Kvalmestillende?

Lilla86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Har noen av dere erfaring med kvalmestillende? Nå er jeg kvalm omtrent hele dagen, noe som passer ganske dårlig med to barn. Tenker spesielt på å kjøpe det til vi skal på ferie. Har noen prøvd, og vet hva som funker?
 
Jeg har brukt afipran (synonym preparatet, men husker ikke navnet) både dette og forrige svangerskap med god effekt. Sist fikk jeg det da jeg ikke fikk i meg mat eller drikke. Nå fikk jeg det pga at kvalmen var så intens at jeg ikke kunne ta meg av største som jeg fremdeles er i mammaperm med.
 
Jeg prøvde Postafen i en uke, men ble farlig trøtt så jeg fungerte ikke ellers, så nå har jeg gått tilbake til drikke og salte kjeks[emoji21]
 
Jeg har relativt god effekt av Stemetil og Afipran. Brukt begge to- ikke samtidig [emoji854]
 
Takk for svar begge to:) Gynekologen jeg var hos i går foreslo Phenergan. Men tror jeg vil diskutere det med fastlegen før jeg begynner på noe.

Redigert: kom flere svar mens jeg skrev, takk for svar til dere andre og:)
 
Last edited:
Min fastlege ville ikke anbefale meg å t kvalmestillende, med mindre det var så ille at jeg ikke fikk i meg næring.
Jordmor anbefalte meg postafen, men når jeg nevnte det for fastlegen var han skeptisk til det.
Virker som man burde holde seg unna kvalmestillende med mindre det er høyst nødvendig... vet jo liksom ikke hva man skal tro når jordmor sier noe og fastlege noe annet... så jeg har ikke turt å tatt noe, selv om jeg kaster opp flere ganger om dagen...
 
Sniker fra Januar her.. Eneste som hjelper meg å ikke ligge å spy hver 20 minutt er Zofran! Må ha resept på den da
 
Min fastlege ville ikke anbefale meg å t kvalmestillende, med mindre det var så ille at jeg ikke fikk i meg næring.
Jordmor anbefalte meg postafen, men når jeg nevnte det for fastlegen var han skeptisk til det.
Virker som man burde holde seg unna kvalmestillende med mindre det er høyst nødvendig... vet jo liksom ikke hva man skal tro når jordmor sier noe og fastlege noe annet... så jeg har ikke turt å tatt noe, selv om jeg kaster opp flere ganger om dagen...
Nei, derfor vil jeg også diskutere det med fastlegen først. Vil helst ta så lite medisin som mulig. Men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" hele ferien med å være kvalm dagen lang og ikke kunne bidra i forhold til ungene. Vanskelig! Håper kvalmen din raskt blir bedre!
 
Nei, derfor vil jeg også diskutere det med fastlegen først. Vil helst ta så lite medisin som mulig. Men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" hele ferien med å være kvalm dagen lang og ikke kunne bidra i forhold til ungene. Vanskelig! Håper kvalmen din raskt blir bedre!
Huff..ser den! Vanskelig altså... får håpe det gir seg snart!
 
Har fått beskjed av legen min og jordmor at postafen er fullstendig ufarlig, og greit å ta de dagene man ikke har sjans til å klare seg uten kvalmestillende [emoji4] Ring legen din i morgen, så kan h*n nok svare på det over telefon!
Er grusomt å være kvalm [emoji40]
 
Har fått beskjed av legen min og jordmor at postafen er fullstendig ufarlig, og greit å ta de dagene man ikke har sjans til å klare seg uten kvalmestillende [emoji4] Ring legen din i morgen, så kan h*n nok svare på det over telefon!
Er grusomt å være kvalm [emoji40]
Så godt å høre om Postafen:) Jeg skal kontakte legen i morgen.
 
Bruker ingefærtabletter og har hatt veldig god effekt av dem:)
Også har jeg brukt ingefær i smoothie til frokost:) Det gjør dagen mye enklere![emoji1]
 
Har prøvd Prostafen, Marzine og til slutt Afipran.. ingen av de funker optimalt. Gir meg en time med mindre kvalme kanskje, men aldri helt fri...:meh:
 
Ingefær er ett godt tips [emoji4] Koker det opp med vann og avkjøles. Putter oppi litt lime eller sitron for å freshe det litt [emoji4]
MEN det jeg ikke klarer meg uten er slike akupunktur-armebånd!! Slike som er mot reisesyke [emoji28] Legen min anbefalte meg å massere nede på undersiden av håndleddet, imellom de 2 sener som ligger der. Så da kjøpte jeg de armebandene som gir konstant trykk der, og for meg er det magi [emoji175]
 
Takk for svar begge to:) Gynekologen jeg var hos i går foreslo Phenergan. Men tror jeg vil diskutere det med fastlegen før jeg begynner på noe.

Redigert: kom flere svar mens jeg skrev, takk for svar til dere andre og:)

Jeg går på Phenergan, er natt og dag. Tar en før jeg legger meg, blir trøtt, men den henger i så lenge at den tar med seg morgenkvalmen. I helgene tar jeg morgen og kveld og gir ansvaret for treåringen til pappaen, det gjør virkelig susen å sove døgnet rundt en gang i blant ❤️
 
Har prøvd Prostafen, Marzine og til slutt Afipran.. ingen av de funker optimalt. Gir meg en time med mindre kvalme kanskje, men aldri helt fri...:meh:
Æsj, så kjipt at kvalmen er så intens. Ja takk til symptomer, men de trenger ikke være SÅ kraftige:hungover:
 
Ingefær er ett godt tips [emoji4] Koker det opp med vann og avkjøles. Putter oppi litt lime eller sitron for å freshe det litt [emoji4]
MEN det jeg ikke klarer meg uten er slike akupunktur-armebånd!! Slike som er mot reisesyke [emoji28] Legen min anbefalte meg å massere nede på undersiden av håndleddet, imellom de 2 sener som ligger der. Så da kjøpte jeg de armebandene som gir konstant trykk der, og for meg er det magi [emoji175]
Takk for tips! De båndene der hadde jeg helt glemt! Skal kjøpe i dag:)
 
Back
Topp