Kvalmestillende?

Jeg går på Phenergan, er natt og dag. Tar en før jeg legger meg, blir trøtt, men den henger i så lenge at den tar med seg morgenkvalmen. I helgene tar jeg morgen og kveld og gir ansvaret for treåringen til pappaen, det gjør virkelig susen å sove døgnet rundt en gang i blant ❤️
Okei, jeg er allerede veldig trøtt:p Så vet ikke om den er noe for meg da. Bra at du har en flink mann som tar ansvaret for treåringen❤️

Har hatt ulik fastlege i hvert svangerskap. Første lege var av den gamle skolen og mente jeg bare måtte vente til det gikk over (altså ingen medisiner), det samme med bekkenløsning (beveg deg innenfor smertegrensen., ingen fysioterapi...ikke så veldig mobil jeg da, etter uke 8...). Så flytta vi, bytta fastlege og han mente det var bedre å ta medisin for å ha en bedre livskvalitet i svangerskapet og spare krefter til den lille kom. Han sa at ingen leger gir medisiner hvis det kan være fare for den lille. Så det er mange ulike meninger rundt omkring, skulle kanskje ønske at første fastlege hadde vært mer smidig-da hadde jeg sluppet mange plager og mye smerter i etterkant tror jeg. Så tenker at det må være opp til enhver hva en velger også, noen takler kvalmen bedre enn andre (ikke jeg ;) ).

Ble skrevet ut fra gyn i går med stemetil, Postafen og Zofran. Beskjed om å ta alle fast i en uke, i håp om at jeg får i meg litt. Satser på at de ikke skriver ut noe som skader bittelille bolla...

Ble skrevet ut fra gyn i går med stemetil, Postafen og Zofran. Beskjed om å ta alle fast i en uke, i håp om at jeg får i meg litt. Satser på at de ikke skriver ut noe som skader bittelille bolla...
Huff, da høres det ut som du er ille plaget! De gjør ikke det❤️ Men man ønsker jo alltid å ta så lite medlisiner som mulig i graviditeten, i hvert fall gjør jeg det, men noen ganger er det det eneste riktige! Håper medisinene hjelper deg!

Nå har jeg vært og kjøpt meg sea bands og ingefærkapsler.:-) Føler kanskje sea bandsene hjelper, men det kan jo være placebo:p Jaja, tar gjerne placeboeffekt jeg!

Min fastlege ville ikke anbefale meg å t kvalmestillende, med mindre det var så ille at jeg ikke fikk i meg næring.
Jordmor anbefalte meg postafen, men når jeg nevnte det for fastlegen var han skeptisk til det.
Virker som man burde holde seg unna kvalmestillende med mindre det er høyst nødvendig... vet jo liksom ikke hva man skal tro når jordmor sier noe og fastlege noe annet... så jeg har ikke turt å tatt noe, selv om jeg kaster opp flere ganger om dagen...

Akkurat det samme sa legen min også. Derfor blir jeg sånn i tvil av alt annet jeg hører og leser. Skulle så gjerne fått noe som motvirket kjapt nå som kvalmen er kommet for fult.

Akkurat det samme sa legen min også. Derfor blir jeg sånn i tvil av alt annet jeg hører og leser. Skulle så gjerne fått noe som motvirket kjapt nå som kvalmen er kommet for fult.
Vanskelig å vite hva man skal tro på når man får forskjellige anbefalinger :/ å det er utrolig kjipt å være kvalm hele tiden...:( jeg har vært kvalm hele tiden i over en mnd nå, inkludert oppkast... dritlei! Så jeg skjønner hvordan du har det...

Snakket med jordmora igjen i dag. Hun sa hun ga resept til en som hadde kastet opp konstant i fire uker. Så det er ikke noe de gir ut med det første.

Legen min sa at hvis jeg selv synes kvalmen blr utholdelig så var det ingen fare å ta Postafen. Kjøpte det i går da jeg har lagt strak i 3 uker, i dag er jeg faktisk mye bedre og har sovet godt hele natten! Ville teste det da jeg skal reise på ferie på mandag, og er forferdelig å være dårlig på reise!

Legen min sa at hvis jeg selv synes kvalmen blr utholdelig så var det ingen fare å ta Postafen. Kjøpte det i går da jeg har lagt strak i 3 uker, i dag er jeg faktisk mye bedre og har sovet godt hele natten! Ville teste det da jeg skal reise på ferie på mandag, og er forferdelig å være dårlig på reise!

Det er så nydelig med en kvalmefri dag/natt når man har slitt så lenge! Har selv tatt det ved to anledninger når jeg bare måtte opp av senga, og det er helt fantastisk med fri fra kvalmen [emoji1317]

Jeg har kjøpt sånn sea band armbånd og skal bruke de nå framover og se om det hjelper. Har vært kvalm og kasta opp i nesten 1 måned nå så er møkkalei [emoji23] jeg vil nyte graviditeten, ikkje forbanne den

Back
Topp