag.

Nei, jeg har forsøkt, men postafen fungerer ikke og Xonvea blir jeg helt slått ut av. Vet ikke om det var du som tipsa og vitamin b6? Det fungerer til en viss grad til å ta «taket».

Nå skal det siest at vi hadde 2års selskap med familien i går, og av tidligere erfaring så gjør slike tilstelninger og andre anstrengende aktiviteter (jobb, trening, handle mat, osv) til at jeg blir ekstra dårlig. Så det er siste aktiviteb før julen heldigvis. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :bag:
Edit: selv om jeg ikke gjore noe annet i går enn å være tilstede - mannen som baket og ordnet alt

så flere tips tas veldig godt imot:joyful:
Hva med stemetil, phenergan, zofran eller afipran?

Heii! Har noen gått på xonvea mot ekstrem sv.kvalme lenge, og kan bekrefte at man føler seg som en zombie?
Jeg har null gnist og null viljestyrke og null lyst til noe som helst. Har gått på det i 8 uker (og fortsatt kastet myyye opp hver dag). Jeg holder på å trappe ned for jeg orker ikke mer. Er nede i én tablett på kveldstid. Gleder meg til bivirkningene forsvinner helt, og håper alt jeg har at kvalmen og oppkast ikke kommer tilbake i full styrke.. er 15+4 i dag.
Jeg gikk på det en stund, trappet ned og er nå uten i 3 uker (16+2 i dag). Jeg var trøtt men følte meg ikke som zombie. Muligens fordi jeg sov ekstremt mye (12 timer sammenhengende) og hadde 109% sykemelding.

Jeg hadde riktignok null gnist og følte meg ikke som meg selv, men det følte jeg at mer skyldtes kvalmen. At jeg var i en konstant «omgangssyke tilstand) over 2-3 mnd, det begrenset meg. Klarte ikke trene, jobbe, gå ut eller ta meg av ungene.

Har du prøvd B6? Det kan funke mot kvalme og gir ikke trøtthet

Jeg har nylig startet på det og føler jeg er mye trøttere enn før ja… uten at kvalmen egentlig har gått bort (bare de verste toppene).

Er ikke helt zombie, men tar meg selv i å gjespe og sone ut midt i lesing for guttungen eller lignende.

Jeg gikk på det en stund, trappet ned og er nå uten i 3 uker (16+2 i dag). Jeg var trøtt men følte meg ikke som zombie. Muligens fordi jeg sov ekstremt mye (12 timer sammenhengende) og hadde 109% sykemelding.

Jeg hadde riktignok null gnist og følte meg ikke som meg selv, men det følte jeg at mer skyldtes kvalmen. At jeg var i en konstant «omgangssyke tilstand) over 2-3 mnd, det begrenset meg. Klarte ikke trene, jobbe, gå ut eller ta meg av ungene.

Har du prøvd B6? Det kan funke mot kvalme og gir ikke trøtthet
Hvor lenge trappet du ned? Gikk du over på en halv tablett, eller stoppet du på 1? :)

Ja det kan jo være kvalmen og det at det har vart så sykt lenge som gjør det. Jeg bare føler at jeg ikke kan gå på xonvea lenger, det påvirker meg skikkelig :/

Jeg tok B6 før xonvea, måtte slutte på det da jeg begynte på xonvea siden det er b6 i de, men har startet med en tablett til dagen igjen nå. Håper det hjelper er du kvitt kvalmen nå?

Hvor lenge trappet du ned? Gikk du over på en halv tablett, eller stoppet du på 1? :)

Ja det kan jo være kvalmen og det at det har vart så sykt lenge som gjør det. Jeg bare føler at jeg ikke kan gå på xonvea lenger, det påvirker meg skikkelig :/

Jeg tok B6 før xonvea, måtte slutte på det da jeg begynte på xonvea siden det er b6 i de, men har startet med en tablett til dagen igjen nå. Håper det hjelper er du kvitt kvalmen nå?
Det tok 2 uker og 4-5 dager å trappe ned. Jeg hadde en-to dager uten morgendosen umiddelbart etterfulgt av 4ish dager uten ettermiddagsdosen og gikk så kjapt fra 2 til 1 kveldsdose. Tok en tab på kveld i over 1 uke. Droppet den til slutt fordi jeg hadde så vondt i hode. Noen kan visst få det i nedtrappingen. Mot slutten der følte jeg heller at det var den tabletten som gjorde meg kvalm haha :hilarious:

Du kan minimalt ta en, xonvea skal ikke deles.

Jeg brekker meg fremdeles her og der men føler meg mer som meg selv igjen. Jobber 30% vil ikke gå for fort frem.

Lykke til i nedtrappingen din!

Kan bekrefte zombiefølelsen! Jeg kunne ikke gå på det fordi jeg sov hele natten og dagen og se 4-6 timene jeg var våken var jeg helt zombie som du skriver. Endte med å gå uten noe som helst, men med 100% sykemelding. Det hjelper meg veldig å sove og slappe av, men er da likevel tilstede med barna på morning og ettermiddag :happy: som @Novo skriver så har vitamin b6 tatt kvalmetoppene for meg.

En venninne sa zombiefølelsen gikk over etter en stund. Men at det kun var Zofran som hjalp, pluss litt innleggelser. Hun har vært ekstremt dårlig og sengeliggende med alle 3.

Jeg følte meg litt sånn de første dagene, men så gikk det heldigvis over. Er 16+2 i dag og går på maks dose. Er fremdeles litt trøtt, blir det særlig i møter og når jeg sitter mye i ro og skal konsentrere meg, men ellers er det en life saver for min del. Håper du blir bedre, og at du evt finner et alternativ som fungerer bedre for deg!

Jeg ble anbefalt av fastlegen å kombinere Postafen og B6 (Pyridoksin). Synes det hjalp bedre. Er 16+0 i dag. Håper det roer seg snart her Jeg tør ikke prøve Xonvea hvis det ødelegger helt for jobb.
Er ikke alle som blir zombier, jeg ble selvsagt litt trøtt, men jobbet 90-100% kveld frem til kl 23 mens jeg fikk på xenovea, pluss halvtime kjøretur hver vei. Jeg tok 10mg x 4, morgen, lunsj, middag og kveld. Var ikke borte en eneste dag. Og ble lite søvn med en toåring som heller ikke sov og sto opp kl 06. Sov ca 6t hver natt og ingenting på dag selv med xenovea. Er veldig personlig hvordan man reagerer

Er ikke alle som blir zombier, jeg ble selvsagt litt trøtt, men jobbet 90-100% kveld frem til kl 23 mens jeg fikk på xenovea, pluss halvtime kjøretur hver vei. Jeg tok 10mg x 4, morgen, lunsj, middag og kveld. Var ikke borte en eneste dag. Og ble lite søvn med en toåring som heller ikke sov og sto opp kl 06. Sov ca 6t hver natt og ingenting på dag selv med xenovea. Er veldig personlig hvordan man reagerer
Tusen takk for tips! Jeg håper virkelig jeg slipper noe mer og at kvalmen vil roe seg denne eller neste uke. Er helt drepende, stjeler all energi. Og ødelegger all matlyst. Ble du søvnig av Postafen? Leste en teori om at det kan ha sammenheng, at de som blir påvirket av Postafen også reagerer likt på Xonvea. Jeg blir ikke særlig trøtt av Postafen, selv med 3 doser daglig.

Tusen takk for tips! Jeg håper virkelig jeg slipper noe mer og at kvalmen vil roe seg denne eller neste uke. Er helt drepende, stjeler all energi. Og ødelegger all matlyst. Ble du søvnig av Postafen? Leste en teori om at det kan ha sammenheng, at de som blir påvirket av Postafen også reagerer likt på Xonvea. Jeg blir ikke særlig trøtt av Postafen, selv med 3 doser daglig.
Ikke trøtt av postafen nei :) Skader ikke å prøve xenovea, har kort halveringstid, så om du skulle bli trøtt er det bare å slutte. Ikke virkning som sitter i mange dager

Jeg ble anbefalt av fastlegen å kombinere Postafen og B6 (Pyridoksin). Synes det hjalp bedre. Er 16+0 i dag. Håper det roer seg snart her Jeg tør ikke prøve Xonvea hvis det ødelegger helt for jobb.
Fra min erfaring så høres det bedre ut. Jeg har jobba 20-40% mens jeg har gått på kveldsdose (to tab). Det har ikke tatt kvalmen, kaaanskje toppene, hvem vet, og jeg har kasta opp daglig likevel. Men jeg trapper ned nå, har hatt veldig hodepine noen dager, men kjennes bedre ut i dag (dag 6 med en tab kveld), så gleder meg helt sjukt til å slutte.
Har begynt på B6 igjen, og synes det hjelper mer! :) Og så er planen postafen ved behov.

Merk også at man ikke skal kjøre bil 8 timer etter inntak av xonvea, pluss at du må ta de på tom mage OG vente minst 30 min før du spiser etter det. Så hvis du sliter med veldig kvalme er det ganske kjipt å ikke kunne spise på så lang tid, for å ta tablettene. Når det er sagt, så kan det hende xonvea har tatt det verste her, men jeg synes prisen har vært ille (altså det med å måtte la være å spise for å ta de osv).

*Sniker*
Syns det er interresant å lese om at flere her har fått prøve så mange forskjellige kvalmestillende, her har jeg stort sett bare gått på xonvea hele veien og vært en sykemeldt spy-zombie. Mulig fastlegen min ikke er helt oppdatert? Fra tidligere har jeg prøvd postafen og metoklopramid, men ble like trøtt av dem og de hadde mindre effekt på kvalme/oppkast så da endte jeg opp med xonvea. Denne gangen har jeg gått på maksdose fra uke 7 til 18, så trappet jeg gradvis ned og opp og ned igjen i noen uker før jeg kom meg ned til 1 på kvelden i uke 24. Har hatt to forsøk på å slutte helt etter det, men det har alltid blitt til oppkast på morgenen og det orker jeg ikke.. heldigvis har jeg ikke kastet opp noe siden uke 30 nå, så det er jo en seier. Har også vært litt mindre zombie etter at jeg kom meg ned til 1 tablett på kvelden.

Noen som har tips til hva jeg burde be om/ teste i eventuell ny graviditet? Regner med at det kommer til å bli like ille mtp. kvalme/oppkast neste gang og jeg vil gjerne ha en bedre plan og muligens slippe unna måneder med zombie-tilværelse..Syns også at det er skrekkelig dyrt å gå på xonvea i så lang tid.

*Sniker*
Syns det er interresant å lese om at flere her har fått prøve så mange forskjellige kvalmestillende, her har jeg stort sett bare gått på xonvea hele veien og vært en sykemeldt spy-zombie. Mulig fastlegen min ikke er helt oppdatert? Fra tidligere har jeg prøvd postafen og metoklopramid, men ble like trøtt av dem og de hadde mindre effekt på kvalme/oppkast så da endte jeg opp med xonvea. Denne gangen har jeg gått på maksdose fra uke 7 til 18, så trappet jeg gradvis ned og opp og ned igjen i noen uker før jeg kom meg ned til 1 på kvelden i uke 24. Har hatt to forsøk på å slutte helt etter det, men det har alltid blitt til oppkast på morgenen og det orker jeg ikke.. heldigvis har jeg ikke kastet opp noe siden uke 30 nå, så det er jo en seier. Har også vært litt mindre zombie etter at jeg kom meg ned til 1 tablett på kvelden.

Noen som har tips til hva jeg burde be om/ teste i eventuell ny graviditet? Regner med at det kommer til å bli like ille mtp. kvalme/oppkast neste gang og jeg vil gjerne ha en bedre plan og muligens slippe unna måneder med zombie-tilværelse..Syns også at det er skrekkelig dyrt å gå på xonvea i så lang tid.
Stemetil er et godt alternativ, mange som har god effekt. Tror det er derfor man får så mange forskjellige - hvis legen er god selvsagt! Ikke alle som funker for alle, og det er viktig å finne det som fungerer for seg. Sist graviditet fikk jeg phenergan, stemetil, afipran, zofran, postafen, marzine og b6. Denne gangen var det nok med full + dose med xenovea, og ble ikke særlig trøtt. Hadde alltid noen topper på kvelden, men det hjalp å ta knebøy av alle ting. Så jeg sto i ti min og tok knebøy opptil flere ganger på kveldsvakt mens de andre lo av meg.d

Back
Topp